جمهوریت در گفت و گویی با قدرت الله علیخانی مشاور پارلمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:

*{ درباره هجمه هایی که عده ای از تندروها این روزها مجددا علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی راه انداخته اند} هر چقدر شخصیت‌ انسان‌ها بزرگتر، دیدشان وسیع‌تر و تفکرات آنها گسترده‌تر باشد، بیشتر مورد هجمه قرار می‌گیرند. هتاکی‌ها به آیت الله هاشمی رفسنجانی تازگی ندارد و علت آن نیز آگاهی، فهم و درک این شخصیت برجسته از اوضاع و احوال داخلی و خارجی و آگاهی‌هایی  است که او به جامعه می‌دهد و اظهارنظرهای اوست. تفاوتی که هاشمی رفسنجانی با بسیاری از مدعیان سیاست و تازه به دوران رسیده های سیاسی دارد، در این است که او دوردست را می‌بیند ولی بعضی از این افراد حتی جلوی پای خود را نیز نمی‌بینند.

*در اوایل انقلاب و زمان بنی‌صدر، اگر برخی افراد و گروه‌ها به شخصیت‌هایی همچون رهبر انقلاب و آقای هاشمی و شهید بهشتی هتاکی می‌کردند، تعبیر امام خمینی(ره) چنین مضمونی داشت:  «اینها با افراد عادی کاری ندارند و کسانی که وجودشان برای جامعه مثمرثمر است و نفوذ کلام دارند، همیشه مورد هجمه قرار می‌گیرند ، زیرا دشمن به دنبال آنهاست و می‌خواهد چنین افرادی در جامعه در انزوا باشند».

*{در واکنش به نطق اخیر اسماعیل کوثری} من از امثال آقای سردار کوثری  که از دوستان و همکاران سابق بنده در کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده اند و روابط خوبی با ایشان داشته و دارم  تاسف می‌خورم؛ زیرا با او سال‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس زندگی کردم؛ هنگام بحث‌های تندی که رد و بدل می‌شد، او وارد صحبت تند نمی‌شد و من به شوخی اسم او را در مصاحبه ای تندروی خوش‌خیم گذاشته بودم و حال می‌بینم کوثری خود را به افکار دیگران و تندروها نزدیک کرده و وارد مرحله بدخیمی شده است. کوثری از نظامی‌گری وارد سیاست شده ولی ورود او به سیاست، عمیق نیست و نمی‌تواند این عرصه را به درستی تجزیه و تحلیل کند و دست می‌گذارد روی شخصیت بزرگی مانند آیت الله هاشمی. ای کاش این رفیق عزیز ما که سابقه مجاهدت دارد، لباس  نظامی از تن به در نمی کرد و وارد عرصه سیاست نمی شد و سیاست را به سیاست مداران واگذار می کرد .

*کوثری همه مسائل را با یکدیگر در می آمیزد و در وسط حرف های خود خطاب به هاشمی می گوید: همانطور که مرا به سازمان قضایی معرفی کردی، پسرت را هم معرفی کن! اصلاً مگر آقای هاشمی شما را معرفی کرده بود؟ این مسئله یک بار از طریق روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داده شده؛ آقای هاشمی در خاطراتش همه مسائل و هر حادثه و شخصی را ذکر می‌کند؛ اسم کوثری هم در یکی از خاطرات ایشان آمده و من قبلاً اسنادی از اینها را به آقای کوثری نشان دادم ولی او باز هم بهانه جویی می کند. می توان درباره کم و کیف این مساله از علی جنتی که اکنون وزیر ارشاد است و رئیس دفتر جانشین فرمانده کل قوا بوده و حجت‌الاسلام رازینی، رئیس وقت سازمان قضایی نیروهای مسلح سوال کرد.

*مهدی هاشمی خود را به دستگاه قضایی معرفی کرده و آنها نیز کارها را طبق روال قضایی انجام می‌دهند و حتی قاضی پرونده هم مشخص است؛ لذا مسئله‌ای وجود ندارد که کوثری می‌گوید آقای هاشمی پسرت را معرفی کن زیرا مهدی هاشمی خودش را معرفی کرده و احتیاجی به توصیه آقای کوثری نیست.

* کوثری از حامیان دولت قبل و طرفداران پروپا قرص احمدی‌نژاد بود و فقط یک بار در دی 90 اظهارنظر کرد که اگر احمدی‌نژاد کاندیدا شود، دیگر به او رای نمی‌دهم؛ یک بار نیز در بهمن سال 91 گفت که سپاه خدمت زیادی به احمدی‌نژاد کرد اما او نمکدان را شکست. سردار کوثری اوایل در کمیسیون امنیت ملی مجلس، حتی تحمل شنیدن انتقاد از احمدی نژاد را نیز نداشت؛ در حالیکه باید از او پرسید چرا آنقدر که روی هاشمی حساسیت نشان می‌دهد، یک هزارم آن را روی احمدی نژاد نشان نمی‌دهد؟ حال آنکه احمدی نژاد مشکلات بسیار زیادی برای کشور ایجاد کرد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طولابي A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    134 4
    حماسه دوم سياسي انتخابات دوره بعد مجلس ، يا علي
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      85 1
      گل گفتی باید یکم تو انتخابات مجلس دقت کنیم
    • کامران IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      9 1
      خیلی از کسانی که هم اکنون نماینده مجلس هستند از طریق عدم حضور ما در انتخابات به مجلس رفته اند. با توجه به فضای ایجاد شده از طریق دولت جدید دو سال دیگر با حضور خود نمایندگان واقعی خود را روانه مجلس خواهیم کرد. از شورای محترم نگهبان تقاضا داریم با ایجاد فضای رقابتی ما را در این امر یاری رساند.
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    52 2
    باید گفت کوثری مایلی کهن پیوندتان مبارک گیرم کوثر به سازمان قضایی هم معرفی شده باشدیا حق بوده یا نا حق اگر حق بوده که تاوانش را باید بدهد اگر هم نا حقمعرفی کننده انجام وظیفه کرده اگر هم از سر عناد بوده در صورت تبرئه شدن روسیاهی به معرفی کننده میماند
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      3 18
      حالا تو در این میان به دنبال تعیین نرخ در دعوایی دیگر هستی؟ خوبه من هم بگم دایی کوثری پیوندتان مبارک؟ اتفاقاً شاید وجه شباهتها بیشتر باشد.
  • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    6 64
    آقای هاشمی چون خودشون تغییر کردند فکرمیکنن که اگرامام هم بود تغییر مرد و حرفهای ایشون رو میزد.خوبه امام در مورد تحریف سخنانش در آینده، تو وصیتش تذکر داده ورا رو نشون داده.آقای هاشمی اگر دوستدار انقلابی ازحاضر پیروی کن هرچند سخته چون نمیتونید سخنانشون رو تحریف کنید .
    • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      29 6
      انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است
  • بی نام EU ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    59 9
    درود بر ايت الله هاشمى رفسنجانى
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    26 3
    این افرادی که درگوشه وکنار گاه وبیگاه به هاشمی فحاشی میکنند زمانی برای دیدار با ایشان بایستی وقت قبلی میگرفتند.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      1 24
      اينو راست كفتي زيرا درزمان رياست ايشان تك صدايي تبختر عدم قبول هرصداى مخالف جلالت مابى بيداد ميكرد
  • م رعیت IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    10 2
    هر عارضه ی "خوش خیمی" که بهش رسیدگی نشه "بدخیم" میشه.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    5 0
    جانا سخن از دل ما گفتی
  • امید IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 1
    افرادی که سر سفره آماده انقلاب نشسته اند ، در دوران مبارزه با طاغوت کجا بودند که حالا از انقلابیون با سابقه بیش از پنجاه سال مبارزه می خواهند انتقام بگیرند. در حال حاضر هم ، چه از نظر پاکی زندگی شخصی و خصوصی و چه از نظر عرضه کار و حضور سیاسی سرآمد هستند و وجود آن کهنه کاران عرصه مبارزه ، که همه جوره امتحان پس داده اند ، از بسیار از مدعیان و تازه به دوران رسیده هائی که سر سفره آماده انقلاب نشسته اند موثرتر و برای انقلاب و مردم مفیدتر است.
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    2 0
    خیلی متاسفم ذر ساعت 3 نیمه شب 1392/7/18سه تا نظر ارسال کردم هیج کدام منعکس نشده
  • حمید A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 1
    اقای علیخانی متشکریم شایدصحبتهای شما بتونه نظامی ها رابه پادگانشان برگردونه