ایسنا نوشت:

در پی آزادی 9 لبنانی ربوده شده در سوریه، ربایندگان دو خلبان ترکیه‌ای نیز گروگان خود را آزاد کردند و هر دو گروه ربوده شده به کشورهای خود بازگشتند و در این بین مخالفان سوری نیز به خواسته‌های خود رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فرانس 24 فرانسه، هواپیمای حامل دو خلبان ترکیه‌ای که بیش از دو ماه در لبنان توسط یک گروه شیعی ربوده شده بودند، عصر شنبه در فرودگاه آنکارا بر زمین نشست و خلبانان ربوده شده به مسئولان ترکیه‌ای تحویل داده شدند.

در مقابل 9 لبنانی شیعه نیز که بیش از 17 ماه در اسارت گروه‌های تندروی سوری بودند، به ترکیه منتقل شدند و از آنجا با یک هواپیمای قطری وارد بیروت پایتخت لبنان شدند.

به همراه هواپیمای لبنانیان ربوده شده در سوریه رئیس امنیت ملی لبنان و وزیر امور خارجه قطر نیز حضور داشتند که ربوده‌شدگان لبنانی را تا بیروت همراهی کردند.

این تبادل گروگان با توافق میان دولت سوریه، ترکیه، ربایندگان لبنانی و گروه‌های مخالف سوری و با میانجی‌گری قطر محقق شد و بر اساس ‌آن یکی از مهمترین خواسته‌های مخالفان سوری نیز محقق شد.

مخالفان سوری خواهان آزادی ده‌ها زندانی زن در زندان‌های دولت سوریه بودند، که بر اساس توافق با دولت سوریه این زندانیان آزاد و با یک هواپیما راهی ترکیه شدند.

11 لبنانی ربوده شده در سال 2012 هنگامی که از یک سفر مذهبی از ایران راهی کشورشان بودند در خاک سوریه توسط گروه‌های مسلح مخالف ربوده شدند که پس از چندی دو تن از آنها آزاد شدند. تمامی این افراد شیعه بودند و مخالفان سوری مدعی بودند که از اعضای حزب الله هستند و شرط کردند تا آزادی زندانیان زن از زندان‌های دولت سوریه آنها را آزاد نخواهد کرد.

یک گروه شیعی لبنانی به نام "زوار امام رضا (ع)" نیز در مقابل دو خلبان ترکیه‌ای را ربودند و از دولت ترکیه خواستند تا از نفوذ خود برای آزادی گروگان‌های لبنانی استفاده کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    5 0
    معلوم شد دو طرف اهل معامله هم هستند. امان از روزی که این خصلت متمدنانه از چشم طرفین بیفتد آنوقت است که اجساد گروگانها را مبادله می کنند.
    • بی نام IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      1 2
      زنان سوری دست دولت متمدن سوریه چه میکردند؟