تیتر اصلی روزنامه​های صبح شنبه به دیدارهای دیپلماتیک هیات ایرانی در نیویورک اختصاص دارد.

رضا الیاسی: شب گذشته نخستین سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به نیویورک با ترک فرودگاه جان اف کندی نیویورک به مقصد تهران به پایان رسید. آخرین خبر این سفر پر حاشیه نیز گفت وگوی تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی بود که در لحظات پایانی حضور رئیس جمهور در نیویورک رخ داد.

طی یک هفته گذشته اخبار گسترده​ای از نیویورک به سراسر جهان مبنی بر دیدارهای دیپلماتیک هیات ایرانی مخابره شده و در این مدت تیتر یک بسیاری از رسانه​ها، اخبار فعالیت​های هیات ایرانی در آمریکا بوده است.

بدون در نظر گرفتن تماس تلفنی اوباما و روحانی که در ساعات پایانی شب گذشته صورت گرفت، شاید دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه 5+1 را بتوان مهم ترین قسمت سفر هیات ایرانی به نیویورک بر شمرد که روز پنجشنبه به وقت ایران برگزار شد.

بر همین اساس بسیاری از روزنامه​های ایران، صبح امروز این موضوع و آینده پرونده هسته​ای ایران را برای تیتر یک خود برگزیده اند.

روزنامه جمهوری اسلامی "مذاکرات موفق وزرای 1+5 و ایران در نیویورک" را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و تصویری از این دیدار را نیز در صفحه نخست خود به چاپ رسانده است.

.

تیتر یک روزنامه کیهان نیز " پاسخ آمریکا به حسن نیت ایران؛ لحن امیدوار کننده کافی نیست!" است و دیدارهای هیات ایرانی در نیویورک را در صفحه نخست به تصویر کشیده است.

.

روزنامه جام جم نیز "مذاکرات مثبت هسته ای" را به عنوان تیتر اصلی خود برای روز شنبه انتخاب کرده است و روزنامه رسالت نیز در صفحه اول خود نوشته است: با پیشرفت گفت و گوها، تحریم ها باید لغو شود.

.

روزنامه سیاست روز تیتر "لحن ظریف، گفتمان مذاکرات 1+5 را تحت تاثیر قرار داد" برای صفحه نخست خود انتخاب کرده و البته در کنار این موضوع به جدیدترین دستاورد نظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است.

.

روزنامه تهران امروز با انتشار عکسی بزرگ از دیدار ظریف و وزرای امور خارجه 1+5 " پیشنهاد حل یکساله مسئله هسته ای ایران" را به عنوان تیتر اصلی امروز خود انتخاب کرده است.

.

اما روزنامه ایران جدیدترین اتفاق سفر روحانی به نیویورک را پوشش داده و تیتر نخست خود را به گفت و گوی تلفنی رو رئیس جمهور اختصاص داده و عکسی از روحانی و اوباما را منتشر کرده است.

.

همچنین روزنامه مردم سالاری نیز صفحه نخست خود را به انتشار تصویری از محمدجواد ظریف و جان کری اختصاص داده و دیدار وزرای امور خارجه ایران و آمریکا را به عنوان خبر اصلی خود برگزیده است.

.

تصویری از محمد جواد ظریف در کنار جان کری تمام صفحه نخست روزنامه شرق را پر کرده است و این روزنامه در چاپ دوم خود به سراغ گفت و گوی تلفنی روحانی و اوباما رفته و تیتر "تلفن دقیقه 90 اوباما به روحانی" را به عنوان تیتر اصلی خود برگزیده است.

.

روزنامه آرمان نیز در صفحه نخست امروز خود به مذاکرات وزرای امور خارجه 5+1 و محمود جواد ظریف و همچنین تیتر "جهان غافلگیر شد" را منتشر کرده است.

.

همچنین روزنامه بهار نیز با انتشار تصویری از ظریف در کنار جان کری گفت و گوی تلفنی روحانی و اوباما که در آخرین لحظات حضور روحانی در نیویورک انجام شده است را به عنوان خبر اصلی خود برگزیده است.

.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =