تخریب گسترده جنگل‌ها در اندونزی منجر به نابود شدن زیستگاه طبیعی اورانگوتان‌ها شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جنگل بارانی بوکیت تیگاپولوگ Tigapugugh در سوماترا یکی از غنی ترین زیستگاه های طبیعی حیوانات در دنیا محسوب می شود. ولی این جنگل که زمانی مامن هزاران گیاه و جانور بود اکنون در معرض تهدید قرار دارد.

دولت اندونزی به تازگی امتیازهایی را برای قطع درختان جنگلی واگذار کرده است و جنگل ها به سرعت در حال تخریب شدن هستند. یکی از جانواران ساکن این جنگل ها که بر اثر قطع درختان بیشترین اسیب را دیده اند اورانگوتان ها هستند. نسل اورانگوتان ها در معرض تهدید و حتی انقراض کامل قرار دارد.

آنِت کاتِر، یکی از فعالان صلح سبز جنگل می گوید با افزایش جنگل زدایی، محدوده زیستگاه اورانگوتان ها کاهش می یابد در حالیکه این حیوانات برای زندگی به منطقه وسیعی نیاز دارند.

پیتر هاینریش، سرپرست بخش طرح های موسسه جانورشناسی فرانکفورت می گوید شمار جمعیت اورانگوتان ها در جنگل های اندونزی با سرعت نگران کننده ای رو به کاهش است. هاینریش می گوید حدود پنجاه سال پیش ما احتمالا صد هزار قلاده اورانگوتان در سوماترا داشته ایم درحالیکه تعداد انها اکنون به شش هزار قلاده کاهش یافته است.

انجمن جانورشناسی فرانکفورت برای نجات این گونه از میمون ها، مرکزی را برای حفاظت و نگهداری از اورانگوتان ها در وسط جنگل احداث کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =