واحد مرکزی خبر نوشت:

به گفته یکی از مشاوران نخست وزیر ترکیه ، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس قرار است سه شنبه در آنکارا با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه درباره آشتی بین جناح های فلسطینی گفتگو کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد :« اردوغان و مشعل قرار است درباره مسایل منطقه ای و اوضاع غزه و همچنین روند آشتی و روابط حماس و فتح گفتگو کنند.»
این مشاور افزود هیچ گفتگویی قرار نیست پس از این دیدار انجام شود.
دولت ترکیه که ریاست آن برعهده اردوغان است با اسرائیل روابط سردی دارد و به شدت از آرمان فلسطین حمایت می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا ، دولت ترکیه به ویژه عادی سازی روابط بین جامعه بین المللی و حماس را که اسرائیل و غربی ها آن را سازمانی تروریستی می دانند ، توصیه می کند.
دولت ترکیه همچنین تلاش هایی را برای نزدیکی مواضع بین حماس که کنترل نوار غزه را در اختیار دارد و فتح تحت رهبری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی آغاز کرده است.
مشعل از مهمانان همیشگی ترکیه است و در ژوئن گذشته با اردوغان دیدار کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    20 2
    حتما دوباره مشعل میخواد دست اردوغان بگیره بگه تو رهبرجهان اسلامی
  • چوپان IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    20 12
    ببینید .. یاد بگیرید.. ترکیه سرمواضعش نسبت به اسرائیل و فلسطین ایستاده و با امریکا هم روابط خوب و عادی داره... رابطه با امریکا دلیل به کمک یا باج به اسراییل نیست که.. یکم سیاست بلد باشید... ما چقدر باید چوب بی تدبیری های شما رو بخوریم...
    • علیرضا A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      10 0
      خیر قربان! اینطور نیست! این دوستان گهگاهی میان یه نمایشی برگزار میکنند یه باجی هم از غربی ها میگیرند و دوباره به حالت عادی خودشون با اسراییل برمیگردند! من باب اطلاع شما ترکیه دارای بیشترین روابط اقتصادی در خاورمیانه با اسراییل است! اینا نمایشه!
    • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      4 1
      این حرفت درسته ولی حمایتهای ترکیه از نظر محافظه کارای امریکایی کاملا بی خطره برای همین هیچ تحریم و فشاری روی ترکیه نیست و ترکیه به هیچ وجه نمی یاد یه فشنگ هم به فلسطینی ها بده چون می دونه عواقب بدی داره ما هم در مورد فلسطین از همون اول باید با شعار صلح و دوستی وارد می شدیم نه با شعار دشمنی و نابودی و مرگ
    • حمید IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      4 2
      اقای چوپان ترکیه دلال بین المللی است هیچ مواضع ثابتی هم ندارد مگر میشود با اسراییل رابطه سیاسی نظامی اقتصادی داشت اون وقت از یک سازمان ضد اسراییلی حمایت کرد اردوغان داره با حماس بازی می کنه هیچ وقت هم دوستی با امریکا و اسراییل را فدای فلسطین نمیکند حلا مونده تا خالد مشعل بفهمه چه کلاه گشادی رفته سرش
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    18 2
    امروز از ترکیه کمک می گیرد فردا هم لابد به ایران خواهند آمد.
  • ایمان IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 1
    حماس دیگه جایگاهی نداره! چون حزب باده. ترکیه هم کاری نمیتونه انجام بده.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    8 0
    آقای مشعل! شیعه پول هاش خوبه ولی خودش بده؟؟؟
  • مدرسی MY ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    4 0
    من سالهاست که در کشورههای مختلف با فلسطینی های مختلفی روبرو شده ام متاسفانه از نطر رفتار و نحوه تفکرشان دقیقاٌ مانند اسرائیلی ها هستند و تا به حال از اعراب و یا خارجی های که دوستان این افراد بودند نشنیدم که آنها مردم سالمی باشند بنده خودم شخصاٌ در 3 کشور مختلف سه تجربه نامناسب از رفتار آنها دیده ام بخصوص در برخورد با شیعیان رفتار افراطی مانند سلفی های تروریست سوریه دارند
  • بی نام MY ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    4 0
    به احتمال قوی نیروهایی خالد مشعل تروریستهای جنگ علیه سوریه را در خاک نرکیه آموزش میدهند چون همه اعراب این مطلب را میدانند که فلسطینی ها جزء دشمنان قسم خورده شیعیان هستند .
  • بی نام MY ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    حماس نیرو در خاک ترکیه علیه سوریه تربیت میکند خالد جان هم هراز گاهی میرود ترکیه تسویه حساب کند
  • عباس IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    6 1
    سلام ،اردوغان با اسرائیل روابط سردی دارد؟ترکیه واسرائیل که رفیق گرمابه وگلستان همدیگر هستند کجای روابطشان سرداست؟در روابط تجاری؟ در روابط نظامی واطلاعاتی؟در سیاستهای منطقه ای مشترک؟ترکیه واسرائیل که در مسئله ازبین بردن مقاومت ضد اسرائیلی در منطقه هم پیمان هستند.مگر دوتایی شان با همکاری متحدین مرتجع عربشان کمر به نابودی دولت سوریه وحزب الله نبسته اند؟اردوغان وحزبش بدنبال ایجاد حکومت لیبرال عثمانی سنی با محوریت ترکیه هستند وبا سیاس گری وحیله گری کارشان را دارند جلو می برندو در این مسیر از همه استفاده می کنند وهمه را می دوشند.دست اردوغان به خون هزاران هزار زن وکودک ومردم بیگناه سوری وعراقی آغشته است.اوچگونه می تواند خود را از اینهمه جنایتی که در سوریه وعراق انجام داده تطهیر و مبرا کند؟
  • هانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 4
    عباس جان شما خودشو ناراحت نکن