تسنیم نوشت:

دولت ونزوئلا اعلام کرده رئیس جمهور این کشور به استقبال سه تن از دیپلمات هایی که دولت آمریکا آن ها را اخراج کرده، می رود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«آمریکا اینفوبائه»؛ مقامات کشور ونزوئلا اعلام کرده اند که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور به استقبال سه دیپلماتی که مقامات کاخ سفید اخراج کرده اند، می رود.
الیاس خائو، وزیر خارجه ونزوئلا در مصاحبه ای خبری اعلام کرده است: از این سه دیپلمات خواستیم تا هرچه سریع تر به کشور بازگردند. ما تصمیم گرفتیم برای بازگشت آن ها جشن بزرگی برپا کنیم. این افراد از مصونیت برخوردار هستند و از نظر ما وطن دوست ترین افراد هستند.
وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه افزود: دولت آمریکا برای اخراج این سه دیپلمات مدرکی مبنی بر دسیسه چینی آن ها علیه دولت واشنگتن در دست ندارد و این افراد بدون ارتکاب هیچ جرمی و از سوی دیگر به دلیل انتقام جویی آن ها را اخراج کرده است.
روز سه شنبه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از الیاس خائو، وزیر خارجه این کشور خواست تا سه تن از دیپلمات های آمریکایی را اخراج کند و اعلام کرد آن ها برای ترک ونزوئلا تنها 48 ساعت زمان دارند.
مقامات کاخ سفید در اقدامی تلافی جویانه سه تن از دیپلمات‌های ونزوئلا در آمریکا را اخراج کردند. دولت ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای اقدام کاخ سفید را در اخراج دیپلمات‌های این کشور محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: دولت ونزوئلا به شدت این اقدام مقامات کاخ سفید را محکوم می‌کند زیرا دیپلمات‌های ما همچون دیپلمات‌های این کشور با هیچ گروه دیگری در ارتباط نبوده‌اند و تمام تلاش خود را به کار نگرفته‌اند تا در کشور بی‌ثباتی و هرج و مرج ایجاد کنند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    20 7
    این کارای مادارو رو می بینم یاد کارای نسنجیده که کشورم در چند سال قبل از این دولت روحانی گرفتار بود میفتم
    • حمید IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      7 3
      هر رئیس جمهوری باشه وقتی ببینه سه تا دیپلمات تو کشورش جاسوسی میکنن محترمانه عذرشون رو میخواد. کارش بسیار هم درست بود!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    17 4
    انسانها را به فقر و بدبختی می اندازند و همان مسببین با لبخند در کف دستشان نانی از ترحم می گذارند .این واقعیت و سرنوشت جوامعی است که دوست دارند همیشه در جهل بمانند و بر روی مسببن بدبختی هایشان نام قهرمان بگذارند
    • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      3 10
      برات متاسفم با این برداشت وابسته نگر!!!