وبا همچنان قربانی می گیرد/6 مهاجر غیرقاونی فوت شدند

ابتدا تعداد مبتلایان به آن به انگشت های دست هم نمی رسید و عامل آن که مهاجران غیر قانونی اعلام شدند قرار شد در مرزها توسط بهداشت یاران درمان شوند اما اکنون خبر می رسد که تعداد آنها روز به روز افزایش پیدا می کند و حتی 6 نفر هم فوت کرده اند.

به زارش خبرگزاری خبرآنلاین،بیماری وبا به نظر می رسید که دیگر در کشور ما ریشه کن شده اما هر چند وقت یکبار اخباری می رسد که تعدادی به آن مبتلا شده اند.هرچند متخصصان پزشکی عامل این بیماری را سبزیجات و آب آلوده می دانند اما این بار وزارت بهداشت اعلام کرده که مهاجران غیرقانونی افغانی عامل این بیماری هستندو برای همین در مرزهای شرقی بیشتر وجود دارد.اما سرهنگ محمدرضا طاووسی معاون اجتماعی مرزبانی ناجا موضوع شیوع وبا از طریق ورود غیرقانونی اتباع غیرمجاز از مرز را شایعه می داند و می گوید کسانی که این مطلب را اظهار داشته، خواسته‌اند مسیر کشف شیوع وبا را منحرف کنند.
وی در گفت وگو با نسیم گفت: به دلیل انسداد مرزها و تقویت کنترل اپتیکی مرز، ورود غیرقانونی اتباع غیرمجاز بسیار نادر است و با توجه به تجهیزات به کار گرفته شده، هیچ نقصانی در این رابطه وجود ندارد همچنین شواهد و آمار روزانه دال بر این موضوع است.


جدیدترین آمار وزارت بهداشت از وبا
در این شرایط هنوز بیماری وبا کنترل نشده و حتی به تهران و کرج هم رسیده است.همچنین رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را اعلام کرد. دکتر محمدمهدی گویا گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور 208 نفر است، که کماکان اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا را مهاجرین تشکیل می‌دهند که به صورت غیرقانونی و یکی دو روز قبل از شروع علائم ابتلا وارد کشور شده‌اند.
وی افزود: اطلاعات دقیق ما نشان می‌دهد که محل آلودگی در کشورهای مهاجرین بوده است و به دلیل این که آنها طی چندین روز از مسیرهای غیر معمول و تحت شرایط بسیار نامطلوب آب و غذا وارد کشور می‌شوند، احتمال ابتلا به بیماری را داشته‌اند که کلیه موارد بلافاصله پس از شناسایی و تشخیص تحت درمان قرار گرفته و بهبودی کامل پیدا کرده‌اند.
گویا یادآور شد: درمان همه مهاجران مبتلا به وبا باو جود هزینه‌های زیادی که برای سیستم بهداشت کشور ایجاد کرده، به صورت رایگان بوده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: از 208 نفر مبتلا به بیماری وبا، متاسفانه 6 نفر فوت کرده اندکه همگی آنها مهاجران خارجی غیرقانونی بوده و متأسفانه بسیار دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند.
گویا افزود: در هفته گذشته تمام موارد شناسایی شده این بیماری مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بوده‌ است.
وی افزود: در کل استان تهران نیز6 نفر ابتلا به وبا گزارش شده که همه آنها در تماس با مهاجرین غیرقانونی بوده و در حال حاضر هر 6 نفر بهبود یافته‌اند.

47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    22 2
    جناب آقای زیباکلام وقتی نامه سرگشاده می نویسید که به افغانی ها توجه بشه، نمیخواید یه نامه هم بنویسید از اونا بخواید ایــران تـشــریف نیــارن؟یا اگه میان مریضی با خودشون نیـارن؟ یا اوردن به مراکز درمانی زود مراجعه کنن؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    13 2
    وی در گفت وگو با نسیم گفت: به دلیل انسداد مرزها و تقویت کنترل اپتیکی مرز، ورود غیرقانونی اتباع غیرمجاز بسیار نادر است و با توجه به تجهیزات به کار گرفته شده، هیچ نقصانی در این رابطه وجود ندارد همچنین شواهد و آمار روزانه دال بر این موضوع است..................... جناب پس این همه افغانی غیر قانونی در ایران هستن چی؟؟؟؟؟ نادر است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آمارها میگن چند میلیون تبعه غیر قانونی افغان در ایرانن بعد شما میگی نادر!!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    16 2
    لطفا افغانها را اخراج کنید . آخه چرا همه دنیا مرز داره اما تو ایران هرکسی راحت وارد میشه؟
  • م IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    16 1
    ناجا بجای منکر شدن راههای ورود را ببندد.
  • حسين IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    11 1
    انقدر راحت ميشه از مرز رد شد...... ما هم ميشه انقد راحت بريم کانادا..........
  • بی نام EU ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    3 0
    چرا در داخل شهرها با وضعیت اسفناک ظاهری به راحتی تردد میکنند و ناجا از انان کارت شناسایی نمیخواهد وجمع اوری نمیشوند؟
  • آنتی افغان A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    3 0
    اینها که غیر مجازنیستن وغیر قانونی نمیان که افغانی ها دیگه صاحب حق هستن وگرنه کجای دنیا چند میلیون از کشور دیگه میان و هرکاری دلشون خواست میکنن و کسی هم بهشون نمیگه بالای چشمتون ابرو. تازه هوادار هم مثل زیبا کلام هم دارن. دوربینها هم نشونشون نمیده چون قرار نیست دیده بشن بار کامیون میان اونم صد تا صدتا
  • بصیر A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    3 0
    تا کی مردم باید تاوان بی توجهی و سهل انگاری بعضی از مسئولان را بدهند؟.وقتی فرمانده نیروی انتظامی افغانی ها را ناقل بیماری نمیدونن و یا آقای زیباکلام بدون در نظر داشتن عواقب حضور این اجانب برای حمایت ازآنها نامه به رئیس جمهور مینویسه وبا هم سوغات و تحفه حضور افغان ها برای مردم ماست . تا کی باید شاهد حضور میلیونی افغان ها در ایران باشیم و تا کی مسئولان برای خاتمه حضور غیر قانونی آستین همت بالا میزنند احتمالا تا وقتی که مثلا وبا همه گیر نشه کسی کاری نمیکنه