همه نیمه نهایی های استقلال در آسیا : 4 برد و 4 باخت

سایت باشگاه استقلال نوشت:

درحالیکه بعد از پیروزی دو بر یک استقلال مقابل بوریرام تایلند، همه از هفتمین حضور استقلال در نیمه نهایی حرف می زدند اما واقعیت این بود که با احتساب دو حضور استقلال در نیمه نهایی های جام در جام قاره، این برای نهمین بار بود که استقلال به جمع 4 تیم نهایی رسیده بود. در 8 مرتبه قبلی، استقلال 4 بار به فینال رسیده (شامل دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی) و 5 بار هم موفق به عبور از این خوان نشده (شامل دو مقام سومی و دو مقام چهارمی).
* 1349
در اولین دوره برگزاری جام باشگاه های آسیا، استقلال از گروه هامن من لبنان و سلانگور مالزی صعود کرد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله، شاگردان رایکوف با دو گل جواد قراب و غلام حسین مظلومی موفق به شکست دادن مدان اندونزی در ورزشگاه امجدیه شدند و به فینال رسیدند. در فینال هم با گلهای مسعود معینی و غلام وفاخواه، استقلال دو بر یک هاپوئل را برد و قهرمان شد.
* 1350
استقلال در دومین حضور آسیایی اش هم موفق شد بالاتر از هم گروه هایش شامل پلیس عراق، ارتش کره شمالی، پیراک مالزی و العربی کویت راهی نیمه نهایی شود. این بار اما شاگردان رایکوف در نیمه نهایی و در تایلند با دو گل به پلیس عراق باختند و به فینال نرسیدند. استقلال در بازی رده بندی، ارتش کره جنوبی را برد و سوم شد.
* 1370
استقلال در سومن مرتبه حضورش در جام باشگاه های آسیا، برای دومین بار قهرمان شد. تیم پورحیدری از السد قطر، 25 آوریل کره شمالی، فارمرز بانک تایلند و محمدان بنگلادش گذشت و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله هم با گلهای عباس سرخاب و شاهرخ بیانی موفق شد پلی تاجایای اندونزی را در داکار شکست داده و به فینال برسد. برتری دو بر یک مقابل لیائونینگ چین با گلهای رضا حسن زاده و صمد مرفاوی هم پایانی بود بر حضور استقلال با قهرمانی.
* 1371
استقلال باز هم برای دفاع از عنوان قهرمانی تا مرحله آخر بالا آمد ولی نایب قهرمان شد. الهلال یمن، الهلال عربستان و پیونگ یانگ کره شمالی نتوانستند ترمز استقلال را بکشند و شاکردان پورحیدری به نیمه نهایی در قطر و مقابل الریان رسیدند. استقلال که یک بر صفر از حریفش عقب بود و به واسطه اخراج شاهرخ بیانی، ده نفره بازی می کرد به بازی برگشت و با گلهای عباس سرخاب و عبدالعلی چنگیز در وفت های اضافه برنده و راهی فینال شد. در فینال اما به الهلال در ضربات پنالتی باخت.
* 1375
استقلال با گذشتن از سد نوفباخور ازبکستان و اوردوباسی قزاقستان در مجموع دو بازی رفت و برگشت به جمع 4 تیم پایانی در ریاض رسید. در نیمه نهایی و در ضربات پنالتی به الهلال باخت و به جای فینال به بازی رده بندی رفت. در این مرحله هم با یک گل از اولسان هیوندای کره جنوبی شکست خورد و چهارم شد.
* 1378
استقلال با عبور از سد نیروی هوایی عراق، الهلال عربستان، العین امارات و کوپکتداق ترکمنستان به جمع 4 تیم پایانی رسید. در نیمه نهایی و در ورزشگاه آزادی با گل وقت های اضافه علی موسوی، 4 بر سه دالیان چین را برد (سه گل قبلی را محمود قکری، علی موسوی و علیرضا اکبرپور زده بودند) و به فینال رفت. در بازی نهایی اما گل سیروس دین محمدی نتوانست دو گل بازیکنان جوبیلو ایواتا را جبران کند و استقلال نایب قهرمان شد.
* 1379
باز هم استقلال به جمع 4 تیم پایانی جام در جام رسید ولی این بار در جده. در نیمه نهایی محمد نوازی و احمد مومن زاده برای استقلال گل زدند ولی درنهایت الشباب عربستان 3 بر دو برنده شد. در بازی رده بندی هم استقلال 3 بر یک به شیمیزو اس پالس ژاپن باخت و چهارم شد.
* 1381
آخرین حضور استقلال در یک نیمه نهایی آسیایی مقابل همین تیمی که امسال استقلال برای رسیدن به فینال پیش رو دارد. استقلال در آزادی و در روزی که باران عجیبی در تهران می بارید، فقط یک گل با ضربه یدالله اکبری به آلیانگ ال جی کره جنوبی زد، محمد نوازی یک پنالتی هدر داد، استقلال دو بر یک باخت و باران، آرزوهای مان را شست و برد. در نیمه نهایی هم شاگردان پورحیدری با نتیجه 5 بر دو نسف قرچی را شکست دادند و سوم شدند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    60 9
    یک تاریخچه ای هم از حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بذارید، آیا تا به حال به فینال رسیده؟
  • فرهاد 444 A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    47 10
    با سلام احتراما اینجانب خواهشمندم از تاریخچه باشگاه قدیمی پرسپولی در حد آسیا 4 کلمه بنویسید. باتشکر
  • ماهوتچی A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    12 51
    بابا شما که خودتونم میدونید میبازید برگردید توی لیگ بازی کنید انقدرم برنامه لیگ رو بهم نزنید .غر غرو ها خبر خواهش میکنم چاپ کن
  • طاها A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    43 10
    زنده باد استقلال و استقلالی
  • نامدار IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    36 8
    سخته ولي نشد نداره،به حول و قوه و با تمركز بازيكنامون اين شانس رو داريم كه سئول كره رو 4تايي كنيم،پيشنهاد ميكنم مجيدي،برهاني و اكبرپور همزمان بازي كنن.
  • آبی آبی آبی A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    21 3
    لطفاً از قهرمانی های پرسپولیس در آسیا صفحه ها بنویسید شاید مردم بخندند و شاد شوند.
  • اس اس A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    18 3
    لطفا از افتخارات لنگیا در جام بین المللی ولایت هم مطلبی بنویسین . در مورد حضور در اسیا هم در حد نیم خط !
  • حمید IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    18 6
    استقلال قهرمان همیشه تو قلب مایی تک ستاره ایران تو اسیا
  • عباs IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    1 2
    برای شادی پرسپولیسیها و با عرض معذرت از استقلالیها پرسپولیس پرافتخارترین تیم آسیاست. البته خودم هم نمیدونم ملاکم از این انتخاب چیه، ولی شما هم بگید که من درست میگم. خواهش میکنم از شما