۰ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

تسنیم نوشت:

یک روزنامه ترک در گزارشی اعلام کرد که گروه «داعش» و گروه‌های هم‌پیمانش فعالیت خود را در جنوب و جنوب شرقی ترکیه آغاز کرده‌ و اقدام به جذب جوانان این مناطق برای پیوستن به صفوف خود می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری الحدث، روزنامه «یورت» چاپ آنکارا در شماره روز گذشته خود در گزارشی درباره فعالیت گروه‌های وابسته به سازمان «القاعده» نوشت که بخش‌هایی از مناطق و شهرهای مرزی ترکیه شاهد انتشار اعضای وابسته به این سازمان تروریستی هستند.
یورت در این ارتباط توضیح داده است: هم اکنون شماری از شهرهای جنوبی و جنوب شرقی ترکیه شاهد انتشار عناصر وابسته به «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» و گروه «جبهه النصره» به طور خاص است.
این روزنامه ترک شهرهای «ادیمان» و «اورفة» و «بینجول» و «بتلیس» و «دیار بکر» را مهمترین شهرهای جنوبی و جنوب شرقی ترکیه دانست که شاهد فعالیت گسترده این دو گروه وابسته به القاعده است.
یورت نوشته است که عناصر داعش و النصره در این دو شهر اقدام به جذب جوانان 18 تا 30 ساله و انتقال آنها به سوریه در قالب گروه‌های 15 نفره برای جهاد در سوریه و علیه نظام این کشور می‌کنند.
این روزنامه ترک در ادامه و به نقل از منابعی که آنها را موثق توصیف کرده بود، نوشت که تاکنون حدود 200 جوان ترک از شهر ادیمان به شهر هاتای منتقل شده‌اند تا از آنجا راهی سوریه شوند.
یورت می‌افزاید: القاعده پس از جذب این عناصر ترک مانع بازگشت آنها به کشورشان می‌شوند، مگر آنکه خانواده‌های آنها اقدام به پرداخت فدیه یا غرامت کلان برای آنها کنند و تاکنون خانواده‌های بی‌شماری مجبور به پرداخت مبالغ کلان برای بازگرداندن فرزندان خود و نجات آنها شده‌اند و این موضوع مورد اعتراض بسیاری از خانواده‌های فقیر این مناطق شده و از مسئولان امر خواستار اقدام در این خصوص شده‌اند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    26 9
    شر حمایت از گروه های افراطی دامن ترکیه رو خواهد گرفت
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    22 9
    ترکیه و اردوغان تا کجا ميخواد به حمايت از القاعده و ديگر گروه هاي وحشي ضدتمدن ادامه بده. مردم ترکيه و جهان تا کجا اين رفتارها رو تحمل خواهند کرد؟ ايا زمان اون نرسيده که مبارزه ي حقيقي بين همه ي روشنفکران و ازادي خواهان با القاعده و حاميانش به طور واقعي شروع بشه. ننگ بر وحشي گري ، زنده باد زندگي
  • ایمان IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    15 12
    گروه های تروریستی از ترکیه تجهیز و محیا میشوند و از آنجا اعزام میشودند ، اردغان هم حامی تروریست است. شاید تروریست هم باشد!
    • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 4
      به نظر من که حقشه از قدیم گفتن چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
  • مظلوم A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    5 4
    احمد داوداوغلو وزیرامور خارجه ترکیه باید پاسخگو باشد این تروریست ها نیز از طرف ترکیه حمایت می شوند آمریکا ترکیه را پاد گان نظامی تبدیل کرد چه کسانی پاسخگوی ظلمی هستند. کار عربستان و قطر وترکیه است از حمامیان اصلی جنایتکاران جبهه انصره و القاعده در سوریه است انسان بی گناه و مظلوم مورد تجاوز به آل خلیفه رجب طیب اردوغان دوست همیشگی اسرائیل! ترکیه تحت نام گروه های امدادی سلاح و مهمات در اختیار تروریست ها درسوریه قرار می دهد