۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹

ایرنا نوشت:

 دریابد آتیلا گزک معاون نیروی دریایی ترکیه در اعتراض به احکام صادر شده علیه نظامیان این کشور به اتهام اقدام به کودتا علیه دولت از مقام خود کناره گیری کرد.
دیوان عالی قضایی ترکیه روز دوشنبه گذشته محکومیت ۲۳۷ نفر از متهمان به کودتا علیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور در سال ۲۰۰۳ را تایید کرد.
در میان متهمان به کودتا علیه دولت ترکیه، اسامی برخی از ژنرال های بازنشسته و نمایندگان احزاب مخالف دولت ترکیه نیز مشاهده می شود.
این دادگاه ۳۶ نفر از مظنونان این پرونده را تبرئه و محکومیت ۶۳ تن دیگر از متهمان را لغو کرد.
دادستان ترکیه کیفر خواستی در سه هزار صفحه علیه متهمان به شرکت در کودتا علیه دولت ترکیه به دادگاه عالی این کشور ارائه کرده بود.
به گزارش منابع خبری ترکیه گفته می شود ۵ تا شش نفر از فرماندهان بلندپایه نیروی دریایی ترکیه نیز در شرف کناره گیری قرار دارند.
تایید حکم دیوان عالی قضایی ترکیه علیه متهمین به کودتا با اعتراضهای بسیار گسترده مخالفین در ترکیه مواجه شده است .

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    2 1
    ترکیه به کجا میرود ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 1
    ترکيه: معاهده موشکي با چين در چارچوب منافع آنکارا است ايسنا : وزير دفاع ترکيه اعلام کرد: معاهده موشکي آنکارا و پکن هيچ مشکلي در روابط ميان ترکيه و آمريکا به وجود نميآورد. «عصمت ييلماز»، به تصميم اخير آنکارا براي ساخت مشترک سيستم دفاع موشکي و هوايي دوربرد با چين اشاره کرد و به انتقادها درباره اين معاهده پاسخ داد و گفت: انعقاد اين قرارداد با کمپاني چيني مربوط به منافع ملي ترکيه است .