ایسنا نوشت:

 نخست وزیر ترکیه در مراسمی اعلام کرد که کشورش با جنگ مخالف است اما دربرابر هرگونه تجاوزی به مرزهای ترکیه ایستادگی می‌کند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، رجب طیب اردوغان،‌ نخست وزیر ترکیه در مراسم افتتاح چند طرح سرمایه‌گذاری در شهر "مالاتیا" در جنوب شرقی این کشور گفت: ما طرفدار صلح و امنیت و مخالف جنگ هستیم، اما باید تاکید کنم از آن جایی که شاهد تجاوزاتی به مرزهایمان بوده‌ایم، تمامی اقدامات لازم را برای مقابله با تجاوز به خاک ترکیه و مرزهای خود اتخاذ خواهیم کرد.

وی در اظهاراتی مداخله جویانهبا اشاره به بحران سوریه مدعی شد که دولت سوریه 110 هزار شهروند سوری را قتل‌عام کرده است و دلیل این که مخالفان ترکیه احساس نارضایتی می‌کنند، مواضع مخالف ما در برابر نظام سوریه است.

اردوغان در مورد تحولات اخیر در مصر نیز گفت: همان کسانی که هیچ اهمیتی به خواسته‌های مردم مصر نمی‌دهند "کودتای مصر" را با توسل به زور و سلاح‌هایی که در اختیار دارند، به راه انداختند.

وی همچنین به کسانی که از آن‌ها به عنوان کودتاچیان مصر یاد می‌کرد، هشدار داد: روزی همین سلاح‌هایی که برای انجام کودتا به کار بردید، علیه خودتان به کار خواهد رفت.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    28 22
    اردوغان جان یه کم زود شاخ شدی،هنوز اونقدر قدرت نداری که اینطوری توی امور داخلی مصر و سوریه دخالت کنی
    • بی نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      10 7
      نه که ما دخالت نمی کنیم؟ باز اینا مرز مشترک با سوریه دارن ما چی؟
    • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      9 7
      نه که ما دخالت نمی کنیم؟ باز اینا مرز مشترک با سوریه دارن ما چی؟
  • زنده باد اردوغان IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    10 8
    در حالیکه همه ظلم و حق کشی مصر را فراموش کرده اند تو وسط این همه مشکلات و علیرغم این همه دشمنانت هنوز بر سر حق مظلومان دموکراسی در مصر ایستاده ای . درود بر تو ای مرد بزرگ !!
    • farid IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      7 4
      سلام اردوغان هم پیمان نظامی صهیونیستها و حامی تروریستهای سوریه قاتل کردهای ترکیه و دوست سلفیهای شیعه کش در مصر چه درودی دارد؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    15 5
    "دولت سوریه 110 هزار شهروند سوری را قتل‌عام کرده است" رو این حساب 110 هزار تروریست تحت حمایت شما حتی یک نفر رو هم نکشته اند!
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    9 3
    اردوغان طرفدار جنگ نبود پس کی بود ؟!!!!!
  • شاکی A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    1 1
    یزید با این یزیدیش این همه جنایت نکرد ولی این سه تا دولت ها تروریستی ترکیه و عربستان و قطر این جنایت ها را علهی ملت مظلوم سوریه کردند و این سه دولت اده های مسلمانی هم می کند آمریکا یی به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی لشکرکشی کرد. سیاست های نادرست مقامات آمریکا یی این حالی که خود آمریکایی تروریست شده است فرماندهی آمریکایی تروریستی بوده است
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    1 1
    برخی اعضای شبکه تروریستی القاعده و جبهه النصره که در سوریه فعالیت می کنند دربرخی شهرهای جنوب و جنوب شرقی ترکیه از جمله ادیمان و اورفه و بینجول و بتلیس و دیاربکر حضور دارند. براساس این گزارش و این افراد اقدام به جذب جوانان 18 تا 30 سال می کنند و آنها را در قالب گروهای 15 نفره به سوریه اعزام می کنند