ایسنا نوشت:

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود 400 دانشجوی بازمانده از تحصیل از سال‌های 90، 91 و 92 بار دیگر تحصیلات خود را در دانشگاه آغاز کردند.

جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که چرا از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی نشد، گفت: معرفی وزرای پیشنهادی از اختیارات رییس‌جمهور است و تشخیص نهایی با وی است و به مصلحت دیدند این اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در قسمت دیگری از دولت مشغول به فعالیت خواهید شد و آیا پیشنهادی در این زمینه داشته‌اید، گفت: فعلا بحثی در این زمینه مطرح نیست و من عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و در دانشگاه مشغول به کار خواهم شد.

توفیقی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر وزیر پیشنهادی رییس‌جمهور رای نیاورد آیا شما باز سرپرست خواهید بود، گفت: باید در این زمینه به قانون مراجعه کنیم و ببینیم نظر قانون چیست.

وی همچنین در مورد فرجی دانا گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور برای وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای فرجی دانا فردی شایسته و دارای سوابق مدیریتی و علمی و اخلاقی هستند و فردی مناسب برای این مسئولیت هستند. آقای فرجی دانا یکی از منتخبین کارگروه ما در ستاد آقای روحانی بود. من در آن زمان مسئولیت کارگروه را داشتم و باید پنج نفر را برای این وزارتخانه پیشنهاد و معرفی می‌کردیم که یکی از آن پنج نفر آقای فرجی دانا بود.

سرپرست وزارت علوم در مورد عملکردش در مدت سرپرستی وزارتخانه گفت: برای بنده بازگشت فضای شور و نشاط به دانشگاه و دانشجویان در درجه اولویت بوده و در این راستا در این مدت فعالیت‌هایی انجام شد و این فعالیت‌ها منجر به این شد که فضای خوش‌بینی به آینده، اعتماد به کشور و امید و شور و نشاط تا حدودی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تاکنون به پرونده چند تن از دانشجویان ستاره‌دار رسیدگی شده و آنها توانسته‌اند به دانشگاه بازگردند، گفت: به پرونده دانشجویان مربوط به سال 90، 91 و 92 کاملا رسیدگی شد و بخش اعظمی از آنها توانستند تحصیلاتشان را از سربگیرند که آمار ما حدود 400 نفر می‌باشد.

سرپرست وزارت علوم همچنین در مورد وضعیت اعضای هیات علمی که به اجبار بازنشسته شده‌اند، گفت: در مورد اعضای هیات علمی همین مقدار درخواست داشتیم، اما البته مراحل رسیدگی به درخواست‌های آنها پیچیده‌تر است و این درخواست‌ها در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: دوستان ما در وزارت علوم به پرونده‌های دانشجویان ماقبل سال 90 نیز در حال رسیدگی و بررسی هستند.

شایان ذکر است، امروز آخرین جلسه هیات دولت بود که توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم و تحقیقات در آن حضور داشت. چرا که روحانی رییس‌جمهور فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    5 123
    فكر كنم عقب گرد كرديم به چند سال پيش و زحمتهاي دولت قبلي هدر رفت. خدا به خير كنه.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      69 4
      زحمت های دولت قلبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      61 3
      کدام زحمت؟ نکند شما در دوران دولت قبلی هیئت علمی شدید یا بدون کنکور وارد دانشگاه شدید یا ... هرچند الان هرکسی وزیر شود کاری به شما ندارد نگران نباش.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      14 0
      درود بر دکتر توفیقی
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    متاسفانه در سال 88 دانشجويي را ميديدم كه در ايام انتخابات واقعا انسانيت و اخلاق را زير سوال برده بود اين دسته افراد به نظرم بايد كلا محروم بشن.
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      52 2
      از منفی هایی که میگیرید لابد باید بفهمید چه قدر محبوبید!
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      71 3
      حیف شد توفیقی رفت
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    64 3
    مرد بزرگی که میترسدند از اقتدارش.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      31 1
      1000 تامثبت
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    59 2
    درود بر دکتر توفیقی
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    54 2
    راس میگی تو اون 8 سال خیلی چیزا به نفع شما شده بود!!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    29 1
    دکتر توفیقی ممنونیم. افسوس که اجازه خدمت به امثال شما نمیدهند!
    • ... توسی A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      14 1
      موافقم
  • بی نام EU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    28 0
    ثابت شد که اگه کسی بخواد کاری را درست کند می شود. ممنون که دانشجویان رو برگردوندید ای کاش با دانشجویانی که تنها از طریق لابی وارد شده بودن هم برخورد می شد یا حداقل امتحانی گرفته می شد تا تنها افراد شایسته می موندن