نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری ایران گفت: نرخ ارز، اگر با منطق اقتصادی و علمی تعیین و باثبات شود، حتی اگر پایین تر از نرخ مبادله ای باشد، می پذیریم.

محسن جلال پور در مصاحبه با رادیو اقتصاد درباره برخی انتقادها در باره این که نرخ ارز به کف رسیده است ، گفت: باید نرخ اقتصادی ارز تعیین شود و به یک نرخی برسیم و با ایجاد ثبات منطقی و پایدار، اعتمادبخش تولید و فعالان اقتصادی هم بیشتر شود.
وی تصریح کرد : بانک مرکزی هم باید به همه تعهدات خود پایبند باشد و هر گونه نوسان نرخ ارز ، زیان بار است.
جلال پور اظهار داشت : برای ساماندهی معوقات بانکی هم باید به طور شفاف بررسی شود که چه کسانی این پدیده را ایجاد کرده اند و برخی افراد به اسم بخش خصوصی در این زمینه نقش داشته اند.
جلال پور گفت: اگر بخشی از واحدهای تولیدی به دلیل تحریم و شرایط اقتصادی کشور گرفتار معوقات بانکی شده اند باید حمایت شوند و در دیگر موارد هم طبق قانون رفتار شود.
وی افزود: بخش خصوصی به دولت اعتماد دارد و امیدواریم با همگرایی بخش های دولتی و خصوصی ، شاهد رشد و جهش اقتصادی باشیم.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    68 1
    یکی به ما بگه بالاخره منطق چیه ؟!
  • عقل کل IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    125 3
    جناب جلال پور، نرخ ارز نه با هنر دولت یازدهم بلکه به خاطر جو بازار به پایین سقوط موقتی داشته ، هنر رئیس بانک مرکزی رو دیروز دیدیم - اگه پایین اومدن ارز کار آقایان بود این حرف رو نمی زدن که ارز نباید پایین تر از این بیاد.
  • سعید A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    143 7
    دلار هیچ راهی جز کاهش ندارد .
  • شیری A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    15 4
    طبیعی است که با کاهش تحریم ها ریال ایران ارزش پیدا می کند در غیر این صورت غیر عادی است و دستهایی پشت پرده وجود دارد که می خواهند با جنگ اقتصادی به نظام مقدس ما ضربه بزنند این ها مفسد هستند و باید محو شوند .
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    25 2
    به جای اینکه چونه بزنید نرخ ارز را پایین بیارید ارز پول ملی را بالا ببرید !
  • مسعود A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    15 2
    بنده از صحبت آقای سیف سر در نیاوردم. می فرمایند کاهش نرخ ارز توجیهی ندارد!! عزیز من توجیه آن این است که تقاضای ارز از طرف مردم کاهش پیدا کرده. با توجه به سیاست دولت یازدهم برداشت عموم مردم این است که شرایط اقتصادی و سیاسی رو به بهبودی خواهد رفت و لذا کسی دلار انبار نمیکند. این همان حبابی است که قرار بود بترکد. ریاست بانک مرکزی به عوض حمایت از ارزش پول ملی صحبت عجیبی را مطرح مینمایند. از هموطنان عزیز اقتصاد دان تقاضا دارم در صورت امکان موضوع را برای بنده و امثال بنده روشن فرمایند که چگونه ترکیدن حباب نرخ کاذب ارز که ناشی از احساس عدم امنیت از آینده بوده و اکنون این احساس در حال برطرف شدن است، به نفع اقتصاد کشور نیست.
    • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      4 17
      شما خیال نکنید که با پایین آمدن ارز ، اجناس هم ارزان میشود اگر دلار 1000 تومان هم بشود قیمت اجناس دیگر به نرخ سابق بر نمیگردد و با این کار فقط به تولید ضربه میخورد جون با دلار ارزان واردات با صرفه میشود
  • خبرنگار A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    8 0
    از آقای سیف بعیده، برای کنترل بازار و به فرض ایشون توقف کاهشی بهای دلار راههای دیگه ای بود. اشتباه بدی کرد این آقای رئیس کل.سالیان سال است که بانکهای مرکزی جهان برای کنترل بازار از سیستم عرضه و تقاضا استفاده می کنند، و با کنترل ارز( عرضه ارز و یا جمع آوری آن) اقدام به کنترل بازار می کنند.
  • بی نام CH ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    9 1
    مردم کی به خودشون میان؟
  • روستائی IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    9 1
    نرخ واقعی دلار:بیائیم منصف باشیم این نرخ به نرخ واقعی دستمزد گارگروکارمندهم بایستی بستگی داشته باشد حداقل دستمزددرکشوری که واحد پول ان دلاراست برای کارگرروزانه نوددلار(یعنی اگردلارسه هزار تومان باشدکه زمزمه خیلی بالاتررفتن ان میایدمیشوددویست وهفتادهزارتومان مزدیکروز)وحقوق کارمندبسیارمعمولی ماهانه پنج تاشش هزاردلار مالیات دررفته ودریافتی(تحقیق بفرمائید) یعنی بادلارسه هزارتومانی!میشود پانزده تا هجده میلیون تومان برای خرید همه چیز مثل اتومبیل مسکن وتمام لوازم زندگی بانکها تانوددرصدقیمت ان وام میدهند ماکارمان شبیه شترمرغ شده میگوئیم بارببر میگویند مرغیم میگوئیم تخم بگذار میگویند شتریم اگردنبال قیمت واقعی هستیم همه چیزرابسنجیم.والسلام
  • مال باخته IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    7 2
    تا زمان وجود چیزی به نام صرافی و اختلاف فاحش نرخ رسمی ارز در بازار امکان ایجاد ثبات اقتصادی وجود ندارد
  • علی اقتصاددان EU ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    2 4
    البته نرخ بالای ارز به نفع صادرکنندگان هم هست...شاید منظور رییس کل تشویق صادرات باشد...ولی اقتصاد ما به واردات وابستکی شدید دارد...که آنهم با نرخ ارز پایین تر از رشد تورم می کاهد. زیرا واردکنندگان کالاهای ساخته شده خارجی و تولید کنندگان داخلی باید نقدینگی ریالی کمتری برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات از خارج اختصاص دهند، بنابراین سطح عمومی قیمتهای کالاهای داخلی همراه با افزایش عرضه به روند نزولی کمک خواهد کرد. سیاستهای پولی و مالی دیگری هم البته باید همزمان برای کاهش نرخ تورم اعمال گردد.