۰ نفر
۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

ایسنا نوشت:

 وزارت دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که دولت چین قادر خواهد بود تا نیروهای آمریکایی را از منطقه بیرون رانده و به صورت موفقیت‌آمیز تا سال 2020 به این جزیره حمله کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اولین باری است که دولت تایپه زمانی دقیق از تهدید حمله چین به این جزیره را اعلام می‌کند.

چین و تایوان از زمانی که نیروهای ناسیونالیست توسط کمونیست‌ها مغلوب شدند به صورت جداگانه تحت حاکمیت هستند اما چین همچنان تایوان را استانی از خود می‌داند و هیچگاه استفاده از زور را برای تحت کنترل قرار دادن این جزیره رد نکرده است.

در حالی که روابط میان دو کشور از زمانی که ما یینگ جئو به عنوان رئیس‌جمهوری تایوان در سال 2008 میلادی انتخاب شد تا حدودی بهبود یافته و یکسری معاهدات تجاری به وجود آمده است اما همچنان احتمال بروز درگیری میان نیروهای دو طرف وجود دارد.

وزارت دفاع ملی تایوان در گزارش ملی سالانه خود اعلام کرد که یکسری راه‌ها از سوی چین برای احتمال افزایش قدرت نظامی‌اش با هدف تحت کنترل قرار دادن تایوان وجود دارد که از جمله آن می‌توان افزایش توانایی برای ورود به منطقه از طریق زمینی و استقرار موشک‌های ضد هوایی در تنگه تایوان اشاره کرد.

چین سریعا در حال مدرنیزه کردن نیروهای هوایی و دریایی و توانایی موشکی خود است و بنابراین قادر خواهد بود تا از مداخله‌ای از جانب کشورهای دیگر از جمله آمریکا حین انجام اقدامات نظامی برای تحت کنترل قرار دادن تایوان جلوگیری کند.

در گزارش سالانه وزارت دفاع تایوان آمده است: در ‌آینده ارتش چین بر تمرکز خود برای الحاق واحدهای نظامی به منظور توانایی برای مقابله با مداخله نظامی خارجی در هرگونه حمله علیه تایوان می‌افزاید. در برهه‌ای طولانی مدت ارتش چین قادر خواهد بود تا به صورت کامل اقدامات لازم و کافی را برای انجام جنگ علیه تایوان تا سال 2020 صورت دهد.

وزارت دفاع چین سریعا به این سخنان وزارت دفاع تایوان پاسخ نداده و تنها به بیان این نکته اکتفا کرد که جهان نباید از چیزی در مورد افزایش قدرت نظامی دولت پکن هراس و واهمه داشته باشد چرا که چین نیازمند این اقدامات و توسعه ارتش خود به منظور دستیابی به اهداف دفاعی مشروع است.

پکن هم اکنون در حال ساخت زیردریایی‌های جدید، ناوها و موشک‌های بالستیک ضد ناو است و این اقدامات را به عنوان بخشی از فعالیت برای مدرن کردن ناوگان دریایی خود انجام می‌دهد.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین روز یکشنبه به هیاتی اعزام شده از سوی تایوان به پکن گفت: راه حل سیاسی برای بن بست موجود میان پکن و تایپه بیش از این نباید به تعویق بیفتد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه بیخیال A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    70 9
    به ما چه.
    • بی نام CN ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      77 32
      ما هم باید با حمهوری باکو این کارو بکنیم!
  • صادق IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    32 6
    چین همچین حرکتی تا وقتی تایوان متحدهای قدری داره محاله انجام بده+سال 20 رییس جمهور ایالات متحد یک جمهوری خواه هست به احتمال 90 درصد! به چینی های ادمخوار باشه کل دنیا رو میخوان تصاحب کنن!
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    54 3
    بیخیال فکر میکنی که به ما مربوط نمیشه !!!مگه میشه ؟مدیریت جهان و...... یادت نیست واقعا که !!!تازه بترس که چین بخاد خرج جنگش با تایوان هم ما تقبل کنیم .خخخ
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    62 11
    اگه هرکی هرکیه پس ما هم بحرین رو میخوایم اونم استانی از کشور عزیزمون ایرانه
  • م.خ IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    24 7
    آذربایجان هم مال ما بوده حاجی
  • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    6 6
    تا سال 2020 چین از نظر اندازه اقتصاد و در سال 2030 از نظر بودجه تحقیق و توسعه و در سال 2040 از نظر قدرت نظامی و تکنولوژیک آمریکا رو پشت سر میگذاره. تو دهکده هر چند ده سال، کدخدا عوض میشه. دوره کدخدایی آمریکا تموم شده. بازوهایی چین حتی امروز هم از آمریکا کلفت تر شده. فقط نشون دنیا نمیده. امان از روزی که چینی ها حاکم بشوند.