ایسنا نوشت:

لاوروف مخالفان سوری را به آموزش کار با تسلیحات شیمیایی در افغانستان متهم کرده و گفت که آنها در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملاتی در عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: اطلاعاتی نه چندان قدیمی نشان می‌دهد که کشورهای ثالث از مناطقی از افغانستان که تحت کنترل کابل نیستند استفاده کرده و مخالفان سوری را که علیه دولت بشار اسد، ‌رئیس جمهوری این کشور می‌جنگند، آموزش می‌دهند. این آموزش‌ها شامل استفاده از تسلیحات شیمیایی کشنده است.

لاوروف در ادامه افزود: براساس اطلاعات به دست آمده جبهه النصرة در حال برنامه‌ریزی برای دسترسی غیرقانونی به عامل‌های سمی در عراق و برقراری ارتباط با متخصصان به منظور انجام عملیات تروریستی در قلمرو عراق است.

جبهه النصرة یک گروه شورشی مرتبط با القاعده است که درسوریه حضور دارد.

لاوروف به این مساله که از کجا یا چه زمان روسیه به این اطلاعات و گزارش‌ها دست یافته یا چه کشورهایی مظنون به آموزش مخالفان سوری در افغانستان هستند اشاره‌ای نکرد.

مسکو مخالفان سوری را به حمله 21 اوت در نزدیکی دمشق که واشنگتن دولت اسد را عامل آن می‌دانند متهم کرده است.

لاوروف همچنین از دولت‌های منطقه مخالف اسد خواست که از این مساله تضمین حاصل کنند که عناصر مسلح مخالف از مفاد برنامه امحای تسلیحات شیمیایی امضا شده توسط روسیه و آمریکا تبعیت کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام MY ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    10 5
    آقای لاروف مردی بیا یک بار بگو منبع درآمدی القاعده و نوچه هایش از کجاست که به حسابهای آنها میلیلردها دلار تزریق می کنه ؟؟؟؟///بلکه این عربها را همه بهتر بشناسند
    • حامد IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      3 0
      مرگ بر تروریست های جانی و حامیان آنها
  • سید IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    1 3
    آقای لاوروف چرا از ارتش آزاد سوریه حمایت نکردید که امروز نگران جبهه النصره و سلفی ها باشید.