۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳

ایسنا نوشت:

وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود با وزیر خارجه عربستان با اشاره به تصمیم این کشور برای خروج از شورای امنیت تاکید کرد که عربستان در صورت حضور داشتن در این
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در دیدار روز گذشته (دوشنبه) خود با "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان با اشاره به تصمیم این کشور برای خروج از شورای امنیت تاکید کرد که عربستان در صورت حضور داشتن در این شورا از نفوذ بیشتری برخوردار خواهد بود.
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر گفت: جان کری در دیدار خود اظهار داشته است که آمریکا به رهبری عربستان در منطقه و جامعه بین‌المللی اهمیت می‌دهد و داشتن یک کرسی در شورای امنیت به کشورهای عضو این فرصت را می‌دهد که مستقیما در مسائل دخالت کنند.
عربستان اخیرا اعلام کرده است که عضویت غیردائم خود را در شورای امنیت به مدت 2 سال و تا زمان بهبود عملکرد این شورا در انجام وظایف مربوطه‌‌اش لغو خواهد کرد. عربستان مدعی است که شورای امنیت در تلاش خود برای به پایان رساندن جنگ سوریه ناکام بوده است.
وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که ضعف روش‌ها و ناکارآمدی مکانیسم‌ها و همچنین رویکرد دوگانه شورای امنیت سازمان ملل متحد مانع از این شده است که این شورا به نحو مطلوبی به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال حفظ امنیت و صلح بین‌المللی عمل کند.شورا از نفوذ بیشتری برخوردار خواهد بود.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاحسین IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    3 2
    آقای کری یعنی بخاطر سعودی ها از انقلاب سوریه حمایت کردید ؟؟ یه درصدم مردم سوریه که بمب رو سرشون ریخته می شود براتون اهمیت نداشت؟؟ تاسف
    • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      2 1
      یعنی شما از امریکا انتظار دیگری جز حمایت از تندروها و جنایت کاران داشتید ؟؟!!! یکم تاریخ رو ورق بزن ببین امریکا سراسر تاریخش جز حمایت از همین جنایتکاران بوده یا نه.
    • یا حسین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      1 0
      آقای بی نام این مدل حرف زدن شما نشون میده که از تاریخ هیچی نمیدونی
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 1
    متاسفانه موضع کاسبکارانه ی امریکا در برابر برخی حکومت های عرب باعث شده که اینا مردم جهان و ازادی و حقوق بشر رو به تمسخر بگیرند و به تمام تاریخ و تمدن انسانی و نخستین حقوق انسانها به شکل تاسف باری و شرم اوری بخندند. جهانی که عربستان در ان طلبکار حقوق بشر و برابری انسانها باشه و القاعده و ترکیه و قطر و طالبان مجری دمکراسی ! طبیعی هست که هرگز جای مناسبی برای زندگی نخواهد بود. در اینچنین جهانی نه ازادی مفهومی داره نه حقوق بشر و نه هیچ چیز انسانی دیگر. جهانی که امریکا قدرت نخستش باشه هرگز شایسته ی ازاد و برابری و صلح نیست.
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 1
    کار آمریکا شده دلجویی ودادن اطمینان خاطر به عربستان وقطر وغیره وذالک و البته دلجویی کردن از اسراییل در صدر جدول قرار دارد. هنوز دیدار کذایی نتانیاهو واوباما پس از بازگشت آقای روحانی از نیویورک از یاد نرفته.