رضا کیانیان: در تلویزیون باب شده مجری حرف در دهان شما بگذارد

ایسنا نوشت:

چندی پیش بود که رضا کیانیان را در تلویزیون و در برنامه «سفر بخیر» شبکه سه سیما دیدیم. اما این برنامه پس از پخش، حاشیه‌هایی را از سوی «سایت ایران» به همراه داشت که موجب شد با رضا کیانیان علی‌رغم مشغله‌هایی که دارد و کمتر حاضر به مصاحبه می‌شود، تماس بگیریم و جریان این حاشیه را از این هنرمند جویا شویم.

رضا کیانیان با اشاره به اینکه «متأسفانه در تلویزیون ما باب شده است حرف‌هایی که باید زده شود را مجری در دهان شما می‌گذارد» گفت: «من سابقه مطبوعاتی طولانی دارم. سابقه مصاحبه‌گری دارم، مصاحبه‌هایم چه آن‌ها که با من شده و چه آن‌ها که من با دیگران انجام دادم هست. می‌فهمم سوالی که از من می‌شود چه معنایی دارد.»

او اظهار کرد: «بار‌ها و بار‌ها به همه گفته‌ام، دوست ندارم سئوالی از من بشود که جوابش از قبل معلوم است. دوست ندارم سئوال‌کننده جواب را به من دیکته کند. چون من هم فکر می‌کنم و قاعدتا برای خودم نظراتی دارم.»

این هنرمند در عین‌حال گفت: «دوست ندارم سئوالی شود و پاسخی که سئوال شونده دوست دارد، بدهم. به جهت اینکه این شیوه شکل توهین‌آمیزی برای سئوال‌شونده دارد. فکر می‌کنم اگر از من دعوت می‌شود به خاطر این است که می‌خواهند نظرم را بدانند، نه اینکه می‌خواهند نظرات یک مجری جوان را تکرار کنم. من نه به‌خاطر این مجری جوان، بلکه به خاطر دوستی با سردار مومنی و دعوت ایشان به این برنامه رفتم. رفتم تا همانطور که از من دعوت شده حرف‌هایم را بزنم و بالطبع انتظار ندارم در مقابل میلیون‌ها بیننده تلویزیونی، حرف در دهان من بگذارند.»

بازیگر نقش عبدالله بن زبیر در «مختارنامه» در ادامه گفت: «باید طوری از مهمان سئوال شود که احترام مهمان حفظ شود. احترام هم این است که سئوال می‌کنند و منتظر می‌مانند که بشنوند او چه نظری دارد. مجریانی از جنس ایشان جزو کسانی هستند که دوست دارند سئوالی کنند که جوابش از قبل معلوم است و به عبارتی دیگر جوابش در سئوال مستتر است. من آن سئوال را جواب نمی‌دهم، چون آمده‌ام تا حرف‌های خودم را بزنم.»

کیانیان افزود: «اسم من رضا کیانیان است و آن مجری، شاهین جمشیدی؛ پس یعنی دو نفریم. ما قرار است آنجا بنشینیم و با هم گفت‌وگو کنیم، نه اینکه یک مونولوگ را که از قبل بین دو نفر تقسیم شده بخوانیم؛ مثل برنامه‌های رادیویی. نمی‌دانم وقتی به یک مجری می‌گویم به من فرصت بده تا حرف‌هایم را بزنم، چرا ناراحت می‌شود؟»

این بازیگر سینما در بخش دیگری از گفت‌وگویش به اختلاف نظر و اختلاف سلیقه افراد با یکدیگر اشاره کرد و گفت: «اگر در تلویزیونی یا در یک رسانه‌ای اختلاف نظر نباشد، اصلا کسی آن را نگاه نمی‌کند و خوشش نمی‌آید. جامعه‌ ما چند صدایی است و چون من هم معتقد به چند صدایی‌ام، نظرم را در برنامه گفتم.»

 او درباره سایت «ایران» که مطالبی را مبنی بر «کل‌کل‌های رضا کیانیان با مجری برنامه‌ سفر بخیر» منتشر کرده است گفت: ‌» این سایت فکر می‌کند آدم‌ها نباید اختلاف نظر داشته باشند! پس اگر اینگونه است، چرا در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری که در تلویزیون پخش می‌شود، اختلاف نظر وجود دارد؟ همین اختلاف نظر‌ها است که باعث می‌شود مردم انتخاب کنند.»

کیانیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «این سایت در توضیح اولیه مطلبش نوشته است، رضا کیانیان کل‌کل‌هایی با مجری داشته است. در صورتیکه من اصلا کل‌کلی با مجری نداشتم و حرف خودم را می‌زدم و ایشان هم حرف خودش را می‌زد. و این سایت در ادامه نوشته برای اینکه اصل ماجرا را بدانیم و یک طرفه به قاضی نرفته باشیم با شاهین جمشیدی تماس گرفتیم و پرسیدیم که ماجرا از چه قرار بوده!! جالب نیست! برای اینکه یک طرفه به قاضی نرفته باشند، فقط با یک طرف گفت‌وگو می‌کنند!! پس من چه؟ این سایت اگر نمی‌خواست یک‌ طرفه به قاضی برود، باید با من هم تماس می‌گرفت. ولی با من هیچ تماسی نگرفتند و یک طرفه ادامه دادند!!»

این بازیگر تئا‌تر همچنین درباره مطلبی که در این شبکه منتشر شده است، تصریح کرد: «گفته شده است چرا مردم باید شاهد اختلافات یک مجری و بازیگر روی آنتن زنده تلویزیونی باشند. در حالیکه من با آن مجری مشکلی نداشتم. اما نکته این است که من با آن مجری اختلاف نظر دارم. اختلاف دیدگاه، نه اختلاف شخصی. چرا نباید اختلاف نظر من با یک مجری در تلویزیون تحمل شود؟ تلویزیون مشکلی ندارد، ولی این سایت کاسه داغ‌تر از آش است!»

کیانیان با بیان اینکه مصاحبه‌ شاهین جمشیدی با این سایت برایش خیلی عجیب است، تصریح کرد: «این مجری به دروغ گفته است کیانیان به من گفته در برنامه یک بخشی به من بده که می‌خواهم به مسئولان کنایه بزنم، اما من فکر نمی‌کنم آنقدر سطحم پایین باشد که بخواهم به مسئولان کنایه بزنم. حد من به اندازه‌ای رسیده است که بتوانم حرفم را مستقیم با مسئولان کشورم بزنم. لزومی ندارد آقای جمشیدی وقت به من بدهد که به مسئولان کنایه بزنم!! من به دعوت مسئولان رفته‌ام در یک برنامه جدی با مردم و مسئولان کشورم حرف بزنم. نرفته‌ام در یک برنامه کمیک به این و آن طعنه بزنم و یا کنایه بزنم.»

این هنرمند عکاس و مجسمه‌ساز در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره جریان دعوتش به این برنامه توضیح داد: «سال گذشته هم همین برنامه پخش می‌شد که از طرف نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی با من تماس گرفته شد که به این برنامه بروم. من نیز در پاسخ گفتم اهل این نوع برنامه‌ها نیستم و از او عذرخواهی کردم. اما استدلالی آوردند که بلافاصله قانع شدم. گفتند اگر شما بیایید و به خاطر حرف‌های شما، حتی اگر یک تصادف کمتر شود و در جاده‌ها یک نفر کمتر کشته شود چی؟ من این استدلال را قبول کردم و رفتم....»

او در ادامه گفت: «می‌دانم سردار مومنی فرد بسیار فعالی است، به خوبی کار می‌کند و می‌دانم که برابر بسیاری از فشار‌ها ایستاده است؛ برای اینکه سلامت مردم را تامین کند و ترافیک لجام‌گسیخته ابرشهر تهران را به سامان برساند، امسال هم با وجود اینکه در حال بازی در تئا‌تر هستم، با من تماس گرفته شد که به این برنامه بروم و من هم بلافاصله بعد از اتمام اجرای نمایش به همراه یکی از دوستان که دنبال من آمده بودند به استودیو شهرک آزمایش رفتم.»

کیانیان با اشاره به مطالبی که در سایت ایران منتشر شده است، گفت: «مطالب به شکل بد و بچه‌گانه و توهین‌آمیزی نوشته شده‌اند. نوشته شده است که بازی این است که رضا کیانیان می‌خواسته سردار مومنی را زیر سئوال ببرد! این خیلی بد است که گفته می‌شود بازی! یعنی من دست به توطئه زدم تا سردار مومنی را زیر سئوال ببرم، در صورتی که ایشان مورد احترام من است. چرا باید او را زیر سئوال ببرم؟ اتفاقا باید کاری کنم که مردم متوجه شوند که سردار مومنی کار می‌کند و گوش شنوا دارد. چیزی که من به سردار مومنی گفتم چیز عجیبی نبود. من گفتم زمستان نزدیک می‌شود، وارونگی هوا اتفاق خواهد افتاد و هوای آلوده‌ تهران را چه می‌کنید؟ به هر حال مسئولیتش با چه کسی است؟ گفتم اگر به مشارکت مردمی احتیاج دارد یاعلی، ‌ اگر ندارد پس باید چه کنیم؟ ولی لحن «سایت ایران» توهین‌آمیز و بچه‌گانه است.»

او در پایان صحبت‌هایش گفت: «من نمی‌فهمم این همه هیاهو و گفت‌وگوهای یک طرفه و تهمت‌زدن‌ها چه فایده‌ای دارد جز مطرح کردن خودشان؟ اما اطمینان دارم گره‌ای از کار مردم باز نمی‌کنند؟ اما اگر من در این میدان قدم می‌گذارم فقط به خاطر این امیدواری است که چند صدایی را تمرین کنم. بدون هیاهو و تهمت.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی FI ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    235 1
    آفرین
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      164 6
      واقعا مجری در آن برنامه احترام استاد را نگه نداشت. طبق معمول هم از عذرخواهی و پشیمانی خبری نیست.
  • مجتهدزاده US ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    185 5
    تقصیر از صدا وسیماست که این بچه مچه ها رو کرده مجری برنامه های زنده ومامور مصاحبه با بزرگانی مثل کیانیان.داریوش کاردان کجاست؟فرزاد حسنی کجاست؟امیرحسین مدرس کجاست؟چرا علیخانی فقط باید یکماه رمضان برنامه داشته باشه؟متاسفانه بعضی مجریهای تازه وارد تلویزیون یک پخش زنده که بهشون میدن برای هر تملقی آماده اند.باعث تاسفه
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    188 3
    آقا جان بنده این برنامه را دیدم. متاسفانه مجری این برنامه اصلا احترام استاد کیانیان را که جای پدرشان بودند نگاه نمی داشت و انگار داشت با همسن و سال خودش صحبت میکرد و شوخی های سطحی میکرد. صداوسیما باید به مجری هایش یاد بدهد احترام بزرگترها و اساتید نگه داشته شود.
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      146 2
      در صدا و سیما اگه کسی بخواد یه کلمه انتقاد بکنه سریع مجریها می پرن وسط حرفهاش و حرفهای اونو قطع می کنن
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    196 1
    مسئولین صدا و سیما اگر این نظرات رو میخونید لطفا به این مجری این برنامه بگید که باید با استاد کیانیان محترمانه تر و باادب تر صحبت میکرد. بقول معروف مجری مرتب میخواست بصورت مصنوعی پسرخاله بشه و شوخی هایی که معمولا آدم با همسن و سالهاش میکنه رو با استاد میکرد. استاد کیانیان جای پدر ایشان بود و لازم بود ادب و احترام بیشتری به ایشان می گذاشت.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    114 4
    زنده باد رضا کیانیان
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    97 3
    درود بر اقای کیانیان
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    101 1
    تقای کیانیان اتفقا من آن برنامه را دیدم و کم تجربگی یا بی سلیقگی مجری به حدی مرا عصبانی کرد که تلوزیون را خاموش کردم و با خودم گفتم چگونه آقای کیانیان پذیرفته اند در چنین برنامه ی سفارشی حاضر شوند که حق هیچ صحبتی بهایشان داده نشود کار مجری ناشی از خود محوری صدا وسیماست
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    94 2
    زنده باد اقای کیانیان حرفتون حقه
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    92 2
    چه متانتی در گفتارش موج می زند. بازیگر اندیشمند یعنی این.
  • علی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    92 2
    واقعآ برای این مجری بی تجربه متاسفم که احترام هنرمند کشورمون رو بازم نگه نداشت ..
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    94 2
    آقای کیانیان ... من و خیلی از ایرانیان دوست داریم کسانی که به تلویزیون میآیند طوطی نباشند. ممنونم از شما.
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    91 1
    منم اون برنامه رو بخاطر آقای کیانیان دیدم، بسیار عالی حرف زدن و باعث شد ما یه بار لااقل حرص نخوریم از اینکه بازم مجری چه حرفی میخواد بزاره دهن مهمان های برنامه!!!! چقدرم بهش برخورد که شما راه نمیدی!! اگه سایت ایرانم یه طرفه به قاضی رفته و با مجری فقط حرف زده دلیلش اینه که آقای کیانیان رو همه مردم قبول دارن .....به امید تغییر
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    62 3
    درود بر رضا کیانیان و درود بر دیالوگ
  • mansour IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    57 6
    یه دونه هستی رضا خان
  • دانشجو A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    19 1
    واقعا بعضی مجری ها بی جنبه هستند.
  • بی نام EU ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    16 1
    آقاي كيانيان الگو هستند برخوردي جز اين بد آموزي بود . زنده باشيد برادر.
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    18 6
    ما هنوز برنامه دیروز امروز فردا با اجرای یامین پور را یادمان نرفته!!! نمی دانم چه اصراری است که مجری هایی باشند که کمترین اطلاعات عمومی را دارند؟؟!
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    12 1
    این مجریها کارشون اینه که در غیاب بزرگان این مملکت بهشون توهین کنند و خودشون رو تو اون سیستم بالا ببرند! غافل از اینکه وقتی بزرگی خودش تو برنامه حاضره دیگه مجال توهین نمیده
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    12 2
    اینقدر این مجریها تو دهن نمایندگان مجلس حرف گذاشتند، امر براشون مشتبه شده و از اساتید علم، هنر و فرهنگ این مملکت هم انتظاری مشابه دارند!
  • مهدی علیمیرزایی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    12 2
    سلام درود بر رضا کیانیان من خودم یک خبرنگارم ولی هیچ موقع نظر شخصی ام رو تحمیل نمیکنم آقای کیانیان بسیار بجا حرف زد بنده خودم برنامه رو دیدم دوره چابلوسی نیست برادر مجری
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    13 4
    لياقت مصاحبه با استاد كيانيانو نداشت
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    11 2
    واقعا متاسفم ، اول برای صدا و سیما به خاطر اینکه از چنین مجری های بی تجربه برای گفتگو ومصاحبه با بزرگان وهنرمندان وافتخار آفرینانی چون آقا ی رضا کیانیان استفاده کرده است ودوم برای سایت ایران که چنین مطالب پوچ و توخالی وغیر واقعی را ارائه داده است.