ایسنا نوشت:

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تفکیک جنسیتی توهین به دانشجو نیست، بلکه فضای دانشگاه را اسلامی و سالم می‌کند.

حجت الاسلام سید صدرالدین شریعتی در کرسی آزاداندیشی "تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، اماها و اگرها"، با اشاره به ضرورت تعدیل جنسیتی در دانشگاه‌ها، افزود: تعدیل کلاس‌ها منشاء دینی و قانونی دارد به گونه ای که می‌توان در دانشگاه دو کلاس را به خانم ها و آقایان اختصاص داد و حجاب و عفاف نیز در آن اجرایی شود.

وی حجاب و عفاف را زمینه‌ساز اعتلا شخصیت انسان برشمرد و عنوان کرد: حجاب و عفاف سلامت جسم و روح را تضمین می کند و از تنزل شخصیت انسان جلوگیری می نماید که باید در دانشگاهها مورد توجه خاصی باشد.

وی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تعدیل جنسیتی اشاره کرد و گفت: در این مصوبه این گونه بیان شده است که در صورت امکان دانشگاه می‌تواند کلاس‌ها را از یکدیگر جدا سازد.

شریعتی اجرای طرح تفکیک در دانشگاه‌ها را امری ضروری در ساماندهی ارتباط میان دانشجویان دختر و پسر خواند و گفت: به عنوان یک روحانی معتقد وظیفه دارم در حد توان، مانع از انجام اعمال منکر باشم و باید توجه داشت با تفکیک جنسیتی می توان از برخی از منکر ها جلوگیری کرد.

به گفته رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی، در سال89 حدود 89 کلاس دانشگاه طباطبایی را تفکیک کردیم که موجب رضایتمندی و استقبال بسیاری از دانشجویان شد زیرا با این طرح در سال 90 آمار مشروطی‌ها 50 درصد کاهش یافت و پرونده ای نیز به کمیته انظباطی راه نیافت.

شریعتی همچنین افزود: دختران دانشجو در نظرسنجی‌های اعلام شده مهمترین دستاوردهای این طرح را استقلال آنان در دانشگاه و حفظ عزت خود می دانستند و حتی اساتید می گفتند به راحتی می توانیم در کلاس با محیطی امن برای بانوان سخن بگوئیم و آنها نیز به راحتی مسائل را بازگو کنند.

رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی این طرح را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که قبله گاه خود را غرب می‌دانند چشمانشان را بر روی حقیقت بسته‌اند و با تفکیک جنسیتی مخالفت می‌کنند، در حالی که در جامعه اسلامی‌مان باید خون شهیدان و تلاش ایثارگران را پاس داشت و حرمت آنها را حفظ کرد.

وی اظهار داشت: تفکیک جنسیتی دانشگاه در دفترچه های کنکور قید می شود و دانشجویان آن را انتخاب می کنند هرچند باید برای این طرح فرهنگ سازی شود زیرا رشد علمی در دانشگاهها را افزایش می دهد.

شریعتی با پاسخگوئی به برخی از شبهات مطرح شده پیرامون تفکیک جنسیتی یادآور شد: در کشوری اسلامی زندگی می کنیم که باید مسائل اسلامی و اعتقادی را رعایت کنیم که تفکیک جنسیتی یکی از مسائل مهم می باشد.

۴۷۴۷

کد خبر 315941

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 86
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    می گم از فردا تمام جامعه را تفکیک جنسیتی کنیم،پارک ها،خیابان ها،پاساژها،رستوران ها،مراکز تفریحی و... باشد که این گونه افراد راضی شوند!
    • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      شریعتی توضیح نداده چرا رتبه دانشگاه علامه از 400 جهانی به 3500 افت کرده؟ اگر خوب بود باید رتبه دانشگاه الان 40 باشه نه ده برابر افت کنه
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      205 5
      همین ها با اینکاراشون باعث شدن جامعه پویا نشود؛جامعه ی پویا سعی میکنه دیوار جنسیتی رو کوتاه تر بکنه نه با اینکارا بلندتر و بلندتر بکند؛دانشگاه یک محیط اجتماعی و برای برقراری روابط اجتماعی است نباید با تفکیک فکر کنیم به دانشجو لطف میکنیم بلکه داریم بهش ظلم میکنیم تا در آینده نتونه درست انتخاب کنه...درست زندگی مشترک تشکیل بده...
    • دیوید A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      اتفاقآ فکر خوبیه . به شرطی که : 1- همه تو 20 سالگی ازدواج کنن . 2- خوابگاه ها متآهلی بشه 3- استاد خوب بیارن درس بده . 4- انگولک دانشجو نکنن . 5- تبلیغات منفی از روی دانشجو ها برداشته بشه .
    • علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      108 2
      رتبه دانشگاه علامه 5384 جهانی و 63 داخل کشور میباشد. منبع: http://www.webometrics.info/
    • میثم A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      من میگم بیاییم زن و شوهر ها کلا کشور را تفکیک جنسیتی کنیم. حتی چرندگان و پرندگان را اینطوری خیال همه هم راحتتره .
    • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      242 5
      من میگم کلا کشور را دو قسمت کنید.. مردا برن شمال .. خانم ها برن جنوب تا کلا فضا سالم سالم بشه!!!!
    • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      41 2
      جنا "بي نام"! دانشگاه علامه رتبش 400 بوده؟!!! حالت خوبه؟
    • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      66 2
      دو نیمه کنیم کشور خانم ها شرق کشور آقایان غرب کشور
    • يه مامانه گل IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      13 2
      به نظرمن اينكارونكنن بهتره.تودانشگاه بعضى عوامل انگيزه اى مىشه براى درس خواندن
  • محمد A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    اتفاقا فساد رو بیشتر میکنه !
    • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      4 89
      ولي اين طرح از لحاظ وضعيت درسي دانشجويان ظاهرا جواب داده ولي ممكنه دانشجويان عقده اي بشن و بيرون از دانشگاه عقده شون را خالي كنند.
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    دانشگاه رابامرغداری اشتباه گرفته اند
    • بدیع الزمان A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      6 148
      اولا ادب داشته باش...دوما به تجربه ثابت شده کسانی که اینچنین موضع میگیرند مشکل دارند...واقعا میخواهید تمایلات غریری را انکار کنید؟....خوشتون بیاد یا نه ، ذهن اکثر دانشجوها و اساتید و به نظر من اکثر جامعه درگیر مسائل جنسی هست ... مابه گفته مطهری باید یا اسلامی بشیم یا غربی بین این دو حرکت نتیحه اش جمله قبلیه.....من هم نمیگم کدامش درسته ولی ایشون با دید اسلامی درست گفتند و البته باید شرایط اقتصادی و ازدواج مهیا بشه و اگر نشه راهکار اسلامی موجود هست ...از دید غربی هم شما بگید...
  • محمد A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    352 8
    دانشجویان دانشگاه علامه از دست این آقا به تنگ اومده بودن... خدا رو شکر که دیگه کاره ای نیست
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      16 1
      مشکلی نیست ولی وزارتخانه ها و مجلس و سایر نهادها رو هم تفکیک کنید بالاخره ادمیزاده و همه جا غریزه جنسی هست بنده تقاضا دارم از انجائیکه متاهل و مجرد هر دو در معرض فریب شیطان هستند مجلس و نهادهای دیگر هم تفکیک جنسی شوند مراسم حج رو هم که یکی از دوستان اشاره کرد به نظرم صحیح است چرا که با تفکیک جنسی در مراسم حج معنویت بالاتر رفته و اثرات والاتری در تعالی روح قطعا دارد. بنده در دانشگاه تهران درس خوانده ام ده سال دانشگاه بوده ام هرگز ندیدم پسرها نگاه جنسی ناپاک به دخترها داشته باشند تمایل برای دوستی جهت ازدواج را دیده ام که ان هم مقدس و عالی است اما سو استفاده ندیده ام عشق باید کجا بوجود بیاد خیابان رو که قبول ندارید دیگه کجا این دو جنس باید همدیگه رو ببینند؟نزنید این حرفهای جوک رو
  • علي EU ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    115 3
    بر اساس كدام قانون چنين مسائلي را لازم الاجرا ميدانيد؟ اگر اونطوري فكر ميكنيد پس حتماً لطف كنيد و تو خيابان هم پرده اي حائل بين مردان و زنان بكشيد تا مردم به گناه نيفتند! مرد حسابي اونور دنيا مردم كاملاً برهنه در انظار عمومي ظاهر ميشن هيچ اتفاقي براشون نميفته حالا شما داري چيزي را كه از اساس بدون مشكله مشكل دارش ميكني؟ اميدوارم اين نظرم را انتشار بديد.
  • کیانی A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    247 8
    همین سلامت!!!! عمومی است که منجر به طلاق های پرشمار در جامعه شده. فعلا که ازدواج اول به منزله آشنایی است.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    195 6
    دیدار های سالم از محیط سالم دانشگاه بخانه های اجاره ای ساعتی ........ منتقل شد و................امار در دست بنگاههای املاک است از انها باید پرسید و امار را اصلاح کرد .
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    227 7
    اجرکم عندالله. از فعالیت های مشعشع جنابعالی در زمان تصدی مستفید گشتیم. التفات فرموده معاف نمایید.
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    145 6
    نه بابا
  • بی نام MY ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    179 6
    خدا به راه راست هدایتت کنه
  • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    128 3
    الان دختران و پسران دبیرستانی روابط خیلی غیرمتعارفتر نسبت به دانشجویان دارند در صورتی که در دبیرستانها تفکیک جنسیتی وجود دارد. لطفا این افکار که فقط هزینه برای جامعه دارد و هیچ طرفداری در جامعه ندارد برای خود نگه دارید
  • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    85 4
    اینا که تفکیک جنسیتی را مطرح می کنند دارن به امام توهین می کنن. می خوان بگن ما بیشتر حالیمونه.
  • سجاد A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    تفکیک جنسیتی باید باید باید از دبستان و راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه حذف شود کسانی که از مشغولیت ذهنی جوانان در راه جنسی سود میبرند باید هویدا شوند
    • بی نام A1 ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      11 32
      زیر مقطع دانشگاه رو قبول ندارم. تند نرو. دلیل علمی: در مقطع دانش آموزی بدلیل ناقص بودن تربیت اجتماعی و اینکه قدرت بدنی و خوی شیطنت پسرها بیشتره ، دانش آموزان دختر مورد آزار و اذیت قرار میگیرن.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    97 5
    کافر همه را به کیش خود پندارد....
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    86 2
    برو خودتو اصلاح کن
  • آیدین IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    واقعاً باید افسوس خورد کسی با این ذهنیت رییس یکی از دانشگاههای معتبر ایران بوده است، که به جای اعتقاد به اصلاح روابط دختر و پسر آن هم نه با عقاید صدراسلام تفکیک جنسیتی را چاره کار می داند.
  • استاد دانشگاه A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    97 2
    دانشگاه محل فحشا و فساد نیست که بخواهیم آنرا تفکیک جنسیتی کنیم. دانشگاه یک مکان مقدس است و همه دانشگاهیان این را بخوبی می دانند.
    • بدیع الزمان A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      5 61
      از همین استاد ها باید بیشتر ترسید....
  • فریادکش A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    60 1
    خدارو سپاس که حداقل چند سالی از ایشون و امثال ایشون می تونیم یه نفس راحتی بکشیم. روحانی مچکریم. همفکران آقای شریعتی تو دانشگاه ها هم کم کم به فکر تهیه بلیط اتوبوس باشن . .
  • سعيد A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    57 0
    من خودم دانشجو ام و به طور قطع ميتونم بگم که اين کارها نه تنها فساد رو کم نميکنه بلکه بيشترش هم ميکنه و بدتر جامعه رو به گمراهي ميکشه. ديدار سالمي که تو دانشگاه انجام بشه بهتره يا ديداري که تو خيابون باشه و آخرش هم به فساد کشيده بشه؟ طرح چنين نظراتي واقعا جاي تاسف دارد
  • یک کارمند علامه A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    48 3
    سلام بر دکتر حسین سلیمی
  • سعيد A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    68 7
    "حدود 89 کلاس دانشگاه طباطبایی را تفکیک کردیم که موجب رضایتمندی و استقبال بسیاری از دانشجویان شد". من ديگه حرفي ندارم
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    53 67
    مرد حسابی من میگم شما باید دبیرستانو هم مختلط کنی که دیگه این مشکلاتی که شما میگی تو دانشگاه پیش نیاد و محیط کاملا علمی بشه
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    47 1
    باز که این اومد؟!
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    با ایشون موافقم. ما در دنشگاه به فضای علمی نیاز داریم نه فضای لاو.
    • بچه تهرون A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      5 101
      واقعا همینه... وقتی یکسری از دانشجوها (نه همه) رعایت نمیکنن چه باید کرد؟ نسبت به زمان ما تو دهه هفتاد وضعیت خوبی نیست.
    • سعيد A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      38 1
      من که فکر ميکنم محيط سالم دانشگاه از محيط ناسالم خيابون خيلي بهتر باشه چون آدم رو به فساد و بي بند و باري نمي کشونه
    • وحید A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      30 1
      فضای دانشگاه لاو نیست...و شما به من بگو که در ایران مکانی برای لاو وجود دارد؟ آیا خانه عفاف وجود دارد؟ شما یا دانشگاه نرفتی یا اگه رفتی بد برداشت کردی. در دانشگاه هیچ گونه فسادی نیست و اگر یک درصد هم وجود داشته باشد اشخاص از ترس شناخته شدن و راحتی دسترسی کمتر به فکر فساد می افتند....
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    68 3
    اگه به شما باشه و بی حساب و کتاب بهت شغل بدن پا می شی می ری خونه خدا رو هم تفکیک جنسیت می کنی!
  • هومن IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    21 1
    ادامه:و فضای جامعه را آلوده می کند...
  • دانش آموخته ارشد علامه IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    39 81
    ببین جناب سرهنگ! بنده متاهل هستم. ولی ؛ اصلا تفکیک جنسیتی که شما میگی، درست، خوبه؟ لیکن ، شما این رو کردی موضوعی مهم و درطول این مدت پس از برکناری دائم به همین موضوع میپردازی. آقاجان، چرا فرافکنی میکنی؟ میشه کمی هم از دیگر اقداماتت بگی؟ چراپول برخی سایتها و منابع علمی را جهت دانلود مقاله نمی دادی؟ چرا حراست کلا بد رفتارمیکرد؟ چرا اکثر، نه همه، کارمندها توهین آمیز رفتار میکردند؟ چرا امکانات ورزشی نداشتیم؟ چرا در غذاخوری گربه ها روی میز غذا رژه میرفتند؟ چرا جو پادگانی بود؟ چرا مانع از ترفیع اساتید میشدی؟ چرا بودجه پژوهشی را دپو میکردی؟ چرا برخی،نه همه، اساتید بیسواد را هیئت علمی کردی؟ چرا اساتید باتجربه و باسواد را بازنشسته کردی؟ چرا دانشجوی سهمیه ایی، الا ماشالله، آوردی؟ و....
  • من IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    61 2
    آخه وقتي ملت ناراضيند تو چي ميگي اين وسط؟ خدا به راه راست هدایتت کنه
  • سمناني IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    38 0
    خدا رو شكر كه الان سمتي نداره.نترسيد توفيقي مثل كوه وايستاده
  • مهدی A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    30 0
    همون ! دیدن ایطوری که عوضت کردن .
  • ارغوان IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    36 2
    درتاریخ اومده توجنگ صفین خانوم هاهم حظورداشتن اونم درخط مقدم جبهه درکنارمردان جنگی!50نفرازاصحاب حضرت قائم(ع)هم خانومند(اصحاب خاص)درکنارآقایون!وهزاران نمونه دیگردرتاریخ اهل بیت (ع) بازم بگم!بگم... لطفا به ما جوانان توهین نکنید بها دادن پیش کش...
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    8 91
    درود بر صدر الدین شریعتی کسانی که مخالف تفکیک هستند واقعا دوره دانشجویی را تجربه نکردن
    • سعيد A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      47 0
      والا من که 4 ساله دانشجو ام و مخالف اين کار هم هستم. حالا اين که شما چه جور دانشجويي بودي و دانشجوي کجا بودي باز يه بحث ديگس
    • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      41 1
      چرا همه تجربه کردند.... ولی شما خودتون مشکل داشتید و چشاتون همه جا کار میکرده
    • طلا IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      11 0
      شما مگر نوبرشو آوردی .خیلی ها تجربه درس خواندن در دانشگاه رو دارن ولی سرشون تو درسشون بوده.مشکل از جای دیگری است .مشکلو رفع کنید .
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    31 0
    يعني الان دانشگاه محيط سالمي نيست؟ فكركنم پاتون رو بيرون از دانشگاه نگذاشته ايد كه بدانيد "محيط ناسالم" يعني چه
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    28 0
    يعني الان مثلا محيطهاي كاري ِ مختلط ناسالمه؟(قبول كن كه محيطهاي كاري رو نميشه تفكيك جنسيتي كرد)
  • amir IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    22 0
    پدرمونو درآورد... خدا كنه ......
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    48 3
    استخر که نیست دانشگاهه
    • امیر A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      4 44
      "بی نام جان" الان وضع دانشگاهها از استخر بدتر شده...خانوما با یه وضعی میان دانشگاه که فضای فساد رو بیش تر میکنند تا فضای علمی رو...به جای تفکیک ج بیان یه کاری کنن که لااقل تو فضای دانشگاه حرمتها و عفاف ها حفظ بشه بعدش بیرون از دانشگاه هر طور که میخوان باشن...
    • بدیع الزمان A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      3 31
      غریزه که هست ...نکنه با ورود به دانشگاه مودب میشه...کلینتون یادتونه اونهم تو دفتر ریس جمهوری بود یا توی استخربود بانمک!.....اگر به دنبال راه حل هستید اصل موضوع منکر نشید....
    • بدیع الزمان A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      4 25
      غریزه که هست ...نکنه با ورود به دانشگاه مودب میشه...کلینتون یادتونه اونهم تو دفتر ریس جمهوری بود یا توی استخربود بانمک!.....اگر به دنبال راه حل هستید اصل موضوع منکر نشید....
    • پاسخ به بدیع الزمان A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      4 0
      بدیع الزمان! شما ظاهراً خیلی غریزه جنسی داری که به همه چیز به دید جنسی نگاه میکنی! برو خودت را تهذیب نفس کن
  • بی نام CZ ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    33 0
    چرا توی جامعه ما همیشه معلول مذمت میشه و علت درمان نمیشه؟ آقا تشریف ببرید ببینید دلیل این مشکلاتی که به وجود میاد چیه نه اینکه مساله رو پاک کنید
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    42 0
    ایا دانشگاه های بزرگی مانند اکسفورد ,کمبریج,ماساچوست,هاروارد و...که بیشترین دانشمدان را به جهان داده اند تک جنسیتی بوده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    23 1
    حرف از دانشگاه و تحصیل عالیه یعنی بلوغ فکری جوانانی که باید آینده کشور را بسازند . اون کسی که منحرفانه فکر میکنه اصلا تو دانشگاه و آموزش عالی جایگاهی نداره.
  • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    29 0
    اقا ی ریس سابق اگر امکان دارد یک بار به واحدهای مرغ داری مرغ مادر مراجعه و از کارشناس مرغداری علت هم جنس بازی بعضبی از خروس ها را سوال بفرمایید
  • رضا A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    35 1
    خداوند انسان را از دو جنس آفرید : مرد و زن . همین و بس . بفهم عزیزم بفهم .
  • mehdi IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    3 17
    ایشون درست میگن تا حدودی بگید چرا؟ از آنجا که ازدواج کم شده با این طریق میخواهند با این تفکیک جنسیتی میخواهند دانشجویان رو ترغیب کنند با هم ازدواج کنند تا جمعیت را در کشور افزایش دهند (که همان طرح پیشنهادی برای افزایش جمعیت در کشور است) ؟؟!! بابا دیگه دوران اینجور طرحها به سر اومده .میخوان مارو مثل کره
  • وحید A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    26 0
    آیا اگر دو نفر در دانشگاه با هم صحبت کردند و خندیدن فسادی صورت می گیرد؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    30 0
    قطعاً با تفکیک جنسیتی انسان ناسالم سالم نمی شود. بروید خود را اصلاح کنید
  • امیر A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    2 29
    "بی نام جان" الان وضع دانشگاهها از استخر بدتر شده...خانوما با یه وضعی میان دانشگاه که فضای فساد رو بیش تر میکنند تا فضای علمی رو...به جای تفکیک ج بیان یه کاری کنن که لااقل تو فضای دانشگاه حرمتها و عفاف ها حفظ بشه بعدش بیرون از دانشگاه هر طور که میخوان باشن...
    • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      7 2
      به نظر من بیان برای حفظ ارزش ها به چشم پسرای بد چشمی مثل شما چشم بند بزنن که تحریک نشید بقیه هم که براشون فرقی نمیکنه بعد بذاریم هرکی هر جور دوست داره بگرده ... یه پیشنهاد دیگه اینکه یه دانشگاه بسازیم تو یه جای دور افتاده (مثلاً جزیره سیری) بعد به برادران بد چشم اعلام کنیم همه برن اونجا هم اسلامشون قوی میشه هم جامعه امن و امان خواهد بود شما هم میری اونجا هم چشمت به گناه آلوده نمیشه هم پیشرفت میکنی اصن همونجا زندگی کن واسه خودت (ببینم میتونی!!)
  • بی نام EU ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    20 0
    بابا تو قرن 21 و ازین حرفا؟! تروخدا کم مارو مضحکه دنیا کنید اخه تو کلاس نباشن تو راهرو تو فضای باز دانشگاه و بیرون میبینن همه اخه این حرفا چیه بابا همه به چشمی که شما فک میکنیذ به هم نگاه نمیکنن میتونی برو یه فکری به حاله تغییر فطرت ادمیزاد کن!
  • رضا RS ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    23 0
    دوست سوال داشتم که چرا در مناسک حج هیچ بحثی از تفکیک جنسیتی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    17 1
    اغا مگه در استخر هدی بلاد کفر اتفاقی میوفته .... نه آغا ....
  • هادی A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    26 1
    پیشرفته این چنین افکاریست که جهاد نکاح راه انداختن! دتشگاهه استخر که نیست!
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    27 0
    با تفكيك، محيط ها امن شده؟ جنگه مگه؟! چقدر ذهن بعضي ها مسمومه...
  • دانشجو IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    10 1
    خواهش میکنم به قرنی که توش زندگی میکنیم توجه کنید
  • 111111 A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    14 0
    یادم میاد امام مخالف بود فکر کنم همین کافیه
  • armin.tr A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    9 0
    برای توسعه اخلاق و علم باید حرفی نو درانداخت نه اینکه جامعه را به قرن ها قبل برگرداند. تاریخ گواه روشنی برای عقیم ماندن چنین خام اندیشی های می باشد.
  • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    13 0
    برای مملکتم افسوس میخورم وقتی کوچکترین مسائل رو بزرگ و بزرگترین مسائل رو کوچک میکنیم.این پولای بی زبون نفت و گاز و ارز از مملکت اختلاس میشه اونوقت جناب فکر دیواری نامرئی یا مرئی است که راندمان را بالا ببرد.یعنی تو زمان ابن سینا و رازی و خیام و سعدی و....آخی پدر جان آسوده مخواب که ما داغونیم بیا یه حالی ازمون بپرس همین بخدا
  • بی نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    2 0
    الان همه ی مشکلات دانشگاه های ما حل شده فقط مشکلمون تفکیک جنسیتیه؟ یارانه ی غذای دانشجوی بیچاره رو حذف کردن هر وعده غذا شده 2،3 هزار تومن! پول خوابگاها 3،4 برابر شده!!! بابا به دانشجوهای تحصیلات تکمیلی بدبخت پژوهانشونو نمیدن که کارای پایان نامنشونو پیش ببرن! تو آزمایشگاه 1 ماده یا یه وسیله میخوای باید به هزار نفر التماس کنی و آخرم معلوم نیست بعد چند ماه بهت بدن یا نه!!! دانشجو حق نداره بیشتر از یه کنفرانس بره،اگه بخواد بره باید پولشو خودش بده!!! تا کی میخوایم تو حاشیه باشیم؟ تا کی میخوایم درد اصلی فراموش کنیم؟ یعنی الان فقط درد دانشگاهای ما تفکیک جنسیتیه؟!!!!!!!!!!!!
  • علیرضضا IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    25 1
    این کار (تفکیک) باعث میشه که اعتماد به نفس خانم ها که در حال حاضر بسیار پایینه پایینتر بیاد .
  • داود RS ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    23 0
    خداوکیلی همین کارا و کردید که کشوری مثل مالزی اینقدر داخل تحصیل پیشرفت میکنه بعد ما دنبال این هستم که اصغر آقا تو کلاس فاطی خانم نباشه.... 2 تا کارگاه - 2 تا آزمایشگاه بزنید - امکانات رفاهی - تحصیلی - کلاس هست استاد نیست - استاد میاد امکانات نیست.... دیدم که میگم -
  • بی نام IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    24 1
    من تعجب می کنم چرا افرادی مانند اقای شریعتی وقتی به انسان ها می نگرند فقط به بعد جنسی انسان بیشتر توجه می کنند انسان ها را می توان از بقیه دیدگاهها نگریست بعد جنسی یکی از ابعاد است وافراد مریض فقط به یک بعد می پردازند وبزرگش می کنند وفکر می کنند انسانهای دیگر هم اینچنین هستند
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    3 0
    دانشجویان علامه حتما با نظرات فروید آشنا هستند. اونهم فکر می کرد ریشه تمام رفتارهای انسان در امور جنسی نهفته است. به گمانم عده ای در ایران طرفدار پرو پا قرص فروید هستند که اتفاقا ظاهر دینی دو آتشه هم دارند. من بهشون توصیه می کنم که بیشتر مطالعه کنند.
  • بی نام DE ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    3 1
    ما که برای ادامه ی تحصیل اومدیم (شما بخونید مهاجرت) به یک کشور دیگه. شما حالا هی سر ِ مسائل ِ هیچ و پوچ درجا بزنید. واقعا آدم دغدغه ی محیط های آکادمیک اینور آب با ایران رو مقایسه میکنه نمیدونه بخنده یا گریه کنه.
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 1
    جناب آقای شریعتی لطفا................

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین