حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری معتقد است کرامت انسانی و اصول اخلاقی و ارزشهای دینی جزء معیارهای اصلی انتقاد است که در همه سطوح باید رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلین ناطق نوری در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره واکنش​ها به مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا گفت: ایران کشور آزادی است و همه گروه ها در هر موضوعی می​توانند و باید نظرشان را آزادانه بگویند . انتقاد نردبان تکامل و ترقی است و نباید از ارائه نظرات گوناگون دلخور و ناراحت شد. مهم هم نحوه ابراز انتقاد و نظر است . کرامت انسانی و اصول اخلاقی و ارزشهای دینی جزء معیارهای اصلی انتقاد است که در همه سطوح باید رعایت شود.

وی افزود: این را در نظر داشته باشیم که چه در داخل و چه در خارج از کشور عده ای به دنبال ارائه تصویر خشن و بی منطق وافراطی از جریانات انقلابی و حزب اللهی هستند ، ما باید مراقب باشیم آب به آسیاب آنها نریزیم. ضمن آن که طرف های مذاکره هم باید شرایط داخل کشور را در نظر بگیرند و با شناخت از این شرایط وارد مذاکره شوند. در موضوع مکالمه تلفنی دو رئیس جمهور هم اینگونه نیست که مبانی و اصول انقلاب و ارزش ها نقض شده و یا زیر پا گذاشته شده باشد. به هرحال درخواست این مکالمه تلفنی از سوی آنها بوده است. آنهایی که مخالف اند چرا به این اشاره نمی کنند که در طول سفر تقاضاهای مکرر رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با روحانی از طرف ایران رد شدو رسانه ها نوشتند که این موضوع باعث تحقیر اوباما شده است.

ناطق نوری در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور تقاضای مکالمه تلفنی اوباما را رد می کرد بازهم به او اعتراض می شد؟ گفت: نمی دانم اعتراض می شد یا نه ولی به هر حال او در ایام تبلیغات انتخاباتی قول داده بود در صد روز اول کاری کند که از جمله آنها تنش زدایی و تعامل بهتر با دنیا بود که به هرحال آنچه انجام شد در همین راستا بوده است.

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری را ایـــنـــجـــا بخوانید.

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    12 1
    درود بر ناطق نوری. دفاع شما از آقای دکتر روحانی ستودنی است پاینده باد خاتمی .هاشمی . ننگ ابدی بر افراط گری خواهد ماند
  • رضا IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    3 0
    درود بر خاتمی و هاشمی و روحانی و حاج ناطق