انتخاب نوشت:

اقدامات رییس جمهور جدید ایران، بهبود در روابط ایران و غرب افکار عمومی و سیاستمداران اسراییل را به دو نیم تقسیم کرده است.

دویچه وله آلمان به زبان ترکی در تحلیلی با اشاره به رویکرد جدید دولت ایران در عرصه بین‌المللی نوشت: پس از بر روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور جدید در ایران چشم همگان به سمت اسراییل دوخته شد.

به نوشته این خبرگزاری، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل به رویکرد جدید رییس‌جمهور ایران بسیار مشکوک می‌نگرد و در این باره اعلام کرده است که به روحانی اعتماد نمی‌کند. اما در این میان برخی از سیاستمداران و مردم این رژیم این اظهارات نتانیاهو را مورد انتقاد قرار می‌دهند و اعلام می‌کنند که این‌گونه بدبینی‌ مطلق نادرست است.

ولکر پرتس، رییس انجمن سیاسی و علمی برلین در این‌باره می‌گوید: این رفتار نتانیاهو در برابر مواضع اخیر ایران ناشی از ایدولوژی وی است. براساس این ایدئولوژی این گونه افراد باور دارند که به غیر از خود به هیچ کس دیگر نباید اعتماد کنند. اسراییل در محاصره دشمنان است. بر همین اساس اسراییل به غیر از آمریکا، کشورهای اروپایی و متحدان خود در خاورمیانه با دشمنان خود تا ابد دشمن باقی می‌ماند. اما اکنون صداهایی شنیده می‌شود مبنی بر این که باید به سخنان ایران گوش داد و در واقعیت مورد ارزیابی قرار داد. در همین راستا، لاپید، وزیر مالی اعلام می‌کند: پس از 30 سال اکنون از ایران اظهاراتی متفاوت از گذشته شنیده می‌شود، باید این اظهارات را مورد محک قرار داد.

این کارشناس آلمانی پرتس درباره نزدیکی ایران و آمریکا ادامه داد: بازی ندادن کشور مهمی مانند ایران در عرصه بین‌المللی در بلند مدت برای آمریکا و کشورهای غربی، چندان سودمند نیست. البته این مساله برای ایران منفعت‌زا نبوده است. در واقع بهبود روابط تهران واشنگتن برای ایران و آمریکا می‌تواند بسیار سودمند باشد. تنها راه موجود در این باره این است که توافق‌نامه‌ای میان دو طرف به امضا برسد و براساس آن از یک سو حقوق هسته‌یی ایران مورد پذیرش همگان قرار گیرد و از سوی دیگر ایران به جامعه بین‌المللی تضمین لازم را دهد که سلاح هسته‌یی تولید نمی‌کند.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    96 0
    واقعا لذت می برم از اینکه چهره واقعی ایران به تمام دنیا داره شناسونده میشه
    • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      3 1
      كشور با قدرت و اقتدار ميتونه با دنيا تعامل كنه و گرنه كساني كه تسليم شدند عاقبت افغانستان منتظرشون خواهد بود
  • بهنام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    4 0
    واقعاً باید به دیپلماسی دولت تبریک گفت
  • سعید A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    81 4
    اینجا یه سوال برام پیش اومده، کسی میتونه جواب بده؟ واقعاً اگه فلسطینیا با اسراییل به توافق برسن و کشور اسراییل رو به رسمیت بشناسن تکلیف ایران چیه؟آیا ایران همچنان اسراییل رو به رسمیت نمیشناسه؟اگه به رسمیت شناخت اونوقت امثال شریعتمداریها دیگه به کی گیر میدن!!!؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      6 1
      جواب خیلی ساده است: به همین دلیل هایی که گفتی "اصلا نمی زاره به توافق برسن"
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      6 1
      در مورد سؤال دوم باید بگم به ترک دیوار!
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    24 79
    اسراییل باید از بین برود تا دنیا به آرامش برسد
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 2
      ما خواهان نابودی هیچ کشور و انسانی نیستیم ولی اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم ارزش به این عقیده واقعا نگاه دنیا به ما تغییر خواهد کرد