تذکر بیش از 20 نماینده به اظهارات «قلیانی» نجفی/ یک پک قلیان برابر 40 نخ سیگار است

اظهار نظر درباره استفاده از قلیان از سوی بانوان، اعتراض برخی نمایندگان را نسبت به معاون رئیس جمهور برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیش از 20 نفر از نمایندگان -که اسامی آنها از تریبون مجلس اعلام نشد- نسبت به سخنان روز گذشته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تذکر دادند.

محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در برنامه پایش گفته بود: «اگر بناست قلیان باشد، زن و مرد ندارد». {اینجا}

در تذکر نمایندگان، سخنان نجفی در مصاحبه زنده تلویزیونی، مغایر شئونات مسئولان نظام، ضدعلمی و ضد فرهنگی خوانده شده و خواستار خودداری از تکرار چنین مطالبی و اصلاح آن شدند.

گفتنی است احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس نیز در تذکری شفاهی خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: علی​رغم اینکه خدمت ایشان ارادت دارم اما آقای دکتر نجفی نکته​ای را فرمودند که جای بحث دارد. اینکه ایشان گفتند بحث قلیان و قلیان کشی برای خانم​ها آزاد است، جای تعجب دارد.

او از گفت​وگوهایش با پزشکان عضو در مجلس خبر داد و به نقل از آنها گفت که یک پک قلیان برابر 40 نخ سیگار است.

بر این اساس این نماینده مجلس نتیجه سخنان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را یک آسیب جدی خواند و افزود: به جای اینکه به حوزه سلامت کمک کنیم، چنین عارضه​ای به بخش سلامت وارد می کنید؟ ایشان باید روشن و شفاف اعلام کنند که این حرفشان چیزی جز آسیب به سلامت جامعه نیست.

/2929

 

 

کد خبر 318712

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 130
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    شما فرهنگ سازی کنید تاتفریحات دیگری جایگزین شود..ماشاا... بس که ملت تفریح دارن.
    • نیما A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      دوست عزیز! از کی تا حالا قلیان کشیدن شده تفریح ؟! این همه تفریحات سالم. نه اینکه ماشااله جوانان ما جنبه تفریحات سالم دارن !!!
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      حیفه این ریه رو سالم تحویل خاک بدیم یه کم بایستی ازش کار بکشیم....:دی
    • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      متاسفانه در اين دوره زمونه عده فكر مي كنند اگر به قليان حمله كردند از لحاظ شدند روشنفكر و از لحاظ بدني آدم سالم و و تندرست
    • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      آقايي كه ميگي قليان جمع شه اگر قليان را جمع كرديم و كسي به خاطر او خلا رفت سمت مواد مخدر در حاليكه با وجود آن معتاد نمي شد شما مقصريد
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      85 6
      باز يك طرح بي مطالعه در مملكت اجرا ميشه و قليان ها را جمع مي كنند اون وقا هزار تا معضل ديگه تو جامعه ايجاد ميشه،اقايون بس كنيد كمي فكر كنيدمسئول و مقصر معضلات بعدي بعد از جمهع آوري قليان طراحان و حاميان اين طرح هستند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      339 3
      والا این بنده خدا گفته که اگر قرار منعش کنیم باید واسه همه منع کنیم هم آقا و هم خانم. اگر هم قراره آزاد باشه باید واسه هر دو آزاد باشه. ولی نگفته که ملت بیان قلیون بکشن و تفریح کنن
    • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      واقعا حرف بسيار بدي زده آقاي نجفي و شايد بعضي از جوانان با اين حرف به كشيدن قليان ترغيب شوند.
    • منصوری IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      قلیان کشیدن هم نوعی تفریحه البته نباید زیاده روی کرد طوری که باعث اعتیاد شود. بذاریم مردم خودشون به فکر سلامتی خودشون باشن نه اینکه ما براشون تعیین تکلیف کنیم.
    • آ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،فرین IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      302 9
      دقیقا موافقم شما هستم... به فکر مضرات پارازیت باشید چند هزار نخ سیگاره؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      143 4
      منظورشون اين نبود كه همه قليان مصرف كنن منظورشون اين بود كه با اجبار چيزي حل نميشه و كسي كه بخواد مصرف كنه قطعا سمتش ميره
    • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      135 2
      منظور ايشان اين بوده كه اگر بد است براي همه بد است و اگر نيست چه فرقي مي كند زن باشد يا مرد كه قليان كشيدن را براي مردان آزاد كنيم و براي زنان ممنوع
    • الیمی A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      51 4
      با توجه به تعریف کیهان از قلیان و نظریه پردازی در این مورد باید اشاره کرد که تئوری قلیان در برابر قلیان می تواند جایگزینی مناسب برای قلیان شود . نظریه پرداز الیمی
    • مهدی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      35 2
      نیما جان چهار تا تفریح سالم رو نام ببر لطفا.. !
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      69 1
      ببینید تو بزرگان کشور کیا سیگار و پیپ می کشیدند!!!!!!!!!!!خبرآنلاین خواهشا چاپ کن
    • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      18 39
      از مخالفان قليانم ولي 90% حرف هاي نجفي رو پسنديدم . جز 2 مورد . اينكه پدر يك خانواده قليان بكشه و اجازه بده دختر و زنش هم چند پك بكشن . معناي پدر بودن رو نقض كردن ايشون . دوم هم حسن نيت آمريكا با دادن شيردال تقلبي !!! حسن نيتي وجود نداشت و مجبورمون هم نكردن بخريم . خودمون اشتباه كرديم . (اتفاقاً بهتره اصل آثار داخل باشه و تقلبي هاش در جهان كه تبليغ كننده فرهنگ و تاريخمون باشه.)
    • قلیانی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      44 17
      همش دروغه.....مه 20 ساله قلیان با طعم شلیل ادامس میکشم...کوهنوردی حرفه ای هم میکنم....اصن به عشق قلیانم تا نوک قله میرم.....اونجا قلقلقلقل به قدرت خدا پی می بریم.....اخرشه
    • مهربان توسی A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      40 3
      انگار همه مشکلات جامعه حل شده و فقط این مشکل مونده! بابا دکتر نجفی یه چیزی گفتند ول کنید برید دنبال حل مشکلات اساسی مردم
    • سینا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      25 1
      اقای نجفی حرف درست رو زده ونمایندگان دلسوز!اولا برن مشکل بیکاری جوانان، اعتیاد فزاینده ،فساد،اختلاس،ومهمترازهمه ریاکاری خودشون روحل کنن بعدبیان نظربدن.ضمنااین نمایندگان اسامیشون رومنتشرکنن تاببینن بخاطردلسوزیشون دوباره رای میارن؟!
    • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      23 2
      متاسفانه اخبار ساعت 19 هم دست کمی از این 20 نماینده در جهت تخریب جناب اقای نجفی نداشت!
    • محمد A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      3 4
      يه عده هستن كه وقتي بحث فرهنگ مطرح ميشه ميگن مشكلات مهمتر هست . بحث عفت و ... مطرح ميشه ميگن حالا مگه مشكلات ديگه حل شده . بحث مالي مطرح ميشه ميگن مگه سرگرمي و تفريحات فراهمه . بحث اعتياد مطرح ميشه ميگن مشكل كشور ما 4 تا دونه مواد نيست . اينا كلاً هر اقدامي صورت ميگيره ميگن نه . چرا صورت گرفت . فلان مشكل رو حل كنيد . مسئولان برن سراغ اون فلان مشكل ميگن پس قبلي چي. اينم از مشكلات اساسي مردم ماست !!!
    • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      1 0
      تو این چند ماه بعد از اینکه اخبار ساعت 19 بخش مجله خبری کلی طرفدار پیدا کرد از این پربیننده بودن نهایت سوء استفاده را کرده و خبرهایی که به خرد مردم میدهند خبر نیست بیشتر بعنوان وسیله ای است برای عکس العمل و گاهی تهدید و خطا کار دانستن مسئولان کشور.این سه جوان نشسته پشت لب تاب هایی که به گمانم کاغذ چسبانده اند فقط وسیله هایی هستند که جریان اصولگرایی صدا و سیما مخصوصا ضرغامی برای انتقال عقاید و مهمتر از همه تاثیر گذاشتن بر شرایط کشور و فشار بر مسئولان و تذکر دادن به آنها ایجاد شده است خیرآنلاین خواهشا چاپ کن چون حرف دل خیلی از ما بخصوص شما می باشد
    • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      1 1
      خب دوست عزیز پولی رو که میدین قلیون بجاش کتاب بگیرین بخونید. ورزش کنید. سینما برید. کوه برید. اینا سرگرمی نیست؟ مگه سرگرمی حتما باید مورد دار و مضر باشه؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    وقتی تو فیلمهای سینمایی ایرانی، اکثر زنان ایرانی سیگار یا قلیان میکشند، دیگه چه انتظاری دارید ؟!!! جا دارد تمامی قلیان خانه ها جمع آوری و با مصرف کنندگان به شدت برخورد شود
    • عادل از تبریز IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      نه عزیز من قبل اون باید همه خونه های ساخت و پخش مخدر منهدم شود. من مونده ام چرا با این معضل برخورد نمی شود و چرا نمایندگان محترم در قبال این سکوت کرده اند. تو هر محلی خونه های پخش و تجمع افراد قاچاقچی معلوم هست و ملت بزرگ و محترم هم دائم در حال گزارش هستند منتها گهگاه یه مانوری از طرف ارگانهای مربوطه داده میشه و دیگه تموم میشه. با اینکه خودم نه اهل سیگارم و قلیان ولی با سخنان آقای نجفی کاملا موافقم که اگر جلوی قلیان را بگیریم قلیان با انواع تبعات دیگرش داخل خانه ها خواهد شد. برای ریشه کن شدن مواد مخدر بایستی زندانهای کار را ایجاد کرد و افراد قاچاقچی با زندان ابد و کار اجباری روبرو شود تا جامعه از لوث همچین افرادی پاک شود و همچنین همچین افرادی نباید از مرخصی و امکانات جانبی استفاده کنند چون .
  • وحید IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    «اگر بناست قلیان باشد، زن و مرد ندارد» از قدیم گفتن حرف حساب جواب نداره !
    • فرید A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      119 3
      در کل دکتر نجفی حرفهایی که میزنن به واقعیت روز اجتماع ما بسیار نزدیک است ولی همیشه مورد انتقاد قرار میگیرن،ایشون استاد دانشگاه شریف هستند و صحبت های بسیار خوبی انجام میدن سر کلاس هاشون،باید قبول کنیم حرفاشون درسته نه اینکه به زور اخطار از حرف زدن منعشون کنیم،قطعا خود نمایندگان مجلس هم در موارد زیادی نیاز به اخطار گرفتن از جامعه دارن
    • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      131 4
      می خوای یه گشت قلیان هم راه بندازیم؟!!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      60 4
      به آقای نجفی پیشنهاد میکنم از این حرفا نزنن ما نمیخوایم نمایندگان کار دستشون بدن
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      13 32
      قلیون چیز مزخرفیه. قبول کنید. قلب و ریه بیمار به همه زندگی آدم ضرر میرسونه نه فقط بدن. ایشون هم گفته ایرادی نداره یه پدر یه پک بده دخترش بکشه. این حرف آقای نجفی تاسف آوره و نباید دفاع کرد.
    • قندنمک A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      4 39
      کشیدن قلیان زنان مشکل شرعی داره!!!(ضربدر 10 بتوان 9)
    • رضا A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      23 0
      بنده خدا گفته اگه بده برای مرد هم بده ،کسی که بخواد قلیون. بکشه. مسیولیتش با خودشه اما پارازیت ماهواره چی که خود ما انتخابش نمی کنیم اما هزار ضرر داره این مجلس نگران قلیونی که فروش و مصرفش ازاده وتنها برای زنان ممنوع ه هست اما برای واردات چندین برابری مخدر .گرایش شدید جوانان به شیشه. و کرا ک،اثار پارازیت اثرات. ریزگردها ،اثار الودگی هوا اثار درىاچه نمک روی سلامتی مردم که همگی در 8 سال گذشته به حدود بحرانی رسیده نگران. نیست ؟انگار ما نمیدونیم که اقایان. با خود اقای نجفی و اعتماد دکتر روحانی به ایشون ناراحتن!؟
  • شهروند A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    قلیان شروع مصرف مواد مخدر است. جا دارد نیروی انتظامی با مصرف کنندگان قلیان ها به شدت برخورد کند. اگر 4 تا را در ملا عام شلاق بزنند دیگه کسی لب به قلیان نمیزنه
    • بی نام EU ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      شلاق؟ بخاطر قلیان ؟ خجالت نمیکشی شما؟ شلاق یک حد شرعی است و برای مصرف مواد مخدر هم ما حد نداریم. قلیان خوب یا بد بخشی از فرهنگ ایرانیان است و با برخورد پلیسی نمیتوان جلوی ان را گرفت سیگار و قلیان هرچند مضر ولی مصرف ان به خود شخص ربط دارد نه به حکومت و پلیس از این اظهار نظر ها خجالت بکشید.
    • آرمان NL ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      یه دفعه بگو از کوه بندازنشون پایین که خاطره هم بشن ... من موندم ، چرا آخه حرف بدون سند زده می شه!
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      110 3
      خدایا ما را از دست این "شهروندان" خشن نجات بده....
    • غزل US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      با شهروند موافقم. قلیان واقعا انسان را بی عار میکنه. اون کسانی هم که با این نظر موافقند همگی اهل دود و دم هستند متاسفانه! پس منفی یادتون نره !
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      56 5
      بابا ولم کن تر خدا؟؟!! اکثر کسانی که قلیان در تفریحگاه میکشند اصلا دودش را به داخل نمیدهند به قول ما پف دود میکنن بابا
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      14 66
      به قول دوستمان کشیدن قلیان به خود شخص ربط دارد اما وقتی طرف سرطان ریه گرفت باید حکومت هزینه های میلیونی دارویی انرا تامین کند و اگر نکند حکومت میشه .......
    • ندا A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      48 6
      تب افراط گرایی بدجور زده بالا حتی بین شهروندان!!
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      12 63
      مسئله يكي دو پُك از قليان نيست، مسئله خطري است كه از سر دانش آموزان اين كشور رد شد!
    • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      50 3
      حالا خوبه تو قاضی نشدی!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      55 2
      موارد استفاده شلاق را به شهروند عزیز یادآوری کنید...اعدام چطوره؟؟!!!خیلی هم کلاس داره، بخاطر قلیون، هه هه
    • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      38 2
      خود مواد مخدر هم شلاق نداره. شما برای قلیان شلاق تجویز می کنید!
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      21 2
      اصلا چطوره اعدامشون کنن؟‌ البته بعدشم با غلطک از روشون رد بشن که مطمئن بشن طرف مرده گره حقوقی ایجاد نشه!
    • سهیل A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      30 0
      دوستان فکر بد نکنید! این شهروند عزیز منظورشون اینه که بگیرن مردم رو به دلیل قلیان کشیدن شلاق بزنند که هم ورزشی برای شلاق زنندگان باشه هم بقیه شهروندان بتونند تجمعات سالم دیدن شلاق و اعدام رو داشته باشند.
  • 11111111111111111111 A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    ببینید شلوغ نکنید لطفا. ایشان فرمودند اگر و اگر بنا است قلیان باشد دیگر نمی توان گفت زن یا مرد تازه مگر الان قلیان سرا یا سنت سرا نداریم دقیقا در 5 کیلومتری خانه ما در شهر آمل دو تا شو داریم.اگه دلتون میخواد شلوغ کنید و به دولت حمله کنید بسم الله حمله کید و از مسائل اصلی کشور غافل شید ضمنا بسیاری از بزرگان قلیان می کشیدند
    • 222222222222222222222 A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      میشه یکی از این بزرگان رو نام ببرید؟! سیگار و قلیان دودمان آدم رو بر باد میده. در ضمن، اینو هم میدونستید کسانی که قلیان میکشند بی عار و بی رگ میشن ؟!!!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      63 7
      اجدادماهمه قلیان میکشیدنو بی رگ نبودن.خیلی از یزرگان سیگارمیکشیدن .بله.مثل دکترشریعتی
    • 33333333333 IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      33 3
      دوست من (2222222222) ،بی عار و بی رگ خودتی!
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      19 0
      فتوای تنباکو .شکستن قلیانها ملت اینا رو فراموش کردن حالا برو بگرد ببین کی نمیکشیده
    • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      28 2
      2222222222222 میتونم نام ببرم ولی اون وقت نظرم غیرقابل انتشار میشه!
    • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      1 0
      آقاي هزارتادو! ضرر داره قبول ولي ما نميتونيم واسه زندگي ديگران تصميم بگيريم
  • استعفا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    50 3
    حضرات نماینده گرانی و فقر و تورم مغایر شئونات مسئولان نظام نیست!؟ بقول خانم شریعتی مشکل مردم ما حجاب است و قلیان!؟ شما را بخدا بس کنید و به داد مردم برسید و اگر نمی توانید استعفا بدهید. یا اگر استعفا هم نمی دهید با این حرفها عذاب این دنیایی مردم را زیاد نکنید عذاب آن دنیایمان با رحمان و رحیم.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    96 8
    ایشان نگفته اند قلیان ضرر نداره بلکه گفته اند اگر برای زنها ضرر داره برای مردها هم ضرر داره. در ضمن نمی شه قلیان را جمع کرد. قهوه خانه بدون قلیان اصلا قهوه خانه نیست و قهوه خانه ها از جاذبه های فرهنگی است. می توانید قهوه خانه ها را مجبور کنید تا به هنگام سرو قلیان بروشورهای مربوط به خطرات استفاده از این وسیله تدخین را به مشتری بدهند. هم به زبان فارسی و هم انگلیسی. در ضمن تاریخچه استفاده از قلیان در ایران و تصاویر قلیان در قهوه خانه های قدیم را نیز در بروشورها جای دهید تا مشتری قهوه خانه بداند که از این وسیله فقط به عنوان جاذبه گردشگری استفاده می شود.حالا اینکه کسی بخواهد استفاده کند یا نه به خودش مربوط است.
    • بی نام US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      11 96
      از کی تا حالا قلیان - این آلت لهو و لعب - شده جاذبه گردشگری؟؟ حیا کنید لطفا
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    173 9
    خو راست میگه زن و مرد نداره!!! کلا قلیون بده
  • سامان A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    122 6
    آقا اين بنده خدا كي گفت كه قليان واسه خانوم ها ازاده ايشون گفتن كه اگر بنا باشد كه قليان باشد آقا و خانوم ندارد اين حرفشون به معناي اين نيست كه قليان ازاد است اين يعني اينكه زن و مرد از حقوق مساوي برخوردارن
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    52 2
    ضمن تشكر از باريك بيني نمايندگان: به گراني هم عنايتي داشته باشيد البته شايد ضرر ش به اندازه قليان نباشد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    46 1
    من خودم از هرچی دود و دم هس بیزارم اما این آقایون که اینقده به فکر سلامت مردم هستند(!)، پس چرا شرکت دخانیات رو تعطیل نمی کنند؟!! ضرر، ضرر هست؛ کم و زیاد نداره؛ مرد و زن هم نداره در این مورد. واقعا دغدغشون سلامت مردمه؟!!!
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    35 1
    آقای لاشکی ــ علی‌رغم ارادت به دکتر نجفی!!!!! ــ آشکارا حرفای ایشون رو تحریف می‌کنه... نجفی کجا گفته قلیون برای خانم‌ها اشکال نداره؟ اصلاً کجا گفته قلیون کشیدن خوبه یا بده؟ کجای حرفای نجفی اظهارنظر ماهوی یا ارزش‌گذارانه در مورد قلیون وجود داره؟ حرفای نجفی رو درست بخونید ــ اگر سواد خواندن و نوشتن دارید ــ اگر قراره قلیون آزاد باشه ــ صرفنظر از این‌که قلیون بده یا خوبه ــ باید برای همه آزاد باشه، نه‌اینکه یه عده حق داشته‌باشن بکشن یه عده حق نداشته باشن و ملاک این تبعیض جنسیت آدم‌ها باشه. آقای لاشکی چون نمی‌تونه صراحتاً اعتقادش به تبعیض جنسیتی رو بیان کنه مجبوره حرفای نجفی رو تحریف کنه.
  • محسن A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    45 1
    چیه؟!!! حرف حق تلخ اقای نماینده مجلس؟!!!! اقای نجفی میگه اگر قلیان برای سلامتی ضرر داره دیگه زن و مرد نداره که ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    107 4
    مطمئنم معنای اصلی حرف دکتر نجفی رو نماینده ها اصلا نفهمیدن: اولین بحث به نبود تفریحات مربوط بوده دوم ازادی در انتخاب هم برای خانم ها و هم اقایون
    • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      17 2
      اساسا نماینده ها مغرضانه فکر میکنند و تصمیم میگیرند
  • kiarash IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    14 2
    شما نگران چيزاي ديگه باشين قليان و خونه همه دارن اما چرا ميان بيرون بهتره!؟ هيچ فكر كردين!؟ اينم از مردم بگيرين هزارتا چيز ديگه هست كه برن سراغش
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    29 2
    اخه كسي نيست بگه شما كه نماينده مردم هستيد(مثلا") چرا اينهمه مشكلات مردم را نمي بينيد اما كسي كه درراي ونظر باشما مخالف است درزيزذره بين ميگذاريد وبززگشان ميكنيد ...؟!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    25 2
    بابا هركسي ضامن خودش هست به نماينده مجلس ربطي نداره كه كي قيلان بكشه يا نه . همه چيز كه زوري نميشه. درقهوه خانه را ببنديد در خانه ميكشن. وظيفه جامعه آگاهي دادن هست نه ضامنت زوري براي انجام يا نهي كاري.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    27 2
    اشکال کار مااینه که نمایندهامون اصل را ول کردن چسبیدن به فرع .
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    3 54
    جناب نجفی خواسته یه چیزی بگه یه عده خوششون بیاد . منتهی رفته تو جاده خاکی
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    34 1
    اقا قلیان را نجفی نساخته تنباکو هم او کشت نمیکند مجوز ورود و خروج هم ربط به او ندارد سازندگان خود قلیان هم مجوزشان را از او نمیگیرند سوال شد او هم جواب داد مگر بانوان ما در استانهای جنوبی و شرقی کشور کم قلیان می کشیدند و میکشند این قضیه مال امروز دیروز نیست اقلیان کشی قرنها در بعضی از مناطق کشور ما بین بانوان هم مرسوم بوده تا جایی که مادرم در سفر زیارتی به استانه اشرفیه متوجه قلیان کشیدن خانومهای خراسانی شده بو با بهت و حیرت از ما سوال میکرد مگر زنها هم قلیان میکشند اتفاقا ان بانوان با نوع پوشش شان معلوم میشد از روستائیان شریف ما هستند حالا شما گیر بدهید به نجفی چرا هفت پشت قبل ما بانوان قلیان میکشیدند .اصلا عادت کردیم به راحتی دروغ بگوییم حتما نجفی باید حرفهای شعاری میزد تا خوب میشد
  • ناشناس239 A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    33 2
    قليون قليونه مرد و زن نداره
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    30 1
    هرشخص عاقلی از مضرات قلیان آگاه است و فرقی بین زن و مرد نداره اگه دوست داشته باشند میتونند استفاده کنند این همه محدودیت تا کی ؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    25 1
    خواهشمند است نماینده های محترم شفاف سازی کنند چه جور پکی به اندازه 40 تا سیگار میشه!
  • منصوری IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    32 2
    آخه اونایی که اینقد نگران کشیدن قلیان و برابری اون با 40نخ سیگار هستن چطور با رواج شیشه و کرک و هرویین مشکلی ندارن و ککشون نمیگزه.یه چیزی بگین که مردم باور کنن دوستان نگران سلامتی اوناهستن.
  • سمیره IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    37 0
    کاسه داغ تر از آش نشید لطفا مگه مردم به حرف شمااند که بکش نکش راه انداختید؟ ملت هرکاری دلشون بخواد انجام میدن
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    36 2
    به نظر من این اعتراض ها دو دلیل بیشتر نداره:1-چون دکتر نجفی این حرفا رو زده 2-چون گفته خانوما هم میتونن قلیان استفاده کنن. اگه میگفت فقط مردا استفاده کنن طبق معمول اشکالی نداشت
  • ندا A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    28 1
    واسه نمایندگان مجلس که کاری نداره برن یه قانون سفت و سخت بذارن همه قلیون ها رو منحدم کنن و بگن با تانک از روش رد شن... خواستن رو تساوی حقوق زن و مرد تأکید کنن حالا هرکس هرجور که به نفعشه برداشت میکنه!!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    36 2
    نمایندگان دست به تذکرشون خوب شده ، واسه مسائل اساسی هم تذکر بد نبود قدیما
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    19 34
    آقا چرا جو میدین؟کسی که خودش قلیون نکشیده حق اظهار نظر نداره.من خودم تا الان بیش از 10 ساله که (منظم) قلیون میکشم.نه تنگی نفس دارم و مشکل دیگه ای.تازه اصلی ترین تفریح و وقت گذرونی ما هم هست.جان من چاپ کن.
  • ب IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 0
    نمایندگان به فکرمردم باشندنه بایه چیزناقابل خودشئنوسرگرم کنند
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    9 1
    شماها که همتون اهل بخیه هستین چی میگین؟؟
  • بی نام EU ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    39 1
    کلا یکی از اعضای دولت روحانی چیزی بگه نماینده ها مخالفن!
  • عباس IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    2 1
    عزیزان در نظر داشته باشند که منظور دکتر این نبوده که هم آقایون و هم خانمه قلیون بکشند ایشون گفته که باید به کلی قلیون کشیدن ممنوع شود و اگر ممنوع نمیشود دقیقا به همان اندازه ای که به آقایون ضرر داره به خانومها هم ضرر داره حالا چرا اون بکشه این نه؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    6 0
    من موندم ما چرا الکی میایم نظر میدیم
  • علی A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    7 0
    معلومه طرز فکر اقای دکتر نجفی با نمایندگان فرق دارد و گرنه الان وزیر بود ضمنا ایشان گفته قلیان زن و مرد ندارد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    4 10
    قلیان وسیگار برای سلامتی ضرر دارد امیدواریم مجلس با یک قانون محکم ریشه سیگار وقلیان را بکند من با این صحبت اقای نجفی مخالفم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    12 0
    زمان احمدی نژاد هم این همه تذکر میداند آقایون؟
  • شهرام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    20 0
    شما که به فکر سلامتی مردم هستید چرا در بحث پارازیتها که مضراتش همگانی و گریبانگیر از نوزاد تا کهنسالان است و سلامتی میلیونها نفر را تهدید می کند سکوت کرده اید ؟ چرا در برابر طرح افزایش جمعیت که باعث آلودگی بیشتر و ترافیک بیشتر می شود سکوت کرده اید چرا کوچکترین حساسیتی به مباحث زیست محیطی ندارید ؟... دوران هوچی گری گذشته است مردم هشیارند
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    14 1
    با حرف آقای نجفی موافقم. درک مجلس از حرف ایشان ضعیفه
  • محسن IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    10 0
    دولتیان و مجلسیان همه معضلات مملکت را حل کردید حالا نوبت دخانیات شده. شما مشکل بیکاری و ازدواج و ورزشی جوانان را حل کنید معضل قلیان به خودی خود حل خواهد شد . و چرا یک عده هر مطلبی را با عینک جناحی و سیاسی می بینند.
  • احمدزاده A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    13 0
    کجای حرف نجفی نیاز به تذکرداشت؟چرا بیخودی گیرمیدید؟دیروز هم شبکه یک درمجله خبریش گزارشگرش(رمضانی)بامزه شده بود وبه حرفهای نجفی انتقاد کردومزه پراکنی میکرد.نجفی گفت باکشیدن قلیان درمحیطهایی که شرایطش مهیا باشه وسنجیده بشه مخالف نیستم واینکه ایشان گفتند چرا اگر قلیان برای مردها آزاد باشه برای خانمهاممنوع باشه چه فرقی میکنه.کجای این حرف ایرادداره؟عین حقیقت ومنطق رو گفته.چی باید میگفت؟باید به صورت شعاری ومسخره میگفت باکشیدن قلیان درهرزمان ودرهر مکان مخالفم واگر هم مردها میکشند خانمها نباید بکشند؟چرایکی هم که حقیقت رومیگه وحرف حق میزنه بدتون میاد؟به جای این تذکرات به فکر جوونامون باشیدکه دسته دسته دارن جذب کشورهایی میشن که ادعای مبارزه باهاشون رو دارید.درود بر نجفی که حرف منطقی زد به جای شعاردادن
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    21 0
    متاسفم که بعضی ها انقدر افکار کوتاهی دارن. شلاق اونم به خاطر قلیان؟ واقعا تمدن و فرهنگ ما اینو میگه؟
  • عبداله A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    6 44
    واقعا"مجلس حق داشت به نجفی رای ندهد این تفکرات ضد فرهنگی است
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    16 1
    دوستانی که اینهمه به زور اعتقاد دارند و به فکر سلامتی جامعه هستند. همین منطق چماقی رو برا سیگار هم اجرا کنند خوب !!!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    8 0
    بعضي از اين نماينده ها چي از جون ملت ميخوان خودشون قليون جلوشون باشه عمرا بزارن نوبت به كسي برسه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    4 0
    من متاسفم که این همه روشنفکر در مجلس حرف آقای نجفی رو خوب نگرفتن که چی گفته. اگه قلیون بدخ واسه همه بده اگه مدا میتونن بکشن پس زنا هم میتونن
  • مصطفی مهربانی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    6 3
    مغزم سوت کشید 1پک قلیان برابر40 نخ سیگاره..........
  • رضا A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    13 2
    2 هفته یه بار قلیون میکشم اماباز میتونم 1.30 ورزش کنم....اون هم بعد 25 سال....جالبه....پس چی ز بدی نیست اگه افراط نشه
  • ضد نژاد پرستي IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    8 0
    آقاي دكتر نجفي حققت را گفتندقليان مضر و بايستي جمع شود و اگر هست چرافقط آقايان
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    12 0
    نمایندگان مجلس ما چون در حل مشکلات اساسی عاجز هستند فقط در فرعیات خوب بلدن مو رو از ماست بیرون بکشن
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    10 0
    خو راست میگه اگر بد برای هر دو بد اگر خوب برای هر دو خوب.....تازه دکتر اینجوری گفته شاید رگ غیرتتون جوش بیاد موافق منع کلیش بشید....نمیدونست یه جور دیگه جوش می آرید!
  • سمنانی A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    22 0
    دقت کنید از دویست و خورده ای نماینده فقط 20 تا نماینده مخالف گفته های نجفی بودند
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    18 1
    اقا یه چیز بگو بگنجه هر بار قلیون کشیدن حداقل 100 تا کام میگیره ادم اگه در 40 ضرب کنیم میشه 4000 تا سیگار یعنی اگه روزی سه تا قلیون بکشی میشه 12000 نخ که ماهی در میاد 360 هزار نخ که میشه 18000 پاکت سیگار در ماه همین!!!
    • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      5 0
      اینا یه چیزی میگن شما جدی نگیر...
  • محمود A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 0
    تاسف ، تاسف و صد تاسف...
  • وحید GB ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    7 2
    اقا من تکذیب میکنم اینا نماینده ما نیستن
  • بی نام GB ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 0
    هر کس باید آزاد باشه روش زندگی خودشو انتخاب کنه.چه زن و چه مرد
  • بی نام EU ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    3 0
    آقاي نجفي نگفته قيليون چيز خوبيه. گفته اگر براي آقايون آزاد،‌براي خانومها هم بايد ازاد باشه. بحث اون تبعيض جنسيتي بوده.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 0
    نميدونم نماييندگان مجلس مشكلى جز قليون ندارن باز يه چيزى براى گير دادن پيدا كردن
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    29 0
    بحث قلیان نیست . موضوع این است که نمایندگان مجلس کلا منظورشون اینکه آقای نجفی لال باشن چونکه اینطوری دوست دارن !!!!
  • بی نام CN ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 0
    نمیدونم اینجا فرحزاده یا خبرآنلاین....علی الظاهر همه قلیون کش هستن :))
  • بی نام A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 0
    البته که کشیدن قلیان و استعمال هر نوع دخانیات دارای اشکال اساسی هست و البته به همان اندازه استنشاق سوخت ناپاک، وجود پارازیت ها، مخالفت با انجام هر نوع تفریح و نشاط در جامعه و... بسیار خطرناک تر و مضرتر هست.کشیدن یا نکشیدن دخانیات امری اختیاریه ولی سایر موارد ناراحت کننده بالا کاملا اجباریه پس از عزیزان سینه سوخته مجلسی خواهشمندیم به جای بحث بر سر مجوز کشیدن یا نکشیدن قلیان! کمی وقت برای نهادینه کردن شادی و نشاط و جایگزینی تفریحات سالم بدو ن استرس ناشی از مواجهه با نیروهای خدوم نظامی و انتظامی! صرف نمایند. شاد و سلامت باشید
  • بی نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    4 2
    آقا چیزی که پزشکا رد میکنند قلیان میوه ای هست نه سنتی.در متون سنتی ما هم راجع به قلیان نوشته شده البته کمی با قلیان امروزی تفاوت دارد.
  • شاکی US ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    13 0
    کسانی که ناراحت مضرات قلیان برای مردم هستند آیابه همون اندازه ناراحت آلودگی هوا هستند؟قلیان انتخابیه ولی تنفس تو هوای آلوده چی؟هر پک مساوی 40 نخ سیگارإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ
  • / IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    4 1
    قليان ميخام
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 7
    لعنت به قليان و ترويج كنندگان آن
  • سایه A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    2 0
    ایشون حرفشون سر اینه که اگر آقایون قلیون می کشند، خانوم ها هم باید بتونن. اگر هم ممنوع و بده برای همه بده! نه فقط خانوم ها!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    9 0
    خوشم میاد این نمایندگان منظور آقای نجفی رو نفهمیدن اگر قراره آزاد باشه زن و مرد نداره باید بکشند اگه بده هیچ کدون نکشند که با این فرهنگ سازی 30ساله جای بدو خوب عوض شده فرهنگ ایرانی جاش رو داده به فرهنگ عربی دین عربی اسامی عربی اخلاق عربی گفتار عربی ......خدا پدرت رو بیامرزه فردوسی کجایی که به ایرانت این مسئولین تمام عربی ظلم کردند.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    1 0
    ای کاش نماینده گان در زمان اقای احمدی نزاد تذکر ات مهتر از این موضوع را میدادند که حالا مشکلات مردم کمتر بود
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    2 0
    نماینده گان محترم لطفا به این سوال جواب دهند که اگر اجرای هدفمندی یارانه ها اشتباه بود و باعث تورم شده چرا به اقای احمدی نژاد اجازه دادند این طرح را با افتخار اجرا کند که حالا در پرداخت ان دولت مشکل دارد ومجبور به حذف تعدادی از انها باشد این مسائل اقتصادی برای مردم خیلی مهمتر وملموس تر می باشد که پیگیری شود
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    3 0
    به خدا مشکل ما قلیان نیست .بیکاری و فقر عامل همه بدبختی ماست. اگه کار باشه که دیگه وقت قلیان کشیدن داره....
  • 33 IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    1 0
    اگرراست باشه حرف نمایندگان محترم ساعت یک شب بروید ومواد فروش خیابانها را که با صدای بلند انواع قرص و........میقروشند جمع کنید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    فكر نان باش كه خربزه آب است تا مواد مخدر صنعتي است چرا سيگار و قليان ومشروب
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    7 0
    سئوال از نمایندگان : 1- آلودگی اتومبیل های ساخت داخل که 24 ساعت در معرض آن هستیم بسیار فراتر از استاندارد جهانی است در این مورد تا کنون چه کار کرده اید ( صنایع ساخت موتورسیکلت در این مورد وضع اسفبارتری دارد ) 2- برای مشکل ترافیک، توسعه مترو و ناوگان مدرن اتوبوس شهری که آلودگی را کم می کند چه قدم هایی برداشته اید . متاسفانه کارهای شما بیشتر شعاری است
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    5 2
    نمایندگان محترم لطفا خفه شید
  • مجتبی A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    2 0
    من موندم اینا چجوری رأی آوردن ؟ آخه میگه اگه بنا به کشیدنه هر دو بکشن ! بعد میان میگن هر پک اون اندازه 40 تا سیگگاره برادر من این یه حرف کلیه چه ربطی به حرف آقای نجفی داره ! واقعاً دارم از مجلس نا امید میشم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    نمایندگان محترم راههای زیادی است برای مطرح شدن لطفا از آن استفاده کنید. الکی گیر ندید به این آقا. در ضمن از تراوشات ذهنی خودتون استفاده کنید و تفریحات جدید تولید کنید ما هم قلیان نمیکشیم.
  • علیرضا A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    1 0
    قیلون تفرحی باشه عالیه پیک نیک رفتید هرماهی 2یا3 بار برید کیف کنید ولی روزانه و شدید نباشه یکی از اشناهامون روزانه و شدید بود ریه اش خون میداد دکی گفت بکشی میمیری اینجوری نباشه عیبی نداره
  • hasan IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    حرف خوبی زده ، منظورش عدم تبعیض بین زن و مرده یعنی یا برای همه آزاد یا برای همه ممنوع
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    0 0
    حس دفاع از سلامتی افراد جامعه توسط نمایندگان محترم دروغی بیش نیست فقط عزیزان نمایتده ها موج سواری میکنند و بس

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین