ایسنا نوشت:

جان کری اظهار کرد، در صورتی که بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهوری سوریه در سال 2014 انتخاب شود، جنگ در این کشور ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،‌ جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با خالد العطیه، همتای قطری‌اش تصریح کرد: در صورتی که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 انتخاب شود، من به وی می‌گویم که این جنگ در صورت ابقای وی پایان نخواهد یافت.

وی در ادامه با بیان ادعاهایی مبنی بر اینکه بشار اسد تاکنون به دلیل حمایت حزب‌الله و ایران پایداری کرده است، افزود: در صورتی که بحران سوریه از طریق راه‌های سیاسی حل و فصل نشود، بحران انسانی قریب الوقوعی در این کشور رخ خواهد داد.

جان کری در خصوص نشست ژنو 2 گفت: دشوار است که بتوان زمان برگزاری نشست ژنو 2 را تعیین کرد، در نشست ژنو 1 در خصوص تشکیل دولت انتقالی توافق حاصل شد و هدف از ژنو 2 اجرای توافق‌های صورت گرفته در ژنو 1 است.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص نقش ایران در ژنو گفت: ما مطمئن نیستیم که نقش ایران در نشست ژنو 2 از جمله در راستای حمایت از طرح دولت انتقالی در سوریه مثبت باشد.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در سیاست آمریکا در قبال سوریه صورت نگرفته است، تصریح کرد: عدم حمله نظامی به سوریه به موافقت دمشق جهت امحای سلاح‌های شیمیایی این کشور انجامید.

جان کری با بیان اینکه بحران سوریه از طریق راه‌کارهای نظامی حل و فصل نمی‌شود، گفت: ما بر کمک‌رسانی به مخالفان میانه‌رو در سوریه تاکید داریم.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز گفت: این روند به عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای از سرگیری مذاکرات صلح شجاعت نشان داده و ما از فلسطین و اسرائیل برای تکمیل این روند صلح حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا عنوان داشت: ما خواهان حمایت اتحادیه عرب و مشارکت این نهاد در این روند هستیم و حمایت جامعه بین‌الملل را تایید می‌کنیم چرا که همکاری‌های مشترک به ما برای تحقق صلح در جهان کمک خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با تاکید بر تلاش واشنگتن برای تشکیل کشور فلسطین، اظهار کرد: این امر بسیار مهم است که فعالیت‌های لازم برای موفقیت‌آمیز بودن مذکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صورت بگیرد.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که قطر با اعطای 150 میلیون دلار جهت کاهش مشکلات مالی تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت کرده است.

در همین راستا وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد که نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از روند صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: میلیون‌ها انسان در نوار غزه هستند که نیاز به غذا و دارو دارند، باید راهی برای بازگشایی گذرگاه‌ها از تمامی طرف‌ها صورت بگیرد. نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از روند آشتی ملی است.

خالد العطیه عنوان داشت: ما بر اصول و ارزش‌ها در راستای تشیکل دو کشور و اینکه قدس پایتخت فلسطین باشد تاکید داریم.

وی در خصوص بحران سوریه گفت: موضع دوحه در قبال بحران سوریه ثابت است و ما از اراده مردم برای دستیابی به آزادی شان حمایت می‌کنیم و به دنبال راه حل سیاسی برای حمایت از مردم سوریه هستیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    6 11
    اینکه درست با حمایت ما و حزب الله پایداری کرده. ولی موندش در راس قدرت برای خانواده های قربانیان صورت خوشی نداره. به نظرم بهترین گزینه اپوزیسیون سوریه هست که اخیرا هم کردها به آن اضافه شده اند. اینطوری هم مانع قدرت گرفتن القاعده میشوند.
    • ضد استكبار IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      4 9
      شما با كدام استدلال ماندن ااسد را جايز نمي داني و از كدام قربانيان صحبت مي كني از قربانياني كه به دست تروريست ها قتل عام شده اند يا كشته شدن تروريست هايي كه مقابل دولت قانوني اسد ايستاده و دست به هر جنايتي زدند تا به اهداف صهيونيزم برسند هر دولتي طبق قانون حق دارد از حكومت و سر زمينش دفاع كند من نمي گويم كه كار هاي اسد همه اش درست بوداما شما نگاه كنيد كه چه كساني پشت سر اين جنگ خانمان سوزند شيطان بزرگ اسرائيل و انگليس جنايت كار و سران مرتجع و مستبد مزدور عرب .كري لعنت الله عليه گفته كه اگر دوباره اسد توسط مردمش انتخاب شود جنگ ادامه دارد پس اين كلام شيطان نشان مي دهد كه مردم سوريه خواهان اسد است و راي خواهد آورد و مي خواهند با جنگرواني مردم را مجبور كنند به اسد راي ندهنداين دموكراسي شيطان است
    • محسن IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      1 1
      نه آقای ضد استکبار متاسفانه شما بیش از اندازه به بشار اسد تعصب دارید. من از مردمی حرفی میزنم که دارن از زیر آوار خونه هاشون بیرون کشیده میشن و دارن حکومت و نفرین میکنن و خیلی فیلمهای دیگه. تموم این فیلمها تو یوتوب هست
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 0
    عربستان دنیا و تاریخ و تمدن انسانی رو به تمسخر گرفته و امریکا هم به خاطر پول مفتی که ازشون میگیره باهاشون رودربایسی داره و اینچنین بود که به جای اینکه کشوری مثل عربستان که زن حق نداره تنهایی از خونه بره بیرون و هیچ مخالفی اجازه ی نفس کشیدن هم درش نداره شد طلبکار حقوق بشر ! و بجاش تصمیم گرفتند به تنها کشوری از کشورهای عربی که در کنار مصر و لبنان دارای بیشترین ازادی و ارامش و همزیستی مسالمت امیز بود یعنی سوریه زور بگند که چرا دمکراسی نداری و نمیشی مثل عربستان و قطر که بوی دمکراسی شون نه تنها کشور خودشون که دنیا رو برداشته !!!
  • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 0
    الان ما در اواخر سال 2013 قرار داریم و درسال 2014 هم که انتخابات آزاد تحت نظارت سازمان ملل برگزار میشود اینهمه در گیری در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی بخاطر چند ماه جای سوال دارد.