مهر نوشت:

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به انتشار مطلبی درباره احتمال برکناری وزیر کشور در یکی از سایت های خبری، گفت: این مطلب بی اساس است و آقای رحمانی فضلی با قوت به کار خود ادامه می دهد.

حسینعلی امیری به بخش هایی از خبر این سایت در ارتباط با بکارگیری برخی مدیران دولت گذشته در مقام استاندار گفت: اساسا هیچ گونه پیشنهادی از سوی وزارت کشور برای مدیرانی که مربوط به دولت گذشته بوده اند به هیات دولت ارائه نشده است و خبر مذکور قویا تکذیب می گردد.

وی رحمانی فضلی را از مدیران باسابقه، معتقد ، متدین و شناخته شده جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: وزیر کشور هم اکنون با جدیت و قدرت مشغول به کار است و امروز هم برای معارفه استاندار جدید خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.

وی درباره اعمال سعه صدر وزارت کشور در انتخاب استانداران نیز عنوان کرد: دلیل کند بودن انتصاب استانداران که البته به نظر ما کند نیست طی شدن یک فرایند حقوقی و قانونی در انتصاب این افراد است. وزارت کشور هم اکنون با جدیت در حال بررسی افراد مختلف برای سپردن سکان مدیریت استانداری ها به آنهاست.

امیری با اشاره به برخی انتصابات صورت گرفته در وزارت کشور و زیر سئوال برده شدن افراد گمارده شده در برخی عناوین از سوی عده ای گفت: معاون عمرانی فعلی وزارت کشور در چند استان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده و در سطح کلان و ملی نیز مدیریت هایی داشته است، استاندار خراسان شمالی علاوه بر مسئولیت های اجرایی ، سابقه فرمانداری و معاونت استانداری را در کارنامه داشته و نسبت به وظایف استانداری آشناست و در نهایت مدیر بازرسی وزارت کشور که گفته شده دندانپزشک است، دارای تحصیلات حقوقی است و تدبیر وزیر این بوده که برای این بخش کسی که دارای تحصیلات حقوقی است برگزیده شود.

وی در خصوص نحوه تعامل وزارت کشور با نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران نیز تصریح کرد: در تعامل با نمایندگان سعی بر این است که همکاری ضابطه مندی وجودداشته باشد. بر این اساس اگر نمایندگان افرادی برای استانداری حوزه انتخابیه اشان در نظر داشتند می توانند به وزارت کشور پیشنهاد بدهند و اگر آن افراد دارای شاخص های مورد نظر وزارت کشور باشند مطلوب این وزارتخانه خواهد بود و پس از بررسی به دولت معرفی خواهند شد.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اگر افراد در نظر گرفته شده از سوی نمایندگان با شاخص های مورد نظر وزارت کشور همخوانی نداشته باشند آن گاه این وزارتخانه افرادی را مطرح و معرفی خواهد کرد و پس از انجام بررسی ها و تطبیق افراد با شاخص های مورد نظر، نسبت به معرفی اقدام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که جدای از 4 استاندار معرفی شده آیا افراد دیگری برای اداره سایر استانها از سوی وزارت کشور در نظر گرفته شده است یا خیر گفت: در حال بررسی و رسیدگی به صلاحیت کسانی هستیم که به عنوان استاندار سایر نقاط باقیمانده مطرح هستند. سعی وزارت کشور بر این است که هر چه زودتر تکلیف مدیریت استانداری های باقیمانده کشور را روشن کند تا آنها نیز فرمانداران خود را انتخاب کنند و کار دولت یازدهم در استانها شکل رسمی تری به خود بگیرد.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر 4 استاندار تعیین شده تعداد دیگری از استانداران در حال بررسی هستند و این موضوع در دستور کار وزارت کشور است. کار بررسی سوابق 3 استاندار دیگر در وزارت کشور مراحل پایانی خود را می گذراند و به زودی این افراد برای تایید به هیات دولت معرفی خواهند شد.

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 2
    خواهش می کنیم میانه رو باشد
  • حسین A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    0 1
    خداییش استاندار فارس آدم با حالیه وپیگیر حیفه که تو دارودسته احمدی نزاد بود ولی کاش میشد تو این دولت ازش استفاده کرد.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    2 0
    ازاستاندارانی استفاده کنید که در دولت سابق به پست نرسیده باشند واز آنها بخواهید از معاونینی استفاده کنند که در دولت قبل یک شبه معاون نشده باشند وبعد هم تا توتنستند فقط از امکانات استفاده کردند.