ایسنا نوشت:

وزارت امور خارجه اعلام کرد که برخی خبرهای منتشر شده در جراید درباره جلسه دکتر جواد ظریف با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فاقد صحت است.

 مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مطالب منتشره در برخی رسانه‌ها درباره جلسه وزیر امور خارجه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برداشت‌های نمایندگان از سخنان وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی روز یک‌شنبه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دقیق منتشر نشده و تیترهای برخی جراید فاقد صحت است و تکذیب می‌شود.

او افزود: انتظار می‌رفت اظهارات وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی و در پاسخ به سوالات خصوصی نمایندگان کمیسیون در چارچوب مطرح شده، صادقانه مد نظر قرار می‌گرفت ولی متأسفانه در برخی موارد مطالب منتشره کاملاً در مغایرت با اظهارات وزیر امور خارجه در این نشست بوده است.

 روزنامه کیهان روز سه‌شنبه در تیتر اول خود نوشت: "برخورد صادقانه وزیر خارجه، ظریف: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود".این خبر با انتقاد برخی نمایندگان حاضر در این نشست نیز مواجه شد.

نقوی‌حسینی در این باره به خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت: چنین مطلبی در گزارش مکتوب من که به عنوان سخنگوی کمیسیون در اختیار رسانه‌ها قرار دادم، وجود نداشت.

باقر حسینی نیز در همین رابطه  توضیح داد: ظریف در جلسه کمیسیون امنیت گفت به نظرم طولانی شدن صحبت من با جان کری و مکالمه تلفنی با اوباما جزء مواردی است که مقام معظم رهبری آن را نابه‌جا دانستند.

او یادآور شد: ظریف فردی بسیار منطقی است و صحبت‌های ایشان در جلسه کمیسیون امنیت ملی قانع‌کننده و قابل دفاع بود.

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 1
    آخر گفته یا نگفته ، اوباما زنگ زده یا روحانی (کم کم داره مبهمات زیاد میشه ،مسیولین رسیدگی کنن)
  • لیلی A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 0
    فرق زیادی در این دو نقل قول نمی بینم. آقایان تکلیف ملت را روشن کنند، به شادی خود ادامه دهیم یا مثل تمام سالهای گذشته مات و مبهوت و دلسرد یک گوشه بنشینیم و ببینیم که دولت هایی که روی کار می آیند همه زیراکسی از یک واقعیت تلخ هستند؟
  • علیا IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 1
    بعضی از ما با چه کسی دشمنی میکنیم؟ با خودمون یا با دشمن واقعی؟ اون شهیدانی که بعضی از آقایان ادعا میکنند جناب روحانی و ظریف به واسطه مذاکره با آمریکا خونشون رو پامال کردند هیچ گاه دنبال خد نمایی و قیل و قال نبودند. اونها دشمن رو از دوست تشخیص میدادند و تیشه به ریشه ی دوست نمیزدند. اونها مردونه رفتند تا ریشه ی دشمن رو خشک کنند. نه اینکه به سنگر خودی تک بزنند. اینها که ادعای ولایی بودن میکنند پس چرا بصیرتی که آقا ازش حرف زد رو ندارن؟ پس چرا در مقابل حرف های خود آقا هم موضع میگیرن؟ من شخصا تا توان دارم از آقا و جناب روحانی و وزیر خارجه ی عزیز و خندان و دوست داشتنی خودمون دکتر ظریف حمایت میکنم
    • نونو A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      1 0
      اون شهیدی که رفت وشهید شد به حاطر من رفت شهید شد به خاطر اینکه من زندگی راحتی داشته باشم ولی الان وقتی ازکمبود دارو دارم فلج میشم فکر میکنی اون روحش در آرامشه ؟وقتی جوونای مابیکاردارن به هزار فساد و تباهی کشیده میشن اون خیلی خوشحال میشه اینقدر شعارای مفت ندید خواهش میکنم
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    5 1
    فاتحه روابط با آمريكا خوانده شد