ایسنا نوشت:

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، که به منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود با دیدار بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، به رایزنی‌های خود در این سفر پایان داد.

 وزیر امور خارجه در این سفر با جمع زیادی از مقامات کشورهای اروپایی،‌آمریکای لاتین و آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد. رایزنی با سران کشورهای منطقه نیز از جمله برنامه‌های ظریف در این سفر بود.

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دور جدید مذاکرات ایران و وزیران خارجه 1+5 نیز انجام شد که در آن دو طرف به توافقاتی دست یافتند و 23 و24 مهر را زمان انجام دور بعدی مذاکرات‌شان در ژنو اعلام کردند.

همچنین ظریف در این سفر با جمعی از روسای سازمان‌های بین‌المللی نیز دیدار کرد.

وی سه بار با بان کی مون ملاقات کرد و رایزنی‌هایی نیز با معاونان دبیر کل سازمان ملل در بخش‌های مختلف انجام داد.

219219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح الله A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    39 3
    شیر مادرت حلالت باشه.راضیم ازت دکتر ظریف.راستی من یه درخواست از رئيس جمهور محترممون دارم و اونم اینه که موضع خودشونو در مورد اشتباه نا(امید) کننده رئيس بانک مرکزی اعلام کنن.دوس دارم که این صدای بدون لکنت من به رئيس جمهور محبوب ودوست داشتنیم برسه.(ایمیلمو هم گذاشتم که اگه ممکن باشه یه جواب قانع کننده به من داده بشه که ذهنم آروم بشه.درضمن عضو وبسایت رسمی دکتر روحانی از قدیم و ندیم هم هستیم.)(خبرآنلاین تو یکی که دیگه نیازی نیست ازت بخوام منتشر کنی هاااا؟)
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    31 1
    چقدر خالصانه تلاش میکنه این مرد. هر روز هم که تو فیس بوک گزارش دیدارهاش رو منتشر میکنه. من شخصا احساس میکنم ظریف واقعا قلبش برای این مملکت میتپه. ولی ای کاش تا این یارو نتانیاهو گورشو گم میکرد بر میگشت اسرائیل ظریف اونجا میموند که توطئه هاش رو خنثی کنه.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    9 0
    میدونید کی میاد؟
  • من IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    9 0
    کار ظریف واقعا عالی بود و از 100نمره100را گرفته است آفرین فقط بعضی وقتها کنار دهانش کف می کند که بر اثر سخنرانی است