۰ نفر
۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲

ایسنا نوشت:

70 گروه شورشی مسلح در سوریه با اعلام جدایی از ائتلاف ملی گروه‌های شورشی تاکید کردند که دیگر این ائتلاف را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از سایت خبری روسیه الیوم، در بیانیه رهبران این گروه‌های شورشی آمده است که "ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالفان سوریه" نتوانسته است نماینده مخالفان سوری باشد و در جهت براندازی نظام بشار اسد تلاش کند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما یک گروه جدید به اسم "شورای فرماندهی انقلاب سوریه در منطقه جنوبی" را تشکیل می‌دهیم.

این اقدام بعد از نشست نمایندگان این گروه‌های شورشی در درعا صورت گرفت چرا که 13 گروه شورشی در شمال کشور نیز چنین اقدامی طی ماه گذشته انجام داده بودند به طوری که خواهان ایجاد تشکیلات اسلامی که در برگیرنده جبهه النصرة وابسته به القاعده است شده بودند.

لوئی صافی، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه در گفت‌وگو با رادیو سوای آمریکا عنوان داشت که این اقدامات بیانگر وجود عدم تفاهم میان گروه‌های مخالف سیاسی و مسلح در سوریه است.

ارتش آزاد سوریه نیز اعلام کرد که به ارتباطات خود با رهبران این گروه‌ها می‌دهد.

این در حالی است که پیشتر گروه‌های مخالف دولت سوریه از ائتلاف بیش از 100 گروه نظامی و غیرنظامی تحت عنوان «اتحادیه آزادگان سوریه» خبر داده بودند.

نمایندگانی از 106 ائتلاف مخالفان نظامی و غیرنظامی سوریه به منظور اتحاد میان گروه‌های مخالف در شهر «ریحانلی» ترکیه واقع در نزدیکی مرز سوریه گرد هم آمد بودند تا از تشکیل ائتلافی بزرگ‌تر، تحت عنوان «اتحادیه آزادگان سوریه» خبر دهند.

شرکت‌کنندگان در این نشست در بیانیه‌ای تاکید کردند که "انقلاب سوریه" را به رسمیت شناخته و قانون اساسی سال 1950 را برای کشور جدید سوریه مناسب می‌دانند.

آن‌ها اعلام کردند که پس از سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به تمامی قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی پایبند خواهند بود.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه آزادگان سوریه تلاش می‌کند تا نظام کنونی سوریه را برکنار کند و کشوری را تشکیل دهد که قانون، عدالت و برابری صرف نظر از نژاد و باورهای مذهبی مردم بر آن حاکم فرما باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    33 5
    اینا آدم بشو نیستند
  • رضا ازرشت A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    11 7
    جداشدن که جداشدن به جنهم اصلا بگذارعربهاهرغلطی دوست دارن باخودشون بکنن یکی بفکرگرونی واعتیادوبیکاری مملکت خودمون باشه فقط ایرانه عشقه
  • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    10 2
    انشعابات متعدد آقایان بخاطر اختلاف نظرشان در نحوه جدا کردن سر از بدن و تکنیکهای مربوط به بمب گذاری انتحاری برای بوجود آوردن حداکثر تلفات به مردم عادی است.
  • lمحسن IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    10 2
    باسلام اینها همه کافرند خدا نابودشان کنه انشاالله