نماینده مردم شیراز در مجلس می​گوید اقدامی مانند نظرسنجی درباره مذاکره با آمریکا به تقسیم شدن و آرایش برخی از نیروها در مقابل هم و برخی از حساسیت​ها دامن می زند.

سیداحمدرضا دستغیب نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره مطرح شدن موضوع نظرسنجی درباره رابطه ایران و آمریکا گفت: سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری اعلام می شود. بنابراین باید آنچه که در ارتباط با حوزه سیاست خارجی در سطح کلان صورت می گیرد توسط رهبری تدبیر می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول سال های گذشته واقعا تجربه نشان داده که در مقاطع حساس و سرنوشت سازی که ما پیش رو داشته ایم رهبری انقلاب با تدبیر و شایستگی و عزت تمام ما را از گذرگاه های سخت عبور داده اند. من فکر می کنم چیزی که در شرایط کنونی برای دولت مردان حائز اهمیت است، تنظیم دستگاه دیپلماسی با سیاست های کلانی است که توسط رهبری اعلام می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بنده قائل به این نیستم که ما در موضوع دیپلماسی بخواهیم افراط و یا تفریط داشته باشیم. قطعا آنچه که رهبر انقلاب در نظر می گیرند منافع مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که تصور بنده بر این است که الان در مسیر خوبی قرار گرفته ایم و دیپلماسی که اعمال می شود یک دیپلماسی نوین و با رویکرد باز است و مخاطبان و طرفداران خوبی دارد، تصریح کرد: اما باید شرایط طرف مقابل و رویکرد آنها را هم مورد توجه قرار داد.

دستغیب تاکید کرد: ما تصمیم گیرنده برای حوزه خودمان هستیم اما واقعا رفتار غربی ها قابل پیش بینی نیست و بر همین اساس گمان می کنم باید به جهت بدبینی که به طرف مقابل وجود دارد و پیش بینی ناپذیر بودن رفتارهای آنها تدبیری را در این رابطه به خرج داد و آن هم این است که گام به گام و منطبق با سیاست های کلی نظام پیش رفت.

وی با بیان این که به نظر بنده این نظرسنجی که مطرح شده است الان موضوعیت و مفهومی ندارد و جایگاه آن هم تعریف خاصی ندارد، گفت: در شرایط کنونی به نظر من تدابیر بهتری را می توانیم داشته باشیم.

دستغیب در تشریح راه های جایگزین برای نظرسنجی با بیان این که آنچه که وظیفه دولتمردان در شرایط کنونی است توجه به سیاست های کلی است، تصریح کرد: همچنین دولت در ارتباط با مردم تعهداتی را دارد و تدابیری را هم اتخاذ می کند و آنچه که مهم است اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم است.

وی تاکید کرد: موضوع قابل اهمیت تلاش برای رفع مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و از همه این ها مهم تر پرهیز از اقداماتی که موجب ایجاد تفرقه در جامعه می شود و فکر می کنم نباید جامعه را بخش بخش کنیم.

نماینده مردم شیراز افزود: بعد از انتخابات در واقع آنچه که اتفاق افتاد این است که پیروز این صحنه مردم بودند و در گذر از این اتفاقات و رویدادها هم بخش بخش کردن جامعه به نظر من کار درستی نیست. شاید اقدامی مانند نظرسنجی به تقسیم شدن و آرایش برخی از نیروها در مقابل هم و برخی از حساسیت ها دامن بزند ضمن این که نظرسنجی از وظایف حکومت هم نیست.

/29295

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    97 0
    چرا برخی این همه از نظر سنجی می ترسند؟!!!
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      53 1
      ترسش به کنار، جمهوری بودن کشور هم فقط در انتخابات ریاست جمهوری خلاصه میکنن!....اتفاقا باید همه پرسی برگزار بشه تا همه گروه ها به رای اکثریت احترام بزارن! مثله اینکه مردم هستن که دارن تاوان سیاست های شما رو میدن نه برخی از نیروها و نه شما
  • بی نام EU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    61 1
    چی شد مردم فهیم ایران...؟
  • جوکر A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    77 1
    خوشم میاد دیگه خیلی واضح گفتید مردم هیچی نیستند!! البته نظر سنجی هم نمیخواد فقط کافیه شما یه سری به خیابان ها بزنید و فقط خودتون رو نبینید
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    67 3
    بهترين تدبير اينه كه به وضع اقتصادي مردم برسيد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    65 0
    عجب نظر جالبی یک حکومت مردمی وظیفه ندارد نظر مردم را بداند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    51 0
    ببخشید نظر سنجی وظیفه کیه ؟ مگه غیر اینه که میزان رای ملت است؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    53 0
    تا اسم رای و نظر مردم میاد وسط یه عده شروع میکنن زمین و زمان رو بهم میبافن چون میدونن نظر مردم مخالف خاسته های اقلیتی خودشونه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    40 0
    اقای دستغیب چراازنظرسنجی واهمه دارید؟چرامیگیدمردم بخش بخش میشن؟اتفاقاتنهادوره ای که اکثریت مردم یکپارچه هستندالانه واکثریت مطلق موافق رابطه بادنیاهستند.پس خواهشابحث به حاشیه وجنجال نکشیدوپیش زمینه درست نکنیدبذاریدجناب اقای روحانی کارخودشون بکنند.بااین وضع اقتصادومعیشت و....پدرمون دراومده
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    49 1
    اتفاقا اگر به رفراندم می گذاشتند هنوز بهتر بود چون فردا می گن از کجا معلو این درست باشه و دولت رفته جای خاصی و.... بعضی ها واقعا از این نظر سنجی می ترسند.خدا به روحانی کمک کنه برای مقابله با این قوم متعصب خشک مذهب.خدایا به متعصبان ما آگاهی و به آگاهان ما تعصب عنایت یه فرما آمین
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    31 0
    يكي از مهمترين ضروريات بهبود اقتصاد مردم اشتي بي بروبركرد با كشورهاي غربيه. اكه اينكار نشه قطعا بزركارين خيانته به مردم ايران
  • محسن A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    42 0
    پس وظيفه حكومت چيست؟ مردم براي چي شما رو انتخاب كردن؟ اينكه فقط از حقوق بالاي از بيت المال برخوردار باشيد يا اينكه صدا و نداي مردمو بشنويد و براي اون تلاش كنيد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    43 1
    ارايش نيروها مقابل هم؟؟ ظاهرا نميخوان هضم كنن كه اكثريت قاطع ملت موافق اين رابطه اند.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      5 24
      بله. من هم موافق برقراری رابطه هستم. اما نه با هر قیمتی. اینکه شما میخوای با هر قیمتی با امریکا رابطه داشته باشی یعنی اینکه حاضری کلی امتیاز بهشون بدی تا بپذیرند. نباید وجود این اشتیاق جنبه اماری و رسمی پیدا کنه چون موجب سو استفاده امریکا در مذاکرات خواهد شد.
  • سعید A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    22 2
    همه پرسی تو این وضعیت باعث تضعیف موضع دولت میشه ولی نظرسنجی باعث بالارفتن قدرت چانه زنی دولت با همین حضرات میشه!
    • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      4 11
      و باعث پایین اومدن قدرت چانه زنی ایران با ایالات متحده میشه. اونها خواهند گفت مردم شما میخوان با ما رابطه داشته باشند. اگر اونچه که ما میگیم انجام ندید ما نمیتونیم اجازه بدیم این رابطه برقرار بشه و این یعنی شما به ملت پشت کردید.
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    23 1
    برگزاری رفراندوم و به میزان کمتر اون نظر سنجی ،برای اینه که اقلیت برای اکثریت تصمیم نگیرند و بخاطر منافعشون نظر خود رو به مردم تحمیل نکنن.سرنوشت هیچ کشوری از سرنوشت و منافع مردمش جدا نیست.و مردم ایران فهیم و با سواد هستند.
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    17 1
    1درصدیا حداکثر 5 درصد در مقابل 99 درصد یا 95 درصد،کجای این مقدار تقسیم نیرو هست که مقابل هم قرار بگیرند!؟اصلا"طرح چنین موضوعی(آرایش نیروها مقابل هم!!) درست نیست.هدف مشارکت مردمه.
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ""در شرایط کنونی به نظر من تدابیر بهتری را می توانیم داشته باشیم!!!!"" کاش آقای شهرام شکیبا بود منظورتون رو از شـرابط کنونی برامون روشن میکرد! کدوم شرایط کنونی؟شرایط کنونی خودتون یا ما؟؟ همون شرایط کنونی که گوجه رو از مغازه سرکوچه ما بخرید ارزونه؟؟ یا شرایط کنونی که اوباما 10 بار درخواست مذاکره کرده و ما رد کردیم و واسه 1 تلفنی حرف زدن همه صداشون در اومد که کی اول درخواست داد؟حالا میخواین تدبیر بهتری داشته باشید؟ اونوقت 8 سال پیش از این تدبیرها به فکرتون نمیرسید که کار به شرایط کنونی نرسه؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    23 1
    خوب مگه شما نماینده ملت نیستید البته مثلا نظر سنجی بذارید ملت تصمیم بگیرند واسه آیندشون
  • قائل به نظر سنجی A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    8 1
    آقای نماینده محترم گفتن نظر سنجی نگفتن رفراندوم - همه حکومت ها هم این کار را میکنن. شما که نمی تونی به مردم بگی این مدلی که من دوست دارم نظر داشته باشین
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    9 3
    اونوقت امریکاییا سو استفاده میکنن. میگن ببینید ملتتون چقدر مشتاق هستند اجازه بدیم با ما رابطه داشته باشید. حالا امتیازو رد کن بیاد تا اجازه بدیم.
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    از اظهارات اقايان كاملا مشخص است كه خودشان نتيجه ى نظر سنجى را مى دانند !
  • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 14
    دقیقا درست گفتند همونطور که قطع رابطه با امریکا به نظرسنجی گذاشته نشد و مردم نقشی نداشتند و تصمیم و مسئولیت بر دوش حکومت بود برقراری رابطه هم در اختیار ایشان است!!
  • آیس IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 1
    خبر آنلاین خودت نظرسنجی بذار...