۰ نفر
۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵

تسنیم نوشت:

رئیس جمهوری ترکیه به مناسبت طرح نامزدی این کشور برای عضویت در شورای امنیت ضیافت شام ترتیب داد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی؛ عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته به مناسبت مطرح شدن نام کشورش برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل ضیافت شامی را در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویرک ترتیب داد.

گفتنی است در این مراسم بسیاری از کشورهای حاضر در این جلسات ضمن قبول دعوت رئیس جمهوری ترکیه، برای آنکارا در این مرحله و سمت جدید در شورای امنیت آرزوی موفقیت کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    واقعا تاسف آوره که یک کشور حامی تروریست ها و اخوان المسلمین وارد شورای امنیت سازمان ملل بشه. کشوری که هنوز میراث سالها تجاوز و جنایت و غارت کشورهای همسایه خودش از جمله ایران، یونان و اروپای شرقی و سوریه و فلسطین و قتل عام ارامنه رو در کارنامه خودش داره. ننگ و لعنت بر حکومت جنایتکار ترکیه نوعثمانی!!!!
    • حامد IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      37 36
      البته متاسفانه پنج عضو دائم شورای امنیت هم هر کدومشون سابقه جنایت دارن: مثلا آمریکا در ژاپن و ویتنام، روسیه در چچن، انگلیس تقریبا در همه جای دنیا!، فرانسه در الجزایر، چین در مناطق مسلمان نشین این کشور و ... که فقط نمونه های جنایاتشون هست و همه هم در قرن بیست و بیست و یک اتفاق افتادن. ولی داداش شما خودت رو زیاد ناراحت نکن چون اعضای غیر دائم کار زیادی نمیتونن بکنن و ترکیه هم بعد چند سال باید جاشو بده به یه کشور دیگه. تا حالا هم کشورهای مورد دار دیگه ای هم عضو غیر دائم شورای امنیت شدن. بیشتر اسم داره تا قدرت! (البته من یه حامد دیگم!)
    • امیر IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      39 21
      حرفات خریدار نداره دوست عزیز. کی می خوای اینو بفهمی؟ دوره لعنت و مرگ بر ... و این چیزا گذشته. در ثانی حرفایی که میزنی همه مربوط به گذشته و تاریخی است. کتابای تاریخ ایران رو بخون ببین همین شاهان ایران چه جنایتها که نکردن. همون ارمنیهایی که ازشون دفاع می کنی ( شایدم خودت ارمنی هستی ) بدترین نسل کشی رو تو قرن بیستم تو قره باغ انجام دادن. ما با ترکیه هیچ مشکلی نداریم از بزرگترین شرکای اقتصادی ماست. شما خودتو ناراحت نکن
    • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      23 37
      برای بشریت باید تاسف خورد ترکیه کشوری که در قرن گذشته حدود 2 میلیون یونانی کورد و ارمنی رو نسل کشی کرده و حاضر نیست بپذیره و محکوم کنه الان عضو شورای امنیته بعد نسل کشی هیتلر اینها رتبه دوم رو توی نسل کشی دارند. برای اطلاعات بیشتر فهرست کشتار ارامنه را جستجو کنید .یا نسل کشی یونانیان یا نسل کشی کردها یا اشوریان
    • یاشاسین ایرانیم IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      24 22
      امیرخان شاهان ایران سگشان به تموچین مغول وحشی واتیلای خونخوار میارزد .توچرا خودت را برای این ترکیه تیکه پاره میکنی؟؟
    • راد US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      14 28
      تا حدی با حرفات موافقم حامد جان چون این کشور ترکیهسالهاستدارهسعیمیکنه خودش رو به معیارهای اتحادیه اروپا برونه و عضوش بشه اما پذیرفته نشده اونوقت چطور میخواد وارد شورای امنیت بشه؟! واقعا تاسف آوره
    • بی نام US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      21 53
      باهات موافقم. عثمانی های جنایتکار
    • امیر IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      18 12
      جناب یاشاسین ایرانیم آقا محمد خان شما چشم مردم یک شهر رو درآورد گذاشت کف دستشون. من نمیگم عثمانی خوبه یا بد من می گم این مزخرفات مال فکر های آلودست که به خاطر منافع خودشون نمی خوان ایران و ترکیه با هم خوب باشن ( مثل ارمنی ها و ... که شما خودتو براش تیکه پاره می کنی ) و ما نباید فریب اونها رو بخوریم. اگه به مسائل تاریخی باشه آلمان الان نباید با هیچ کشوری ارتباط برقرار کنه.وجود همین تفکرات باعث عقب افتادگی کشور ماست
    • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      10 10
      امیرجان مشکل این نیست که در گذشته چه جنایاتی انجام شده. هیچکس هم منکر این نیست که بالاخره ایران هم حاکمان ظالم داشته هرچند که هرگز جنایاتی به ابعاد عثمانی انجام ندادن. مشکل اینه که الان در ترکیه دارن به پادشاه های ظالم و جنایتکارشون افتخار میکنن و اونها رو تبلیغ میکنن و اسمشون رو روی مکانهای مختلف میذارن. ما اگر هم به حاکمی افتخار کردیم به خاطر صلح و مهربانی و پیشرفت بوده نه برای آدمکشی.
  • مجید IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    99 3
    ما هم اگه اینقدر منزوری نبودیم و با خودمون و جهان درگیر نبودیم میتونستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    36 6
    ایران هم شرکت میکنه؟!
  • بی نام NL ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    36 72
    برای ایران باید گرسیت.کشور جوجه(ترکیه) میخواهد به شورای امنیت برود و ایران بزرگ...کورش ببین کشورت به چه روز افتاده
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      41 11
      فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      41 6
      جوجه! مثلآ یونان به آمریکا میگه "جوجه چرا ابرقدرتی می کنی".. این حق ماست.؟
    • amir IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      56 13
      همین کشور جوجه چند صد سال حاکم کل دنیا بوده وبه گفته کارشناسان اقتصادی حداقل از نظر اقتصادی 23 سال از ما جلوتره.بجای حسادت یکم منطق داشته باش واقلا به تاریخ وحقایق احترام بذار
    • آیسان A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      22 44
      جناب "امیر"اگر ترکها چند صد سال حاکم کل دنیا بوده اند,ایران چند هزار سال حاکم کل دنیا بوده است(امپراتوری هخامنشی به عنوان بزرگترین امپراتوری جهان شناخته میشود).در ضمن کدوم کارشناس اقتصادی گفته ترکیه 23 سال از ما جلوتره؟؟؟؟!!!!در شاخص اچ دی آی ایران رتبه 76 را داراست و ترکیه 90!!!در شاخص چی دی پی هم تنها 4 پله ترکیه از ایران بالاتر است که ان هم به خاطر تحریمهای ایران است.پیشنهاد میکنم گول چرندیات پانترکها را نخورید.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      40 11
      آیسان عزیز داشتم داشتم حساب نیس!!! گذشته ازون من آمار و ارقام حالیم نیس فقط چیزی که دارم میبینم اینه که ترکیه بدون نفت و خیلی از ثروتهای طبیعی که ما داریم وضعش بهتر از ماست!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      27 12
      آیسان شما یا از ریاضی و تاریخ چیزی نمیدانی یا خودت را به نادانی زدی شما بفرمائید کدام حکومت در ایران هزار سال بر کل جهان!!!!!!! حکومت کرده است تا ما هم از این اطلاعات گرانقدر شما مستفیذ شویم در ثانی ما که بخیل نیستیم وضع اقتصادی شما از آمریکا هم بهتره؟؟؟؟!!!چرا اینهمه شکسته نفسی میکنی اصلا شما قدرت برتر جهان هستید البته در توهم و خود بزرگ بینی
  • جواب حامد IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    26 10
    سلام دوست عزیز شما راست می گید من چند مدتی با سازمان ملل ارتباط دارم دفعه بعد که رفتم اسم شما را هم برای نامزدی به عنوان یک کشور صلح طلب می دم و شما از حالا به فکر افطاری دادن به سیاست مداران سازمان ملل باشید .پیشاپیش تبریک آدمی که فقط خود را می بیند از عقل به دور خواهد بود . می فرمایند" اگر می خواهی بهتر زندگی کنی به جاهای دیگر سفر کن (مجازی هم میشه سفر کرد)، تا دنیا رو ببینی" بعد می شود در مورد دیگران به خوبی صحبت کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    31 15
    همین کشور بقول دوستمون جوجه تا صد سال پیش بزرگترین امپراتوری زمان خودش بود. یکی از نتایج جنگ جهانی اول تجزیه ی عثمانی بود که کشورهای بسیاری در خاورمیانه، مدیترانه . شمال آفریقا ازون سر بر آوردن
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      12 32
      در زمان عثمانیها امپراتوری بریتانیا بزرگترین امپراتوری زمان بود.کمی مظالعه بفرمایید
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      22 8
      اگه مطالعه ننموده بودم اینارو اصلن نمیدونستم که بیام نظر بدم. از لحاظ وسعت عثمانی بزرگترین بود و البته بریتانیا در تجزیه ی این امپراتوری نقش عمده ای داشت (لورنس)
    • حامد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      12 22
      بعضیا یه جوری از عثمانی ها دفاع میکنن که آدم فکر میکنه عجب حکومت انسان دوست و ایران دوستی بودن! در هر حال روسیه تزاری بزرگتر بوده.
  • ارس IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    22 4
    نهال دوستی بنشان که کام دل به بار آرد.
  • اردلان IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    17 17
    ایرن از دوره صفویه تا حالا با ترکیه(عثمانی سابق) رقابت و دشمنی داشته و این یکی از علل ضعف ایران تا حالا بوده و این نقشه اروپاییاست.متاسفانه هنوز هم ما داریم زیرآب کشور دوست و برادمون رو میزنیم.آخه تا کی برادر کشی؟
  • مسعود IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    17 9
    دوستان صحبتهای حامد رو زیاد جدی نگیرید این دوستمون نمیدونم چه مشکلی با ترکها داره تو همه اخبار مربوط به ترکیه نظر منفی می ذاره. به شخصه از پیشرفت ترکیه خیلی هم خوشحال می شم چون داشتن همسایه قدرتمند بهتر از همسایه فقیر و شرور مثل افغانستان و عراق و .. است که جز بدبختی برای ما ندارند. ان شالله مسئولین ما هم با دیدن ترکیه تکانی به خود بدهند و در مسیر پیشرفت گام بردارند. یاشاسین ایران زنده باد ترکیه
    • حامد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      7 16
      در جواب تو که میگی مشکل دارم میخواستم بدونی که وقتی تاریخ رو بخونی چشمات باز میشه و دیگه فکر نمیکنی من فقط با عثمانی ها مشکل دارم دوست عزیز
    • حامد IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      5 11
      البته مسعودجان چند تا حامد داریم. در هر صورت این نوع صحبت کردن که این رو جدی نگیرید یا چشماتو باز کن و ... زیاد مناسب نیست. لطفا برای اجنبی ها نکوبید تو سر همدیگه. درسته که باید سعی کنیم با همه کشورها رابطه خوبی داشته باشیم ولی تاریخ نشون داده از حکومتی که به مردم خودش هم رحم نکرده، به ما چیزی نمیرسه. این تعصب رو لطفا بذارید برای پیشرفت و آباد کردن کشور خودمون.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    12 7
    حامد جان قصد بهیچ وجه حمایت از عثمانی نبود. حتا گاهی میگن پان ترک و این حرفا ولی در اصل ماجرا که بری میبینی ترکهای ایران اگرهم حس ناسیونالیستی داشته باشن به سمت ایرانه نه به سمت ترکیه!!! تاریخ هم در مورد جنگ صفویه با عثمانی روشنه. صحبت بر سر اینه که با تحقیر این و اون و اینکه ما فلانیم و بهمانیم به جایی نمیرسیم
    • حامد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      5 11
      کی حالا گفته که ما فلانیم و بهمانیم!؟ حرف من اینه حکومتی که درگذشته به مردم و اقلیتهای خودش احترام نذاشته و دست به نسل کشی ارامنه، کردها، علوی ها، یونانیها، آشوری ها و ... زده و الان هم داره با فشار به همین اقلیتها راه نژادپرستانه گذشته رو ادامه میده، ارزش این رو نداره که ما اینجا ازش طرفداری کنیم. حالا هرچه قدر میخواد از لحاظ اقتصادی قوی باشه. مگه مثلا کشوری مثل آفریقای جنوبی که نژادپرستی در اون بیداد میکرد از لحاظ اقتصادی ضعیف بود؟ یا مثلا همین اسرائیل توی خیلی از زمینه ها کشور نسبتا پیشرفته ای هستش. ولی وقتی نژادپرستی حاکم باشه هیچکدوم از اینا به درد نمیخوره. شما قانون اساسی این کشورها رو بررسی کنید و ببینید چه قدر بندهای فاشیستی دارن. مشکل اینجاست وگرنه کسی از پیشرفت همسایش ناراحت نمیشه.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    14 7
    در جواب ایسان باید بگم تولید ناخالص ترکیه 900 میلیارد دلاره و امسال 4.6 رشد اقتصادی داشتند که بعد از رشد 8 درصدی چین دوم بود.تورم در ترکیه 7.1 درصد است وصادرات امسالشون 195 میلیارد دلار بود وامسال 30 میلیون توریست از ترکیه دیدن کردن که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش داشته.بعد چطور شما اقتصاد ایران وترکیه رو با هم مقایسه می کنید؟ در ضمن ترکیه در صنعت نساجی ومواد غذایی جز 5 کشور برتر دنیا است.
    • حامد IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      6 11
      این آمارهایی که دادی درست نیست. اصلا رشد اقتصادی چین تو اول نیست که حالا ترکیه دوم باشه. الان چند ساله که رشد اقتصادی کشورهایی مثل لیبی، عراق، ترکمنستان و ... بیشتر از چینه. رشد اقتصادی ترکیه هم 2.6 درصد بوده. اگر عبارت countries by real gdp growth rate رو سرچ کنید لیست کامل کشورها و رشد اقتصادی اونها رو میبینید. در ضمن اواخر دولت اصلاحات ایران هم تقریبا همچین وضعیتی داشت و قدرت نوزدهم اقتصاد دنیا بود. یعنی میخوام بگم که فک نکنی ترکیه الان خیلی آمار دست نیافتنی ای داره. نه. حتی ما با یک برنامه کوتاه مدت درست هم میتونیم به اونها برسیم.
    • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      9 7
      آقا حامد ترکیه بدبخت ترین و فقیر ترین کشور دنیا ! خوبه؟ اصلا داره از گشنگی می میره. شما خودت رو خوش کن. اصلا هم چیزی به اسم گروه جی 20 وجود نداره که ترکیه عضوش هست و اسم ترکیه با تقلب رفته بین 20 کشور!!! آمار و ارقام همه غلطه. ترکیه بده
    • حامد IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      6 11
      داداش شما خودتو کنترل کن! من منکر پیشرفت اقتصادی ترکیه نشدم. اینکه پیشرفت کردن درسته. نگفتم هم دارن از گشنگی میمیرن و ... . حسودی هم نمیکنم. مشکل کشورهایی مثل ترکیه یه چیز دیگس. آمارهایی که دادی هم درست نبود دیگه. مطمئنم اگر یک درصد این تعصب رو صرف پیشرفت کشور خودمون بکنیم در آینده نزدیک بهترین کشور منطقه خواهیم بود.
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    14 8
    واقعا صحبتهای بعضیها از روی حسادته اما راهش این نیست عزیز من! راهش اینه که شما هم کار کنی و سیاستهای اصولی در پیش بگیری.ترکیه یک شبه نشده هفدهمین اقتصاد برتر دنیا. زحمت کشیده و نتیجشو داره می بینه نوش جونش.من به گذشته کار ندارم چون بحث تاریخ سواست اما در دوران معاصر ما کوچکترین مشکلی با ترکیه نداشتیم و نباید هم داشته باشیم.مردمشون تشابهات زیادی با ما دارن به لحاظ فرهنگی و جمعیتشون هم که نزدیک به ماست. اگه مساله سوریه رو فاکتور بگیریم انصافا مواضع ترکیه موافق ما بوده حتی از اولین کشورهایی بود که انرژی صلح آمیر هسته ای ایران رو به رسمیت شناخت.اتحاد و نزدیکی دو کشور می تونه امنیت و ثبات منطقه رو بیمه کنه چیزی که ابرقدرتها دوست ندارند...
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    13 12
    جالبه اینجا که مربوط به ترکیه هست همه دوستان میگن کشور دوست و برادر همسایه ما، اما همین که صحبت روسیه میشه هرکسی یه سند و مدرک از خودش در میاره که آقا باید با روسها بریم بجنگیم. خودتون هم نمیدونین کی دوستتونه کی دشمنتون...واقعا که!!!
    • حمید IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      9 25
      باهات موافقم. متاسفانه دوستان تو اینجا یک طرفه نگاه میکنن. اگه بحث همسایگی و فراموش کردن گذشته هاست پس چطور راجع به روسیه این حرفها رو نمیزنید.؟؟! پس معلومه که فقط واسه ترکیه دوست دارید گذشته ها رو فراموش کنید و تقابلی که بین ایران و عثمانی بوده
    • کاتوزیان IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      16 5
      دوست عزیز به نظر من باید گذشته ها رو بطور کلی به گذشته سپرد. امروزه باید با همه کشورها بخصوص همسایه های خودما مانند ترکیه، روسیه، پاکستان و عراق روابط بسیار گرم و برادرانه و صمیمانه داشته باشیم تا به ما گزندی نرسد. و جلوی مداخله کشورهای خارج منطقه مانند آمریکا را بگیریم.
    • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      20 13
      خیلی ساده بگم. پدبزرگم از تجاوز به زنانی در شمال غرب کشور به دست روسها می گه در زمان جنگ جهانی و از فراری بودن دخترهای جوون و پنهان شدن در زیر زمین ها. می گویند در آن زمان در جاهایی درمی زدند و بیشرمانه زن طلب می کردند. از شبانه فرار کردن از شهر که شاید پا بر سر کشته ای می گذاری. اما ما سفت چسبیدیم به آنها. ما با ترکها جنگ کردیم اما آخرینش رو جد جدم هم به یاد نداره. دلیلش همینه.
    • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      8 4
      خیلی جالبه بی نام عجب توجیحی ! پس با این حساب جنایات مغولاها و اعراب رو هم فراموش کن و از حافظه خودت پاک کن چون نه جد و نه آبادت هیچکدوم یادشون نمیاد چه بلایی بر سر نیاکانت اومده...چه حرفایی
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    32 13
    جناب ارمنی خان که به اسامی مختلف میای نظر میدی اینو بدون مردم مسلمان ایران و ترکیه هیچ مشکلی با هم ندارند و به حمد الله از بزرگترین شرکای تجاری هم هستند و خواهند بود. شما بهتره منافع خودت رو در جاهای دیگه جستجو کنی
    • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      11 11
      اولا ارمنی نیستم شیعه هستم. دوما امثال تو چی دارن بگن وقتی که کشور دوست و برادرشون ترکیه نوعثمانی از جنایات تروریست های تکفیری خونخوار علیه زنان و کودکان بیدفاع حمایت میکنه. متاسفم برات!!
  • جواب بی نام چهارشنبه 3 مهر 1392 - 17:39:0 US ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    9 6
    تو که اینو میگی برای ما توضیح نده اگه مشکل ناموسی خونوادگی داری با روسها خب برو جلوی سفارتشون تو نوفل شاتو هرکاری دلت میخواد بکن. برای دولت ایران نمیتونی تعیین تکلیف کنی چه دلت بخواد چه دلت نخواد با روسیه رابطه عالی داریم هرکار دلت میخواد برو بکن. بدو.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    9 4
    مساله ارامنه فقط مساله تركيه نيست واساسا به ما آذريها مربوطه .بايد تاريخ رو درست بخونيم اونموقع مي فهميم كه داشناكهاي ارمني چه بر سر آذريها آورده اند. چه در ماجراي 1914 ميلادي (رجوع شود كتاب تاريخ هيجده ساله آذربايجان احمد كسروي)و چه ماجراي قتل عام قره باغ كه تو اين يكي دست دولت وقت ايران هم در كار بود و اينو همه مي دانند.
    • فرهاد IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      5 6
      ضمن احترامی که برای شما قائلم باید بگم که اتفاقا مساله ارامنه ارتباط مستقیم با تاریخ ترکیه یعنی عثمانی ها داره. متاسفانه در زمان عثمانی نسل کشی وسیعی در مورد ارامنه و سایر اقلیتها انجام شد که به عنوان بزرگترین نسل کشی بعد از هولوکاست (البته اگه تعداد کشته شده های هولوکاست رو 6 میلیون بدونیم) توسط خیلی از کشورها پذیرفته شده و پان ترکهای ترکیه و آذربایجان هم درگیر اون بودن. کینه ایجاد شده بعدها خودش رو در درگیری هایی مثل جنگ قره باغ نشون داد. ایران هم اتفاقا در اون جنگ اول از آذربایجان حمایت کرد ولی مقامات آذربایجان اعلام کردن به حمایت ایران نیازی ندارن و حتی به رزمندگان داوطلبی که حمایت ایران رو داشتن حمله کردن. اما در نهایت که آذربایجان شکست خورد، ایران رو متهم به حمایت از ارمنستان کردن.