عکسی زیرخاکی از پشت صحنه یکی از فیلم‌های بهرام بیضایی

تینا پاکروان که در «سگ کشی»، دستیار کارگردان بوده است، با انتشار عکسی از پشت صحنه این فیلم، از پیشگویی بهرام بیضایی از آینده شهر تهران در سال‌های آینده نوشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تینا پاکروان از کارگردانان سینمای ایران که کارش را از دستیاری آغاز کرد، عکسی قدیمی از پشت صحنه فیلم «سگ کشی» به کارگردانی بهرام بیضایی را در اینستاگرامش، به اشتراک گذاشت. 

او در توضیح این عکس نوشته است:

«سرصحنه فیلم سینمایی «سگ کشی» در میان برج‌های سنگستانی‌ها. روزهایی که داشت برج‌سازی باب می‌شد و هوا خاکستری. با ماسک در کنار استاد بهرام بیضایی که داشتند از هوا و فضای تهران جدید ما را آگاه می‌کردند. ماسک داشتیم چون برای خاکستری کردن فضا و دودآلود نشان دادن آن با چند فن قوی، سیمان در هوا پخش می‌کردند. نمی‌دانستم دارم آینده را می‌بینم.
محو کارگردانی او بودم و دستیاری‌اش را می‌کردم. شروع درخشانی بود برای من و تکرار نشدنی. از او بی‌نهایت آموختم از استادی که تکرار نخواهد شد.»

«سگ کشی»، تولیدِ سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ است که در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر، چندین سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. «سگ کشی»، در سالِ ۱۳۸۰ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و پر فروش‌ترین فیلم سال شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =