۰ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰

فارس نوشت:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش مدت اجاره مسکن دستوری نیست، گفت: اجرای این برنامه تنها در صورت وجود مشوق‌های مالیاتی امکان پذیر است.

مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که وزیر راه و شهرسازی گفته برنامه‌ای برای افزایش مدت اجاره مسکن داردافزود: افزایش مدت اجاره مسکن دستوری نیست، چرا که شرع اجازه نمی‌دهد این کار انجام شود.

وی ادامه داد: به مالک نمی‌توان اجبار کرد که واحد مسکونی خود را سه ساله اجاره بدهد، چرا که این طرح قبلا یک بار مطرح شد و علما و فقها اعلام کردند این موضوع شدنی نیست.

خسروی اظهار داشت: اگر امتیازی برای افزایش مدت اجاره مسکن داده شود، می‌توان به اجرای آن امیدوار شد.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر امتیازی مثل کاهش مالیات مطرح باشد، باید ابتدا این امتیاز و تسهیلات از وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ اخذ شود، آن وقت می‌توان به موفقیت اجرای این طرح امیدوار بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: اگر به عنوان مثال در این امتیاز مالیاتی مالکی که دو واحد مسکونی را به اجاره داده است، علاوه بر اینکه این دو واحد مسکونی از مالیات معاف شود، اگر در جای دیگری شرکت یا مغازه‌ای دارد، آنجا هم 10 درصد تخفیف معافیت مالیاتی داشته باشد، می‌تواند به اجرای طرح کمک کند.

خسروی اضافه کرد: در این وضعیت مالک اختیار دارد که از این امتیاز استفاده کند، یا نکند و در این صورت افزایش مدت اجاره مسکن هم به نفع مالک و هم به نفع مستأجر است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    38 31
    به به چه متشرع شدن. شرع کجا میگه یه نفر چون پولداره بیاد دو تا خونه که معادل بیخانه بودن دو نفر دیگست را بخره .بعد تازه مالیات نگیرن .از مغازش هم مالیات نگیرن .بعد چنان می فرمایند مالیات بابا مالیات را هم که می کشید روی اجاره مستاجر . این بازی مالیات را هم جمع کنید. تنها راه خروج خانه از تجارت و درامدزاییه . دوستان مستاجر به سایتهای مراجع مراجعه و سوال کنید که مستاجر چرا باید وسیله کسب باشه اون هم به قیمت دلخواه مالک چون شرع میگه ممنون از سایتتون که حرف دل مستاجرها را انعکاس میدین
    • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      12 7
      چرا مستجر به شهرهای دیگه نمیره؟ مالک حق داره ملکش رو هر قیمتی میخواد اجاره بده. اما حق احتکار نداره. راه حل احتکارم مالیات بر خانه خالی هست. اینکه شما یا من خونه نداریم دلیل نمیشه قواعد کسب و کار رو به هم بزنیم. بعدم هر تعیین سقف یا کفی برا یقیمت فساد آوره. ضمنا میخوای چی کار کنند؟ مالک رو دار بزنند چون پول داره؟ یه نفر که یه خونه داشته از قدیم مشارکتی هم ساخته 10 طبقه دو واحدی الان حدود 8 واحد آپارتمان داره. این چه ربطی به منو و شما داره؟ خیلی ها از قدیم تهرانی بودن خیلی ها تازه دارن میان خوب نیان برن شهر خودشون خونه پدریشون رو بسازند اجاره بدهند.
    • بابک IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      10 0
      بی نام که نوشتی برن شهرستان هیچ فکر کردی چرا مردم از شهرستان میان تهران؟ چون امکانات نیست پزشک نیست کار نیست تفریح نیست همه ی امکانات جمع شده توی تهران اگر در تهران به زور هم اجاره رو پاین نگه دارن،بزرگراه ها رو چند طبقه کنن.تونلهای زیادی بزنن و... باز هم مشکل حل نمیشه. باید امکانات در کشور بصورت مساوی تقسیم بشه. اصلا یه سر برو شهرستان ها ببین امکانات تهران با شهرستانها چه فرقی داره. اون وقت متوجه میشی که چرا مردم میان تهران. چاره فقط و فقط تمرکز زدایی است و این هم از دست مردم خارج هست باید دولت اقدام کنه.
  • 36 IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    37 0
    منظورتون همین 20000 تومان 30000تومان مالیات در ساله به نظرتون مهمه یکی 30000 تومان مالیات نده ؟
    • شروین A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      2 3
      نخیر ... مالیات و ارزش افزوده حداقل 200 هزار تومن میشه تازه حداقل و اونهم برای یک سال
    • خوش نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      2 0
      36 عزیز شما مثل اینکه از ارقام مالیاتی خبرنداری قیمت دستت نیست
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    46 1
    اون زمان که مشاوران املاک دلالی می کنند هم به حرف های علما و فقها توجه می کنند؟
  • جوکر A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    25 6
    این کار واقعا کاره خوبیه اگر بشه ولی با توجه به شرایط اقتصادی که قیمت الان با قیمت الان متفاوته حتی بعضی از صاحب خونه ها دوست دارن خونشون رو کمتر از 1 سال هم اجاره بدن.باید قیمتها به یه ثبات برسه، که هیچ کس ضرر نکنه.شرعی شم که من نمیدونم چرا !!!؟؟؟
  • مجتبی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    5 0
    من این چیزا حالیم نیست فقط میدونم وقتی موعد اتمام اجاره نامه میرسه ، تنم میلرزه
  • خطیرکلایی A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    4 0
    اینجور دلالی خودش از لحاظ شرعی مشکل داره . مشکل اینجاست که دولت به این مشاوران مسکن خیلی بها داده و خودشون خواهان افزایش قیمت مسکن و اجاره هستن تا حق دلالی شون بیشتر بشه . یه دکتر یا مهندس و یا هر شغلی کلی درس میخونه تا یه درآمد خوب داشته باشه ، انوقت اینا با یه برکه کاغذ کلی پول میگیرن . مشکلی هم پیش بیاد میگن ما فقط پیوند دهنده هستیم خودتون برین مشکلتون رو حل کنید . دولت باید قوانین سختی برای مجوز املاک قرار بده .
  • بی نام EU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    8 0
    در كشور ما اجاره دادن مسكن نوعي سرمايه گذاري است . مثل خيلي كشور هاي ديگر اتفاقا سرمايه گذاري كه سود بسيار پاييني دارد. دامن زدن به گراني مسكن هم يكي ار عواملش همين اتحاديه و بنگاه ها هستند در نظر بگيريد يك آپارتمان با 2 ميليون تومان در ماه بايد يك ميليون پول دلالي بدهد. قيمت اين آپارتمان حداقل 600 ميليون تومان است . اداره ماليات از هفتاد وپننج در صد آن ماليات مي گيرد سر راست حساب كني با تعميرات با نرخ امروز با 600 ميليون تومان سرمايه گذاري ماهي يك ميليون برايت مي ماند. نوشته يك نفر كه يك آپارتمان اضافي دارد و نه بيمه دارد نه بازنشستگي. و با پول اجاره بايد خود وهمسرش را اداره كند .
  • مالك IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    2 0
    به نظر من كار خوبيه بايد ماليات از بساز و بندازها هم بگيرن - من كارمندم ماهي 250 هزار ماليات ميدم ولي اونا كه درآمد ملياردي دارن روي درامد خودشان ماليات نميدن - خونه بايد خيلي ارزونتر از اين ها بشه
  • جواد A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    4 1
    نمی دونم چرا تو ایران مثل کشورهای امریکا و اروپا از طریق تسهیلات بانکی مردم رو خونه دار نمی کنن بانک میاد خودش خونه را قیمت گذاری می کنه و به خریدار وام می ده تا بتونه طرف خونه بخره، اینجوری نه قیمت مسکن مثل فنر می ره بالا و نه دلالان هر طور که بخوان می تونن قیمت ها رو بالا و پایین ببرن، این اقای خسروی اندازه سن من رئیس اتحادیه مشاوران املاکه فقط و فقط به فکر امثال خود شه نه به فکر مردم
    • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      2 0
      پس اونیی که این وسط ملیونی نان میخورد چکار کنند؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    7 5
    ای کاش این وسط یکی به فکر صاحب خانه ها هم باشه. یک سر به کلانتری ها یا شوراهای حل اختلاف بزنید و ببینید که بیشترین شکایات مربوط به کرایه های پرداخت نشده مستاجران است که متاسفانه دادگاه و شوراها هیچ تلاشی برای گرفتن حق صاحب خانه از مستاجر نمی کنند. در چنین شرایطی اگر صاحب خانه نیاز به پول نداشته باشه ترجیه میده خونه رو خالی بزاره. برای خود من پیش اومد پارسال که مستاجر حدود یکسال کرایه رو پرداخت نکرد و با جعل و دستبردن در اجاره نامه مدت رو تغییر داد که بعد از چند ماه که اضافه نشست و کرایه هم پرداخت نکرد با وجود اینکه کارشناس دادگستری جعل رو تشخیص داد فقط 1 میلیون تومن محکوم شد! در حالیکه کرایه پرداخت نکرده بالای 10 میلیون تومن بود! کرایه نمی دم خالی بهتره
  • پدرام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    3 4
    اگي ماليات بدم ميكشم رو اجاره خونه راحت
  • محسن A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    2 3
    همه صاحبخانه ها پولدار نيستند همه مستاجرها هم فقير نيستند خيلي از بساز بفروشها حودشون خانه اي را اجاره مي كنند و پولشان را در كار مي اندازند . همه مستاجرها هم نميخواهند 3 سال تو يه خانه بنشينند شايد سر سال خودشون خانه بخرند و به زور نميتوان كسي را مجبور كرد چندساله ملكش را اجاره بدهد يا چند سال به زور تو آن خانه بنشيند .
  • مرتضی A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 1
    جناب اقای خسروی ازاینکه جنابعالی وجمع کثیری از همکاران محترمتان اینقدر متشرعید بینهایت خوشحال شدم ما را هم دعا بفرمایید.