نماینده مردم زابل و زهک در مجلس می​گوید مذاکرات ایران و گروه 1+5 همواره محرمانه بوده است.

سید باقر حسینی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره محرمانه بودن مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: در تمام مذاکرات دیپلماتیک مسائل مطرح شده اساسی محرمانه بوده و بخش هایی از مذاکرات را برای آگاهی مردم علنی می کنند. محرمانه بودن مذاکرات در تمام دنیا تا به نتیجه نهایی رسیدن آن یک امر مرسوم بوده و مذاکرات ژنو نیز همچون سایر مذاکرات بوده و محرمانه بودن آن طبیعی است.

وی با بیان این که بخش عمومی مذاکرات اطلاع رسانی می شود و بخشی هم که نباید فعلا گفته شود باید مخفی بماند، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران در راستای اهداف نظام و مردم گام بر می دارد و دغدغه ای در این زمینه مطرح نیست.

حسینی تاکید کرد: ما از تیم مذاکره کننده ایران به صورت کامل مطمئن هستیم. تیم مذاکره کننده نمی تواند از چارچوب خواسته های مردم و نظام خارج شود. انتقادهای مطرح شده هم منطقی نیست.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امور خارجه در مذاکرات خود با گروه 1+5 اهداف و منافع ملی را در نظر دارد و نباید به دنبال این بود که تمام مسائل مطرح شده در این مذاکرات علنی شود. در تمام جلساتی که برگزار می شود می توان از مطرح شدن برخی مسائل جلوگیری کرد. به طور مثال در مجلس شورای اسلامی نیز مسائلی که التهاب ایجاد می کند و یا امیدواری کاذب و یا بی امیدی را به جامعه تزریق می کند نباید مطرح شود.

وی با بیان این که جزئیات مطرح شده در مذاکرات باید محرمانه باشد و  نباید به این مسائل پرداخت، گفت: مسائل مطرح شده در مذاکرات گذشته ایران و گروه 1+5 نیز محرمانه بوده است.

حسینی درباره انتقادهای مطرح شده درباره دیدارهای دیپلماتیک تیم مذاکره کننده افزود: بنده معتقدم در این زمان که تیم مذاکره کننده ما در حال تلاش است و در چارچوب نظام گام بر می دارد و به دنبال تامین منافع مردم و نظام است؛ برگزاری دیدارهای دیپلماتیک مشکلی ندارد. آنچه که مهم است این است که مذاکراتی که مطرح می شود به گونه ای نباشد که به نفع دیگران باشد و ما نفعی نبریم. تا کنون هم چنین چیزی هم نبوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قطعا تیم مذاکره کننده اصولی دارد که نظام تعریف کرده و آنها بر اساس این اصول گام بر می دارند.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    16 0
    همیشه به صورت محرمانه محل اجلاس بعدی رو تعیین میکردند اسم خودشون رو هم گذاشته بودند مذاکره کننده ..!!!
  • بی نام SG ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    اِظْهارُ الشی قبل اَنْ یسْتَحْکِمَ مُفْسِدَهٌ له؛ 40 آشکار کردن هر کاری پیش از آنکه به سامان برسد، آفت آن کار است. (امام هادی ع)