انتخاب نوشت:

المانیتور نوشت: رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان خواستار پایین آوردن انتظارات از طرح ایران در ژنو شد.

وی گفت: درحالیکه علاقمندم که فکر کنم مذاکرات پنج بعلاوه یک و ایران منجر به پیشنهادی بسیار خوب از سوی ایران می شود اما با توجه به سابقه ی این مذاکرات و تلاش های چندگانه دیپلماتیک، من بیش از حد خوش بین نیستم.

کروکر اضافه کرد: احتمال دارد که مذاکره کنندگان ایران در ژنو همانطور که در نیویورک بیان داشتند بگویند که به دنبال سلاح هسته ای نیستند. این بر حق آنان به دستیابی به انرژی صلح امیز هسته ای و حق غنی سازی تاکید دارد.

این دیپلمات مشهور آمریکایی اضافه کرد: اگر مذاکرات فراتر از این بحث ها برود، من به شدت غافلگیر می شوم.

کروکر گفت که او معتقد است که پیشرفت بیشتر با گفتگو مستقیم ظریف و جان کری اتفاق می افتد.

سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان بیان داشت: با توجه به تجربه ام در مذاکرات با ایرانیان، دریافتم که اگر واقعا بخواهیم به پیشرفتی برسیم باید راهی برای گفنگوهای دوجانبه و رو در رو بیابیم.

وی ادامه داد: آن زمان است که پیشرفت واقعی اتفاق می افتد. بنابراین باید تلاش کنیم که دیدارهای مشابهی بین کری و ظریف ادامه پیدا کند و تعامل دوجانبه تدوام پیدا کند.

المانیتور نوشته است: جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از ترک افغانستان به پاریس و لندن خواهد رفت و انتظار نمی رود که در ژنو حضور پیدا کند.

یک مقام ارشد آمریکایی در این رابطه بیان داشت: جان کری در مذاکرات ژنو حضور پیدا نخواهد کرد.

همچنین ظریف وزیر خارجه ایران تنها در نشست صبح ایران و پنج بعلاوه یک در 15 اکتبر حضور پیدا می کند تا بسته پیشنهادی ایران را ارائه دهد. پس از آن او تمام مسئولیت را بر عهده عباس عراقچی خواهد گذاشت.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =