فارس نوشت:

 

دولت در شرایط اسقاط خودروهای فرسوده تجدیدنظر کرد،بر این اساس سن فرسودگی خودروها تا پایان برنامه پنجم به ۲۰ سال کاهش می یابد.

 هیئت وزیران در جلسه مورخ 10/ 7/ 1392 بنا به پیشنهاد شماره 3471/ 10/ 100/ 92 مورخ 28/ 5/ 1392 ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1 - جدول زیر جایگزین جدول جزء "د" بند (3) تصویب نامه شماره 92308/ت40587ک مورخ 7/ 6/ 1387 می‌شود:

    شرایط شماره‌گذاری شرایط شماره‌گذاری
نوع مصرف در 100 کیلومتر چرخه ترکیبی اسقاط خودروی فرسوده برای خودروهای بنزین سوز و نفت گاز سوز پرداخت عوارض برای خودروهای بنزین سوز
سواری، ون و وانت وارداتی کمتر از 6 لیتر 1 دستگاه 10 درصد ارزش گمرکی
" بیش از 6 لیتر و کمتر از 10 لیتر و

10 لیتر

4 دستگاه "
" بیش از 10 لیتر 6 دستگاه "
سواری تولید داخل بیش از 10 لیتر 1 دستگاه معاف

2 - سن فرسودگی خودروهای سواری شخصی، مندرج در جدول بند (4) تصویب نامه شماره 92308/ت40587ک مورخ 7/ 6/ 1387 تا آخر برنامه پنجم توسعه به بیست سال کاهش می‌یابد.

3 - متن زیر جایگزین تبصره (7) بند (5) تصویب نامه شماره 92308/ت40587ک مورخ 7/ 6/ 1387 می‌شود:

تبصره 7- هرگونه استفاده و نگهداری از خودروهای فرسوده دولتی، فروش یا واگذاری آنها در تمامی دستگاه‌های دولتی ممنوع است و این وسایل نقلیه بدون استفاده از تسهیلات دولتی از رده خارج می‌شوند.

4 - جدول زیر جایگزین ردیف اول جدول پیوست بند (2) تصویب نامه شماره 117017/ت45022ک مورخ 27/ 5/ 1389 می‌شود:

  تاکسی وانت (یک تن و پائین‌تر) ون و وانت (یک تن و بالاتر مینی‌بوس اتوبوس کامیونت (2 تا 5/3 تن) کامیونت 5/3 تا 6 تن) کامیون سبک (6 تا 10 تن) کامیون متوسط (10 تا 26 تن) کامیون سنگین(26 تن و بالاتر) کامیون کشنده
کمک بلاعوض (میلیون ریال) 50 20 30 80 300 40 50 100 200 280 280

5 - جدول زیر جایگزین جدول جزء (2) بند "ب" تصویب نامه شماره 255549/ت47903ن مورخ 27/ 12/ 1390 می‌شود:

ارقام به میلیون ریال

سال عرضه برای اسقاط

شرح

1392 1393 1394
خودروهایی که تا پایان سال 1392 به سن فرسودگی می‌رسند 25 20 15
خودروهایی که تا پایان سال 1393 به سن فرسودگی می‌رسند 25 25 20
خودروهایی که تا پایان سال 1394 به سن فرسودگی می‌رسند 25 25 25

6 - سقف تعداد مراکز اسقاط وسایل نقلیه فرسوده و نحوه پراکنش آنها در سطح کشور با رعایت اسناد بالادستی و میزان تقاضا توسط کارگروهی با مسئولیت رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مرکب از معاونان ذی ربط وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و نفت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و سازمان حفاظت محیط زیست تعیین و مجوزهای مربوط توسط ستاد یاد شده، صادر می‌شود.

دبیرخانه کارگروه در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مستقر است.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور

/3939

کد خبر 317072

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    6 3
    این قانون جدید باعث میشه قیمت خودروهای وارداتی که آلایندگی کمتری هم دارن بالاتر بره
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    11 1
    آخه مشکل وجود داره. شما فکر کن یک کشنده اسکانیا نزدیک 420 میلیون تومن هست. ولو اف هاش 480 میلیون تومن اونوقت کمک 28 میلیون تومن؟
    • علی A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      12 2
      مجوز وزود خودرو کارکرده سالم با احراز شرایط بدید ، کمک مالی هم نکنید
  • م تاکسی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    11 1
    سلام قبلا سن فرسودگی تاکسی ده سال بود چطور به بیست سال افزایش پیدا کرد شمافکرکنید پیکان تاکسی مدل هشتادوسه باید تاسال هزاروچهارصدوسه یعنی سه سال پس از شروع قرن آینده سرویس بده تازه دو ونیم میلیون تاکسی را برمیدارندباپنچ تومن وام میشه هفت ونیم تایک پزوحدود سی میلیون کلی فرق معامله هست . مگه راننده تاکسی زرگری داره که بتواندمابقی شو جور کنه بعدهم اقساط شو پرداخت کنه کسی نیست جواب بده ؟ خبرآنلاین حداقل منتشرکن شاید کسی به فکرتاکسی دار بیچاره بیافته که نتیجه کار تاکسی دار به خود جامعه برمیگرده
  • رضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    6 2
    پارسال فروردین ماه اطلاعیه دادند تاکسی های مدل 80 برای تبدیل به احسن کردن بیایند ثبت نام کنند من هم رفتم ثبت نام کردم ولی تا حالا اصلا خبری نیست نمیدونم چکار باید بکنم . خدا شاهده بیشتر از درآمد خود ماشین هزینه اش می کنم مونده ام آواره تورو خدا یک فکری بکنید شرمنده زن و بچه ام شده ام.
  • حمید صحرایی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    6 0
    ظاهرا ،در سازمان دولت کسی نیست تا که کندی ترافیک و نفر ساعت کاری که تلف میشود به لحاظ عدم هماهنگی خودرو ها با یکدیگر ،میزان مصرف خودرو قدیمی نسبت به جدید که بار سوبسید دولت را بالا میبرد و الایندگی بیشتر هوا را که روزهایی از سال کشور را به تعطیلی میکشد همچنین هزینه تعمیرات خودرو های فرسوده که مستقیما هزینه رفت و امد و غیر مستقیم سبس افزایش هزینه زندگی افراد که مجموعا تورم را افزایش میدهد،محاسبه کند تا دولت عزیز متوجه شود که اگر کل مبلغ خودرو فرسوده را به سود وام بدون بهره در اختیار اشخاص قرار دهد باز هم میزان زیادی از هزینه های دولت کم خواهد شد.به دلیل نیاز مالی برخی دارندگان خودرو فرسوده و اقدام به فروش انها قیمت خودرو در بازار هم کمی تنزل میکند.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    8 0
    گران شدن قیمت خودرو باعث شده مردم خودرو نخرند وتولید کنندگان و وارد کنندگان خودروهایشان روی دستشان مانده است حالابا این قانون مردم مجبورند بروند خودرو بخرند
    • احسان IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      6 0
      آخه مردم با کدوم پول مجبورشن خودرو بخرند؟ فکر نمیکنم دولت جدید چندان به فکر قشر ضعیف جامعه باشد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین