ایسنا نوشت:

شورای نظارت ضمن تقدیر از توجه ویژه رادیو به موسیقی نواحی و اقوام ایرانی، از پخش موسیقی‌های سبک و بی‌معنا و موسیقی‌زدگی در برنامه‌های رادیو انتقاد کرد.

 شورای نظارت بر سازمان صداوسیما چندی پیش ضمن تقدیر از توجه ویژه و در خور تقدیر به پخش موسیقی نواحی و اقوام گوناگون ایران و همچنین بهره‌گیری مناسب از آثار باکلام و بی‌کلام ویژهٔ مناسبت‌های دینی و ملی، از پخش موسیقی‌های سبک، جلف و بی‌معنا در برنامه‌های گوناگون صدا، موسیقی‌زدگی و موسیقی محوری برنامه‌ها و استفاده افراطی از آن، تقلید و تکرار آهنگ‌ها و ترانه‌های پیش از انقلاب اسلامی (اعم از سبک/شعر و مضمون/لحن/ و...) انتقاد کرد.

 شورای نظارت همچنین در راستای استفاده مناسب از موسیقی در برنامه‌های شبکه‌های رادیویی راهکارهای عملیاتی نیز پیشنهاد کرده است:

 ۱ - لزوم برنامه ریزی زیرساختی میان و بلند مدت برای تولید آثار فاخر ملی با رعایت ابعاد کیفی، اصالت ایرانی، رعایت موازین شرعی، عدم تقلید و کپی‌برداری از موسیقی‌های کم ارزش و بی‌کیفیت غربی، جدید و مخاطب پسند بودن.

 ۲ - معرفی و تبیین موسیقی اصیل ایرانی و ظرفیت‌های کمتر شناخته شده آن

۳ - توجه به جهت‌دهی هدفمند و متعالی ذائقه موسیقایی و شنیداری مخاطب، متناسب با میراث بومی و غنی فرهنگی هنری کشورمان

 ۴ - لزوم توجه به پخش آثار شاخص، اصیل و متعالی موسیقی غربی در مقابل آثار نامطلوب موسیقی غربی

 ۵- توجه ویژه به مضمون و محتوای آثار موسیقایی با کلام.

پیش از این پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما از تذکر این شورا به صداوسیما به خاطر صحنه‌هایی از سریال «کلاه پهلوی» خبر داده بود.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    38 12
    تذکر بجا و درست است. واقعا موزیک هایی که این روزها از شبکه های رادیویی پخش می شود، تقریبا هیچ فرقی با موزیک های رادیوهای بیگانه ندارد. صداوسیما باید دانشگاه باشد و فرهنگ اسلامی را ارتقا دهد، نه اینکه با پخش موزیک های غربی فرهنگ بیگانه را رواج دهد.
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    160 9
    منم موافقم. موسیقی زدگی در برنامه های رادیویی غوغا میکند.
  • امیررضا US ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    16 43
    همش که نمیشه موسیقی محلی و سنتی و اصیل گوش داد! تنوع باید حفظ بشه..
  • امیر محمودی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    5 0
    رواعصاب ما راه نروید بقدر کافی گرفتاری داریم چهارتا خواننده اصیل داریم مربوط به قبل از انقلاب بدون صداشون رسانه ها چیزی ندارند که بدرد ما قدیمی ها بخوره اونارو هم پخش نکنید .