سیدجلال حسینی مدافع میانی تیم‌ملی در بازی با تایلند ششمین گل ملی‌اش را به‌ثمر رساند.

کریم اعظمی: گل سیدجلال حسینی در شرایطی زده شد که کار شاگردان کروش مقابل سرخپوشان تایلندی گره خورده بود ولی حسینی در نهایت زننده اولین گل ایران بود تا زمینه‌ساز پیروزی تیم‌ملی مقابل تایلند باشد. او درخصوص بازی سه‌شنبه شب، گلزنی‌اش در این مسابقه و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبر‌ورزشی پاسخ می‌دهد. حرف‌های مدافع تیم‌ملی را می‌خوانید.

* این چندمین گل ملی تو بود؟

دقیقاً نمی‌دانم.

* فردوسی‌پور گفت که ششمین گل ملی تو بود. آیا درست است؟

فکر می‌کنم درست گفته باشد. چند وقت پیش آمار بازی‌های ملی‌ام را می‌دیدم که فکر کنم 84 بازی ملی داشتم و 5 گل زده بودم. فکر می‌کنم حالا 6 گل هستم.

* مطمئناً تا چند سال آینده می‌توانی تعداد بازی‌های ملی‌ات را بیشتر کنی. این موضوع برایت مهم است؟

من همیشه برای موفقیت تیم‌ملی تلاش می‌کنم و موفقیت فردی زیاد برایم مهم نیست. مهمترین موضوع این است که ما بازیکنان بهترین عملکرد را داشته باشیم تا ایران با یک تیم آماده و پرقدرت راهی جام‌جهانی‌ شود.

* بعضی‌ها فکر نمی‌کردند در صحنه‌ای که با دروازه‌بان تایلند تک‌به‌تک شدی آنقدر خوب توپ را درون دروازه قرار بدهی؟

من با اطمینان به توپ ضربه زدم و این در حالی بود که دروازه‌بان تایلند به سمت مخالف شیرجه زد. خیلی خوشحالم که گل زدم و این گل را به همسرم تقدیم می‌کنم. من تا 2 ماه دیگر صاحب فرزند می‌شوم و دخترم به دنیا می‌آید. می‌دانم که همسرم از گل زدن من خوشحال است و این گل را به او تقدیم می‌کنم.

* چرا بازی گره خورده بود؟

ما برای یک مدت نسبتاً طولانی دور هم جمع نشده بودیم. در این مدت 2 اردوی ما کنسل شد و دو، سه فیفادی را از دست دادیم. وقتی تیم‌ملی به صورت مرتب بازی یا اردو نداشته باشد طبیعی است که بازیکنان نمی‌توانند با یکدیگر هماهنگ شوند. مطمئناً این موضوع در گره خوردن بازی نقش داشت.

* تایلند را چطور دیدی؟

آنها بیشتر برای دفاع کردن و استفاده از ضدحملات به تهران آمده بودند تا حداقل یک امتیاز بگیرند. به نظر من تایلند پیشرفت کرده و شما دیدید که چند هفته پیش تیم بوریرام چگونه مقابل استقلال بازی کرد. البته من معتقدم این بازی یک محک جدی نبود و ما باید بازی‌هایی انجام دهیم که کیفیت بالایی داشته باشد و حریفانمان در بازی‌های دوستانه پرقدرت باشند.

* کروش بعد از بازی گفت که این مسابقه یک بیدارباش برای تیم‌ملی ایران بود. در این خصوص چه صحبتی داری؟

صددرصد همین‌طور است و با حرف‌های او موافق هستم. ما دیگر در جام‌جهانی‌ قرار نیست با تایلند بازی کنیم و در آنجا با بهترین تیم‌های دنیا روبه‌رو خواهیم شد. تیم‌ملی ایران واقعاً نیاز به انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های پرقدرت دنیا دارد ضمن اینکه باید اردوهای خوبی را هم برگزار کنیم تا با آمادگی کامل به جام‌جهانی‌ برویم.

* در بازی با تایلند برخی از تماشاگران علیه شجاعی شعار دادند. قبول داری این موضوع خوشایند نیست؟

در هیچ کشوری به بازیکن تیم‌ملی‌شان توهین نمی‌کنند. مسعود از لحاظ فنی و اخلاقی یکی از بهترین بازیکنان ایران است و درست نبود که علیه او شعار بدهند. ما به حمایت این هواداران دلگرم هستیم و همیشه پشتیبانی آنها برای ما مهم بوده است. از هواداران فوتبال می‌خواهیم که صبور باشند و تا جام‌جهانی‌ تیم را حمایت کنند.

* فکر می‌کنی فدراسیون بتواند بازی‌های خوبی را برای تیم‌ملی تدارک ببیند؟

صددرصد باید این اتفاق بیفتد. شما می‌بینید که استرالیا با چه تیم‌هایی بازی می‌کند یا کره و ژاپن که چنین وضعیتی دارند. شاید آنها مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند و ببازند ولی به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برند. ما اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی‌ جلوی بهترین تیم‌های دنیا قرار بگیریم، قبل از آن باید بازی‌های خوبی انجام بدهیم.

* دوست داری در جام‌جهانی‌ با کدام تیم‌های بزرگ دنیا همگروه شویم؟

سطح جام‌جهانی‌ بسیار بالا است و در این بازی‌ها تیم ضعیف پیدا نمی‌شود. ما طبیعتاً با تیم‌های بزرگ دنیا همگروه خواهیم شد و امیدوارم نماینده شایسته‌ای باشیم. دوست دارم در جام‌جهانی‌ با آلمان یا ایتالیا همگروه شویم.

* در روزهای گذشته بعضی‌ها در مورد بازیکنان دو‌رگه حرف‌هایی زدند که چندان خوشایند نبود. در این خصوص چه صحبتی داری؟

اجازه بدهید در این مورد فعلاً صحبت نکنم.

* در مورد شرایط پرسپولیس چه صحبتی داری؟

به نظر من وضعیت پرسپولیس بد نیست و تا پایان نیم‌فصل 3 بازی حساس داریم که باید حداکثر امتیاز را بگیریم. این هفته هم بازی سختی با داماش داریم و آنها یکی از تیم‌های سخت‌کوش و دونده لیگ‌برتر هستند. امیدوارم هواداران بیایند و با حمایت آنها 3 امتیاز این بازی خانگی را بگیریم. 

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    40 35
    آخه عزیزم، اگه جلوی آلمان یا ایتالیا بازی کنیم که آبکش شدیم!!! ایکاش به جام جهانی صعود نکرده بودیم اصلا. حالا منتظر باشید !
    • نیما IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      43 3
      به هر حال باید یه روز باید با این تیما بازی کنیم که ببینیم کجا کاریم...در کل ایران همیشه تو قرعه کشی خوش شانس بوده اینبارم مطمئنم تو راحترین گروه می افتیم مثلا گروهی که سرگرهش سوییس و تیم اروپاییش بوسنی هستش
    • . A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      1 1
      سوییس ؟آسون؟ همین سوییس اسپانیا رو 2010 شکست داد!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    56 6
    هر بازیکن ایرانی توی موقعیت سید جلال بود توپ را سمت چپ می زد و دروازه بان به راحتی می گرفتیش
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      31 12
      هر بازیکن نه، فقط یک استقلالی میتونست توپ را به اوت بزنه. خخخخخ
    • با نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      8 29
      وای چه هوشی داره این سید جلال !!!!! این باید میرفت تو رشته فیزیک و ریاضی و اینجور داستانا...اگه اون گلی که گوچی به کره زد رو می زد فکر کنم یه لقب دکتر مهندسی بهش میدادی.........
    • علیرضا IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      5 21
      شما میگی ایشون از مریخ اومده؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    6 13
    اخه میخوای با المانی که تو جام جهانی 4تا 4تا حریفاشو میزد الانم سوئدو 5تا زده بازی کنی که بگی چی؟ تو کف بازی با اینجور تیمهایی اونوقت ملت باید سرشکستگیشو تحما کنن.