۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۱

با شروع به کار بازارهای بین المللی نفت در روز دوشنبه ، بار دیگر قیمت طلای سیاه در جهان سقوط کرد.

رهام وزیری: با شروع به کار بازارهای بین المللی نفت در روز دوشنبه ، بار دیگر قیمت طلای سیاه در جهان سقوط کرد. در صبح کاری بورس لندن قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با کاهش 84 سنتی مواجه شده و به 40.72 دلار در هر بشکه رسید. پیش بینی می شود این کاهش با آغاز به کار بورس نیویورک که به دلیل اختلاف زمانی دیرتر اولین رو خود را شروع می کند ، سرعت بیشتری پیدا کند.

به گزارش بلومبرگ کاهش قیمت نفت بازتاب گزارشی است که روز جمعه از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده منتشر شد و نشان داد که این کشور بدترین وضعیت اقتصادی را در 28 سال گذشته تجربه می کند. به این ترتیب نگرانی از کاهش بیشتر تقاضای نفت خام از سوی ایالات متحده به دلیل کاهش تولیدات صنعتی شدت گرفته است.

از سوی دیگر برخی کشورهای تولید کنند اعلام کرده اند که قیمت های کنونی با توجه به کاهش تولیدات نمی تواند جوابگوی هزینه های اقتصاد آنها باشد و قصد دارند تولید خود را افزایش دهند.امارات و اکوادور دو کشوری هستند که در ماه مارس تولید خود را افزایش خواهند داد.

این در حالی است که شکیب خلیل وزیر انرژی و معادن الجزایر با جدیت می گوید اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت کاهش تولید خود را مو به مو مطابق با تصمیم اجلاس وهران اعمال خواهند کرد.

شکیب خلیل ضمن بیان این مطلب افزود: تا زمانی که بحران مالی در دنیا موجب کاهش قیمت نفت شود، اوپک مجبور خواهد بود تدابیری برای برقراری توازن بین عرضه و تقاضا و همچنین از بین بردن تمامی مازاد ذخایر به کار بندد.بازار نفت اکنون با مازاد عرضه بیش از اندازه رو به رو است و این مازاد عرضه با کاهش تقاضای حاصل از بحران اقتصاد جهانی افزایش پیدا می کند.

در همین حال معاون مرکز تحقیقات جهانی انرژی تاکید کرد ، افزایش قیمت نفت بستگی زیادی به عمق رکود و بحران اقتصادی جهان و مدت زمانی که این بحران به طول خواهد انجامید دارد .

لئو درولاس در مصاحبه با نشریه میس تصریح کرد ، دو عامل مهم بر قیمت نفت تاثیر گذار خواهد بود ، نخست تاثیر شرایط اقتصادی جهان بر تقاضای نفت و دوم ، پاسخ اوپک به تحولات اقتصاد جهانی . مساله اصلی نوع تعامل بین این دو عامل مهم است و بیش از همه این دو عامل قیمت نفت را طی ماههای اینده تعیین خواهند کرد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =