معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:برنامه هایی که به نفع زنان است پیگیری می کنم

شهیندخت مولاوردی کارشناس ارشد حقوق بین الملل و مدیر اسبق ارتباطات بین المللی مرکز امور مشارکت زنان دولت هشتم معتقد است باید پیگیر شعارهای دولت تدبیر و امید در امور زنان بود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،وی از نظر فعالیت های غیر دولتی، دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، عضو انجمن روزنامه نگاران زن ایران(رزا)، عضو و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان، عضو و رئیس کارگروه حقوقی شورای زنان بنیاد امید ایرانیان است و فعالیت های مختلفی در زمینه همکاری و همراهی با تشکل های غیر دولتی و صنفی زنان دارد، اینها بخشهایی از فعالیت های شهیندخت مولاوردی؛ معاون جدید رئیس جمهور در امور زنان و خانواده است. انتصاب مولاوردی در چند روز اخیر از سوی رئیس جمهور به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده موجب شد تا گفت وگویی با وی درباره مهم ترین برنامه های این معاونت در دوران تصدی او و مباحث مربوط به حوزه زنان داشته باشیم.

وی درباره مهم ترین برنامه های خود برای معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: قاعدتاً باید اولویت برنامه های معاونت پیگیری و تحقق برنامه ها و شعارهای دولت تدبیر و امید در حوزه زنان باشد. با توجه به برنامه های تدوین شده و مفاد و مندرجات این برنامه ها و انتظاراتی که در جامعه ایجاد کرده و مورد اقبال بخش بزرگی از رای دهندگان که زنان باشند، قرار گرفته است، زمینه های تحقق آن را فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین گفت : من معتقد هستم با این انتخاباتی که برگزار شد به هر شکلی یک تغییر رویکرد و گفتمان در چارچوب اعتدالی که مدنظر دولت تدبیر و امید است باید در دستور کار خود قرار دهیم و تمام برنامه ها را با این چارچوب تنظیم خواهیم کرد.

زمینه سازی برای مشارکت تمامی زنان ایرانی در تمامی سطوح و عرصه ها

وی گفت: بنابراین مشارکت تمامی زنان ایرانی در تمامی سطوح و عرصه ها را با همکاری و همیاری بازوهای اجرایی خودمان و کسانی که می توانند در این مسیر به ما کمک کنند، مد نظر قرار می دهیم.

معاون جدید رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه درباره برخی انتقادات و نقل قولهایی که در روزهای اخیر به وی نسبت داده شده است، اظهار داشت: در روزهای نخست تصدی این مسئولیت انتقادات و اتهاماتی را به من نسبت دادند که اغلب ناشی از عدم شناخت یا سوء برداشت رسانه ها بوده است. مثلا در چند روز اخیر کدهایی که دادند و مطالبی که به نقل از من آوردند اگر بررسی کنیم، می بینیم هیچ منافاتی با آموزه های دینی ما و آنچه که ما در کشور خودمان در چارچوب قانون اساسی و قوانین موجود پیگیری می کنیم، ندارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: از دیگر اتهاماتی که به بنده زده شده درج یادداشت در برخی از سایت ها بوده است. که باید بگویم سایت اختصاصی شبکه ایران زنان که مربوط به ائتلاف اسلامی زنان است اولین منبعی است که مطالب ما در آنجا منتشر می شود و سایر منابع و سایت ها از این منبع استفاده می کنند، حال باید گفت؛ که با داشتن سایت اختصاصی آیا درج مطلب در سایت های دیگر موضوعیتی دارد؟پاسخ به این اتهامات کاملا روشن است. وقتی که بدون هیچگونه دلیل و مدرکی اتهام می زنند به عنوان یک حقوقدان فقط می توانم این را بگویم که مدعی باید دلیل بیاورد و مدعای خود را ثابت کند و این یک اصل حقوقی است.

مولاوردی همچنین با رد عضویت خود در احزاب منحله افزود: من در مورد حقوق زنان در چارچوب پروژه نو اندیشی دینی با کمیسیون زنان احزاب و تشکلهای سیاسی قانونی کشور در زمان های مختلف همکاری داشته ام و این را کتمان نمی کنم.

آسیب شناسی ساختار و تشکیلات حوزه زنان در دستور کار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه درباره برنامه های دولت برای رفع مشکلات حقوقی زنان در حوزه های مختلف گفت: زنان ما مثل تمام زنان دنیا با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو هستند و اگر مسئله ای به نام زن نداشتیم، اصلا چنین تشکیلاتی ایجاد نمی شد که به صورت مستقل به حوزه زنان بپردازد. وجود همین تشکیلات نشان دهنده این است که جامعه زنانمان با مسائل مختلفی روبروست و باید یک توجه ویژه به آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه ای از مشکلات، خلاء ها و ضعفها ناشی از قوانین موضوعه و مکتوب است و برخی دیگر هم شامل قوانین نانوشته از جمله عرف، فرهنگ و نگرشهاست. یکی از برنامه های ما این است که ضمن اینکه آسیب شناسی وضع موجود زنان را به عنوان یکی از اولین برنامه ها مد نظر قرار دهیم، بتوانیم آسیب شناسی ساختار و تشکیلات را هم در دستور کار قرار دهیم.

مباحث و برنامه هایی که به نفع زنان هست، حتما پیگیری خواهیم کرد

معاون رئیس جمهور در اموز زنان و خانواده همچنین درباره برنامه های خود در بخش بیمه زنان خانه دار نیز گفت: موضوع بیمه سالهاست مطرح بوده و هنوز هم به نتیجه لازم نرسیده است. سعی خواهیم کرد تا جایی که می توانیم این موضوع را به نتیجه برسانیم. به طور کلی مباحث و برنامه هایی که به نفع زنان هست، حتما پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در صدد هستیم تا بخشهایی از برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده موضوع ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه، که کمرنگ به آن پرداخته شده را مورد توجه ویژه قرار دهیم تا بتوانیم به صورت جامع هم ماده 230 اجرا شود و هم در جنبه های مختلف، زنان به حق و حقوق خود دست یابند.

مولاوردی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با ارتقای مرکز امور زنان به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تغییراتی در ماموریت ها ایجاد خواهد شد؟ اظهار داشت: فلسفه چنین تشکیلاتی فعالیت در بخش سیاستگذاری های کلان جامعه است و به هیچ وجه نباید وارد حوزه تصدی گری و اجرا شود. ما زمان زیادی برای از دست دادن نداریم. متاسفانه در جامعه ما در مورد بحث زنان سلیقه ای عمل می شود و اصول ثابتی برای حوزه زنان نداریم.

45301

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 5
    توروخدا اين قانون حمايت از خانوده رو بردار كه بيشتر باعث تخريب خانواده ها شده.خبرانلاين لطفا بخش كن
  • مریم A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    3 3
    اگر مرخصی 9 ماهه زایمان را پیگیری نماید مشکل بسیاری از زنان شاغل جامعه را حل کرده خواهشمند است از او بخواهید از دستگاهها بخواهند این قانون اجرایی شود .
    • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      1 8
      الان مشکل زنان جامعه ما فقط مرخصی زایمان؟ اصلا چند درصد از زنان کشور کارمند دولتند مگه؟ هر کی به فکر خویشه!!!
    • مهدی A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      2 0
      آقای بی نام! تربیت کودک و رسیدگی در حساسترین دوران کودک مهمه یا 9 سرکار بودن!!!!؟ واقعاً بعضی ها اندازه یه بچه 4 ساله هم نمی تونند فکر کنند.
  • محروم از نه ماه IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    2 2
    من کارمندم از اول شهریور دستگاه اجرایی الزام کرد که برگردم و نه ماه مرخصی شامل من نشد!!!!!!!!!!!!! اینم قانونه با این قدرت اجرایی ؟!!!!!!!!!!!1111
  • زهرا A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 1
    لطفا باز نشستگی پیش از موعد بانوان رو هم در دستور کار قراردهید
  • بی نام A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    3 1
    این معاونت امور مردان کی تشکیل میشه اسیب های مردها خیلی زیاد شده نفقه مهریه زندان بیکاری و..
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    3 0
    راستی لایحه بازنشستگی مادران بیش از سه فرزند خیلی زود فراموش کردید اینطوری در روز مادر واقعا مشکل بانوان را حل کردید یک سال است منتظر اقدام شما هستیم ولی هیچ کاری نکردید؟؟؟