جعفری: فانی با بدنه آموزش و پرورش آشناست/ نظر کمیسیون مثبت است

با معرفی وزیر آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور به مجلس،قرار است هفته آینده رای اعتماد به ایشان بررسی شود.

زهرا تالانی:علی اصغر فانی پیش از این و در دولت نهم مدتی سرپرست آموزش و پروش بود و از گذشته با این وزارتخانه آشنا است.او این هفته با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات دیدار و برنامه های خود را اعلام کرد.در همین زمینه گفت وگویی را با قاسم جعفری عضو کمیسیون انجام داده ایم که می خوانید:


بعد از سه ماه از سرپرستی آقای فانی برای آموزش و پرورش،ایشان به عنوان وزیر پیشنهاد شدند.تصور می کنید که با توجه به مشکلاتی که الان آموزش و پرورش به خاطر اجرای سند تحول بنیادین دارد،بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند؟
به هرحال ایشان با بدنه آموزش و پرورش از گذشته آشنا هستند و الان هم در این مدت توانسته اند از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.وقتی هم که ما ایشان را به کمیسیون آموزش و تحقیقات دعوت کردیم دغدغه های نمایندگان و کمیسیون را منتقل کردیم.


این دغدغه ها چه هستند؟
متعدد هستند.برخی مربوط به نیروی انسانی،برخی سیاست های کاری و برخی هم اعتبارات هستند.مثلا اشراف به حوزه کاری و اسناد بالادستی،آشنایی به سند تحول بنیادین و نحوه اجرایی آن در بخش های مختلف که در گذشته خوب اجرا نشد.تامین مالی اعتبارات وزارت خانه با وجود حدود 14 میلیون دانش آموز،یک میلیون عوامل فرهنگی ،بهسازی و نوسازی مدارس به ویژه در استان ها،محتوی متون،نظام رتبه بندی معلمان،امور تربیتی، دانشگاه فرهنگیان،اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و چگونگی به کارگیری آن در دستگاه های مختلف از این دغدغه ها بودند که ما اعلام کردیم.همچنین از او خواستیم که نحوه عزل و نصب معاونان و مدیران را هم مشخص کند.


در برنامه هایی که آقای فانی اعلام کردند این عوامل گنجانده شده بود؟

برنامه های ایشان کلی بودند اما انتظار داریم که گام های جدی در این زمینه بردارند.


بنابراین تصور می کنید که ایشان مخالف جدی نداشته باشند؟
در صحن علنی این موضوع مشخص می شود اما ایشان با آموزش و پرورش آشنا هستند و مشکل چندانی نخواهند داشت. در مجموع نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به فانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس مثبت است.
برخی منتقدان معتقدند که اهداف اصلی سند تحول محقق نشد.

تصور می کنید آقای فانی بتوانند این سند را با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و انتظارات شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا کنند؟
متاسفانه یکی از مشکلات کشورمان این است که هر کسی مسئولیت یک دستگاه یا وزارتخانه را به عهده می‌گیرد،عملکرد مسئولان گذشته را فراموش می‌‌کند در صورتی که تجربه‌ها و دستاوردهای مثبت را باید در نظر گرفت.بنابراین ایشان نباید از نو شروع کند و تنها برنامه های گذشته را بهتر اجرا کنند و نقاط ضعف آنها را برطرف کنند.


ایشان تعامل خوبی با نمایندگان کمیسیون داشتند؟
به هرحال آقای فانی با تجربه هستند.در کمیسیون هم برنام های خود را اعلام کردند و ما هم نظرات خود را اعلام کردیم.امیدوارم این تعامل که الان وجود دارد ادامه پیدا کند،چون وزیر موفق کسی است که علاوه بر هنر مدیریت بتواند یک تعامل مثبت ایجاد کند.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    5 1
    من به عنوان معلم نظر مثبتی ندارم
  • مدیرمدرسه IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    2 0
    طی سالهای متمادی نشون داده شده نه می خوان ونه می تونن آموزش و پرورش رو درست کنن . آقای فانی هم اوایل یه زره جوش می زنه وبعد کم کم از قل می افته !!!
  • ایرانی A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    1 0
    من به اينده اموزش و پرورش با وضعيت موجود خوش بين نيستم