فارس نوشت:

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه هیچ سندی درباره موافقت امام (ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا وجود ندارد، گفت: امام (ره) بارها از نفرت مردم ایران از سیاستهای آمریکا سخن گفته‌ان.

محمدنبی حبیبی دبیرکل موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به موضع‌گیری​های دوگانه اوباما درباره ایران بیان داشت: آمریکایی‌ها پیش از هر زمان نیاز به خانه‌تکانی در درون و بیرون خود دارند. لحن متفاوت اوباما با ملت ایران نتیجه همین شرایطی است که آنها به گفتگو با ایران نیازمندند. اما صهیونیست​ها نمی‌گذارند این نیاز را بدون هزینه برطرف کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: توصیه ما به آمریکائی​ها این است که اول به مسائل داخلی خود به ویژه بحران بدهی‌ها که سایه بر روابط داخلی و خارجی آمریکا انداخته است، بپردازند. هر گونه گفت​وگو با آنها در این شرایط به دوپهلو گویی و هذیان‌گویی طرف مقابل منجر می‌شود. کما اینکه سخنان متناقض اوباما درباره ایران نشان از اراده‌ای در دولت آمریکا برای حل و فصل مناقشات دو طرف به صورت عادلانه و به شکل برد - برد وجود ندارد.

حبیبی با اشاره به تظاهرات خودجوش مردم پس از اقامه نماز جمعه درتهران و شهرستان گفت: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم نشان داد یک نفرت عمومی علیه سیاستهای خائنانه و تجاوزکارانه آمریکا در میان ملت وجود دارد که نمی‌تواند آن را با یک لبخند از دل مردم پاک کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف از اظهارات برخی افراد و نیز برخی روزنامه‌های داخلی تصریح کرد: ذوق‌زدگی برخی در خصوص حل مشکلات در سایه گفتگو با آمریکا تأسف‌آور است. این ذوق‌زدگی به قیمت زیر پا گذاشتن منافع ملی تمام می‌شود.

حبیبی بیان داشت: اینکه گفته شود «امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند» در حالی که هیچ سندی برای این حرف وجود ندارد، به چه منظور صورت می‌گیرد. شعار مرگ بر آمریکا بارها در تظاهرات میلیونی مردم و حتی در حضور امام(ره) بارها گفته شده است و هیچ نشانه‌ای از تمایل امام(ره) در مورد حذف آن نه دیده شده و نه شنیده شده است. بر عکس امام(ره) بارها از نفرت مردم ایران از سیاستهای آمریکا سخن گفته‌اند چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب! این موضع به عنوان موضع مردم و تأیید فهم و دیدگاه مردم نسبت به ماهیت واقعی آمریکائیها بوده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: ما با رویکرد دیپلماسی دولت جدید به شرطی موافق هستیم که منجر به یک راستی آزمایی مجدد در حوزه چالش هسته‌ای ایران با غرب صورت گیرد. اعتماد‌سازی یک جاده دو سویه است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    آیت الله هاشمی خودشان سند و شناستامه انقلاب هستند ...
    • مجید IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      13 7
      شناسنامه ای که برادر پادشاه عربستان وسوژه شبکه های استکباری شده: خبر دروغ میگم نظرمو نذار
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    91 14
    سندی والاتر از شناسنامه ی انقلاب هم داریم ؟ به واقع که آقای هاشمی شناسنامه ی انقلاب هستند.
  • sadegh A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    80 8
    آقای حبیبی مگر هر چیزی نیاز به سند و مدرك دارد كه شما الان به آن متمسك شده اید. این مورد را می توان با رجوع به عقل و وجدان خودتان بپذیرید. حضرت امام دیدشان وسیع تر از تنگ نظران امروز بود.
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    33 9
    سردار سازندگی سند زنده انقلاب هستند که گفتارشان بارها از جمله در قضیه انتخاب رهبر معظم انقلاب در مجلس خبرگان راهگشا بوده و خواهد بود
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    47 10
    خداوكيلي يه آدمايي از امام حرف ميزنند كه توي سايه آقاي هاشمي هم نميتونن قرار بگيرن!!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    47 13
    برای حذف شعار مرگ بر انگلیس چرا دنبال سند نبودی آقای حبیبی؟
  • رضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    36 8
    عجب هر جا ..... تو خطر میفته دنبال سندو مدرکین مگه وقتی مرگ بر شوروی حذف شد سند سیم سرب داخل ثبت اسناد بود که الان دنبال سند و مدرکین؟؟؟؟
  • حسین A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    11 5
    چون این اشخاص نمی خواهند مسئولیت قبول کنند به نقل امام حرف میزنند.یا نمی توانند.
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    14 2
    هر موضوعی در قالب زمان خودش باید بررسی بشه.الان 30 سال از آن زمان گذشته است .همه چیز تغییر کرده ما نمی خواهیم تغییر کنیم؟در جهانی که پیشرفتها به صورت تصاعدی بالا می رود .و کشورها سریعا"به تکنولوزیهای و افقهای تازه دست پیدا می کنند.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    3 20
    متاسفانه ازاين سردارسازندگي خلافهاي زيادي ديده شده و اكنون نيز پرده ها روز به روز بيشتر داره كنار ميره . حالا معلوم ميشه كه اگر امام بعضي وقتها اشاره به اين ميكرد كه ممكن است درآينده برخي نظرات او تحريف شود يا بدون سند چيزي به او نسبت داده شود منظورش با چه كساني بود. امام خيلي باهوش بود و اطرافيان خودش رو هم خوب ميشناخت به همين دليل درپايان وصيت نامه اش دقيقا به اين موضوع اشاره كرده كه ممكن است درآينده چيزهايي به او نسبت داده شده و همگان را به مراجعه به آثار مكتوبش و يا امضاي او يا گفته شدن ازطريق صدا و سيما ارجاع كرده آنهم درمورد رابطه با امريكا كه امام بنيانگذار مرگ برامريكا بودند لطفا وصيت نامه امام را بخوانيد .
    • امیر A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      4 0
      اگر فقط جمله آخر کامنت خودتون رو بردارید می بینید که کامنت شما کاملا پاسخ به خودتون هست به طور خاص 8 سال ه که شما ها دارید فقط تفسیر خشن خودتون از امام رو منتشر می کنید و بسط می دید و هر کسی که حرف دیگیری از امام بزنه می گید دروغ میگه شما از وصیت نامه امام فقط و فقط عاشق بند میم هستید و تمام!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    6 0
    آقای حبیبی میدانید نتیجه حرف شما چیست؟ این به معنای بستن گناه ابدی به انسانهاست.
  • محمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 6
    سندی مثل سردار سازندگی ثابت کرده که زیاد هم قابل اعتماد نیست.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 1
    آقای حبیبی شخص آیت الله هاشمی سند انقلاب است واز نزدیکترین افراد به حضرت امام خمینی ره ضمنا بنیاد حفظ آثار اولی به تأیید یا تکذیب هستند! با این حرفهای شما هم موءتلفه موقعیتی پیدا نمیکنه ! بنده خوب به یاد دارم که حزب موءتلفه در ایام حاکمیت چپ ها یا اصلاح طلبان امروزی موءتلفه با یک وقت ملاقات دادن آیت الله هاشمی از خوشحالی در پوست نمی گنجیدند ! ( البته شما آن زمان در موءتلفه نبودید) اما میتوانید از قدیمی های موءتلفه مثل استاد عسکر اولادی شفاه الله یا آقای بادامچیان بپرسید!
  • سید رضا A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 2
    آنقدر هست که همه فهمیدند شعار و عمل ما و نجات بشریت در مرگ صهیونیسم است. اگر اوباما هم جرأت داشت از همه بلندتر فریاد می زد «مرگ بر اسرائیل». امام سال 42 فرمودند: اسرائیل هم از آمریکاست. ولی امروز آمریکا هم اسیر اسرائیل است! آمریکا از فرعون بدتر نیست و قول پروردگار «إذهبا الی فرعون و قولا له قولاً لینا» تحریف نیست. پس امروز مرگ بر آمریکا مبارزه با معلول است. اگر مبارزه با علت را صحیح می دانید پس مرگ بر اسرائیل!!
  • محسن A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 1
    توصیه ما به آمریکائی​ها این است که اول به مسائل داخلی خود به ویژه بحران بدهی‌ها که....... راستي اين به اصطلاح مغز هاى سياسي مردم ايران را ... ميدونن همين 2و3 روز كذشته 58 ميليون به مصر دادند نفت عربها ميبرن و اسلحه ميدن وووو ايران هم نفت بفروشد هم بولش نمياد تورم ووو بسه بابا اما هاشمى اكر از قول امام نقلش ايراد دارد ايا نقل قولش در خبركان هم ازاين دسته؟؟!!!
    • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      0 0
      این توصیه ما نیست آقای محترم بلکه توصیه شما و امثال شماست
  • احمدی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اگر قرار است مشکلات این مملکت باعدم شعار مرگ بر آمریکا حل شود هیچ سندی لزوم ندارد وبسم الله خدا کمک کرد امام عزیز در قید حیات بود وقطعنامه پذیرفته شد وگرنه کی مارا قانع می کرد که آتش بس بابا پیامبر باآن عظمت به خاطر مصلحت ابو سفیان لعنتی را عفو کرد .
  • مجید IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    دمت گرم نظرمو گذاشتی
  • msx A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    اقایونی که میگن چرا مرگ بر شوروی حذف شد مرگ بر آمریکا نشه ,خدا وکیلی شما الان شورویو تو نقشه به من نشون بدین.خوابید مثینکه ها!درسته چین و روسیه هم به فکر منافع خودشونن اما حداقل رفتار اونا مثل آمریکایی ها نیست!