در طول 33 دوره پرداخت یارانه نقدی در مجموع 5.6هزارمیلیاردتومان به افراد موهومی و مجهول پرداخت شده است.

ابراهیم علیزاده: از اواخر پاییز سال 89 تاکنون که دولت موظف به پرداخت یارانه 45 هزار و 500  تومانی به ایرانیان متقاضی بوده، هر ماه با کسری بودجه یارانه نقدی مواجه می شد که به نوعی این کسری تامین شده است. با وجود این، سخنان مقامات دولت یازدهم حاکی از آن است که تعداد یارانه بگیران از جمعیت ایران هم فراتر رفته است. آن طور که از محاسبات برگرفته از سخنان محمد باقر نوبخت بر می آید در حال حاضر بیش از 76 هزار و 923 نفر بیش از جمعیت ایران، یارانه دریافت می کنند.

سخنگوی دولت اخیرا اعلام کرده است:" با این موضوع مواجه شدیم که هر ماه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به تعدادی بیش از جمعیت ایران پرداخت می​شود! همان طور که تعداد دفترچه بیمه​های درمان نیز بیش از تعداد جمعیت ایران است! یعنی به بیش از 76 میلیون نفر جمعیت یارانه داده می​شود."

این سخن نوبخت در حالی است که با توجه به رقم 3 هزار و 500 میلیارد تومانی که وی به عنوان میزان پرداختی دولت بابت یارانه ماهانه اعلام کرده، می توان گفت ماهانه به بیش از 76 میلیون و 900 هزار نفر یارانه 45 هزار و 500 تومانی پرداخت می شود.

آخرین آمار مرکز آمار از جمعیت ایران نیز نشان می دهد که در روز چهارم آبان ماه سال 1392 جمعیت ایران به 77 میلیون و 8 هزار نفر رسیده است. در واقع پرداخت یارانه دولت به بیش از 76 میلیون و 900 هزار نفر در حال حاضر نزدیک به رقم جمعیت فعلی ایران است اما در زمستان سال 89 که پرداخت یارانه ماهانه 3 هزار و 500 میلیارد تومانی آغاز شده بود جمعیت ایران تنها 75 میلیون و 50 هزار نفر بوده است.

تعداد یارانه بگیران واقعی

این جمعیت در سال 90 نیز طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن 75 میلیون 100 هزار نفر بوده است. از سوی دیگر طبق گفته شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصاد دولت دهم، در سال 1390 ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان بابت یارانه 45 هزار و 500 تومانی پرداخت می شد. این اعداد ارائه شده حسینی نشان می دهد که در سال 1390 به 74 میلیون و 700 هزار نفر یارانه داده می شد. در واقع بر اساس این سخن آن زمان در سال 1390 تنها 400 هزار نفر بودند که یارانه دریافت نمی کردند. اما این در حالی است که در مهر ماه سال 1390 وزیر اموراقتصادی و دارایی گفته بود: در مجموع هم اکنون در حدود 4 میلیون نفر هستند که یا صلاح ندیدند و یا خود را مستغنی از دریافت یارانه دیده اند که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکردند که ما هم از آنها تشکر می کنیم.

در واقع با وجود انصراف 4 میلیون نفر از دریافت یارانه و با توجه به جمعیت 75 میلیون نفری ایران در سال 1390 طبیعتا باید آن زمان تنها 71 میلیون نفر یارانه دریافت می کردند اما دولت دهم به 74 میلیون و 700 هزار نفر یارانه می داد. این آمارها نشان می دهد که دولت دهم به بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر بیشتر از جمعیت ثبت نام کرده یارانه بگیرها یارانه داده است.

4میلیون نفر ثبت نام نکرده یارانه می گیرند!

پرداخت یارانه به حدود 77 هزار نفر بیشتر از جمعیت فعلی ایران در دولت یازدهم و پرداخت یارانه به بیش از 3.7 میلیون نفر(ماهانه 182 میلیاردتومان) بیشتر از متقاضیان ثبت نام شده در دولت دهم نشان می دهد افرادی به صورت غیرمعمول از یارانه ها بهره مند می شوند. یعنی در طول 33 دوره پرداخت یارانه در مجموع 5.6هزارمیلیاردتومان به افراد موهومی و مجهول پرداخت شده است.
این در حالی است که برخی بررسی ها نشان می دهد پس از فوت هر سرپرست خانواری یارانه آن خانواده قطع می شود و پس از انجام امور اداری توسط اعضای دیگر آن متوفی و تغییر نام سرپرست خانوار دوباره پرداخت یارانه به آن خانواده ها آغاز می شود. این موضوع نشان می دهد که با فوت افراد و باطل شدن شناسنامه های سرپرست خانوار کمتر احتمالی برای ادامه پرداخت یارانه به فوت شده ها وجود دارد.

با وجود این هستند خانواده هایی که هنوز شناسنامه های افراد متوفی را در اختیار دارند و بعضا ممکن است به هر دلیلی شناسنامه های افراد متوفی را باطل نکرده باشند. با وجود این، این قبیل افراد آن قدر تعدادشان زیاد به نظر نمی رسد.

از سوی دیگر با توجه به شماره های ملی که افراد برای ثبت نام دریافت یارانه ارائه می کنند کمتر احتمالی وجود دارد که افرادی بتوانند با یک شماره ملی چند بار از یارانه 45 هزار و 500 تومانی بهره ببرند. مگر این که افرادی چند شماره ملی داشته باشند. با وجود این، باز هم این احتمال کمرنگ است که حدود 4 میلیون نفر از این دست، در دولت دهم ثبت نام نکرده باشند و یارانه دریافت کرده باشند.
تعدد شناسنامه های جعلی یا دریافت یارانه نقدی چندباره از سوی یک نفر نیز گزینه هایی است که می تواند توجیه کننده شمار دریافت کنندگان بالاتر از حد یارانه نقدی باشد، گمانه هایی که همواره از سوی دولت دهم رد شده است.
حال این سوال مطرح است که در شرایطی که دولت برای شمارش درست یارانه بگیران دچار مشکل است، چگونه مدعی دارا بودن بانک اطلاعاتی کارآمد برای شناسایی دهک های پردرآمد است؟

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    453 4
    یعنی کشور ما رو باید به عنوان پاکترین کشور جهان از نظر مسائل اقتصادی در کل تاریخ ثبت کنند.
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    268 8
    ای خدا چقدر منت این یارانه را می گذارند همه چیزو 10 برابر کردید 45 هزار تبخیر شد ورفت منت نگذارید حق مردمو بدید یا نانو بکنید 80 تومان قبل بنزینو بکنید 80تومان قبل ودهها قلم دیگر را برگردانید به سابق یارانه مال خودتان
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      87 3
      از اول هم برنامه همین بود که یک مدت یارانه بدن و قیمتها بالا بره بعد از مدتی بگن کفگیر به ته دیگ خورده پول نداریم.ولی دیگه قیمتها به 3 سال قبل برنمیگرده
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    119 7
    اگه شناسائي بشن، ميتونن از يارانه ماههاي بعد برگردونند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    152 4
    من که میگم اختلاسه!! خط آخر هم همون حرفیه که بارها خودم به عنوان کامنت گذاشتم. بهرحال یارانه ی نقدی اشتباهه
    • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      6 2
      آقا خودجوش بوده تهمت نزنید لطفا
  • دبیر IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    105 0
    حالا یه کم دست نگه دارید این پول روبرندارین برین پرده ومبل وتلویزیون بخرین کمی صبرکننین  ..این پوله....... هست.
    • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      4 0
      مبل و تلويزيون؟!بهتره بگي نون و ميوه
  • rabin A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    177 1
    اينقدر گدا پروري نكنيد ارزش اين ملت را با اين نوع كارها زير سوال نبريد ! كساني دارند از تورم ناشي از يارانه ها وهدفمندي سود ميبرند وكيف ميكنند! اين چه پولي است كه كف دست مردم ميگذاريد كه دلخوششان كنيد ومنت بگذاريد؟! نكند قرار است ملت هميشه در مشكلات دست وپا بزنند؟!
    • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      10 89
      آقا شما نگیر شما که گدا نیستی نگیر همین امروز برو و همه آنچه را که گرفتی پس بده و بگو من گدا نیستم بی خودی هم پز نده و قمپز در نکن
  • نظری IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    13 86
    روحانی عزیز مچکریم.
  • مجید A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    108 0
    دولت های بزرگ از پول های کوچک فرصت های بزرگ می سازند و دولت های کوچک از پول های بزرگ فرصت های کوچک .
  • بیت المال IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    96 1
    بلافاصله بعد از سهمیه بندی بنزین اعلام شد مصرف بنزین چند میلیون لیتر کمتر شد!!! این در حالی بود که همه ی ما دیدیم و می‌دانیم و می بینیم که همه‌ی اتومبیل ها در خیابان بودند و زندگی طبق معمول ادامه داشت و دارد فقط گرانتر. سوال: آیا اصلا آن فلان میلیون لیتر بنزین که قطعاً خریداری می شده و در آمار ها بوده،تا پیش از آن،وارد کشور هم می‌شده؟ یا مثل همین افراد موهوم یارانه بگیر بوده!؟ یا مثلاً قاچاق بنزین آنهم با کول بری،توسط مردم ضعیف و بدبخت مرزنشین آن اندازه بود که با سهمیه بندی ،ناگهان چندین میلیون لیتر کاهش مصرف داشته باشیم!؟ کوتاه کردن دست دزد از بیت المال "علی" می خواهد،"علی".
  • بي نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    58 0
    يارانه هم مثل بنزين كم كم به حداقل ميرسه راهكاري كه تكراري شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/////
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    65 0
    آقا ما كه ميدونيم در نهايت مثل هميشه افراد پولدار همانند سنوات و حتي قرون گذشته براحتي آبخوردن از پرداخت انواع مالياتها و.... شانه خالي ميكنند و اين كه هميشه دولت فقط در نهايت زورش به قشر هميشه در صحنه كه مدام گلوش تو دست دولته (كارمند) ميرسه؟؟؟؟!!!!!! مطمئن باش ايندفعه هم باز حق و نا حقي در راه است .. آخه بزرگواران هم قبلا اعلام فرموده اند: بعلت نقص اطلاعات و در دسترس نبودن مدارك اقتصادي و مالي صحيح اشخاص مشكل دارند!!!!!!!! پس ديگر پر واضح استكه در دسترس ترين افراد كيا هستند؟؟؟ بابا جون طرف خونه داره نه يكي چندتا چندتا باور كن يا باسم زنشه يا فرزندان . اصلا عده اي مدام ميخرند و ميفرو شن اونم بصورت قولنامه اي كه هيچ جا ثبت نميشه!!! شما فكر ميكني در تهايت واقعا ميان خر اونيو كه پورشه و مازار
  • گمنام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    62 8
    من که راضی نیستم یارانمو قطع کردید خدا ازتون نگذره
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    63 6
    یارانه حق همه مردم است .
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    65 8
    اين هم يك رسوايي بزرگ ديگر براي دولت دهم!
  • ایرج شیبانی A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    79 0
    توروخدا منت یارانه نذارین اگه نمیتونین بدین قیمتا رو به روال 3سال پیش برگردونین یعنی نان 100تومان بنزین هم 100تومان وغیره...درعوض یارانه بخوره توسرتون!!!!ضمنا این انتقاد به دولت قبل بود که سهم تحریمها فقط 20یا30درصد تو افزایش قیمتا اثر داره 80یا70درصد دیگه به بی لیاقتی دولت وسومدیریت دولت قبلی برمیگرده حالا شما که انتقاد کردین وقرارشدش بعداز 100روز اجناس بخصوص کالاهای اساسی روبامدیریت صحیح ارزون کنین کجایین توروخدابه ملت بیچاره جواب بدین حالاکه دیگه احمدی نزادنیست دیگه تاکی دروغ بشنویم بخدا کمرمون زیر این فشار فیمتا شکست جوابدین ؟؟؟؟؟میدونم شماهم نظرمو پخش نمیکنین ولی خداییش کم اوردیم
  • ناشناس A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    63 1
    محض رضاي خدا اين يارانه هارا قطع كنيد هم خيال خود تان وهم خيال مردم را راحت كنيد آخر شده است يككاري انجام دهيد ودر آن دزدي نباشد
  • مسلمان ایرانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    23 2
    سلام،باتوجه وتایید مطلب ارایه شده،امیدوارم نظرم ازطریق سایت شما موردتوجه مسؤلین قرارگیرد؛هرچندکه دولت باطرح حذف 30% یارانه بگیران دراصلاحیه بودجه درمجلس مجبوربه ادامه روش اشتباه گذشته می شود. بهترین اقدام ازابتدای کاردولت جدیدمی توانست قطع کامل پرداخت یارانه وهمزمان جمع آوری اطلاعات افرادی که مستحق دریافت یارانه نقدی هستند. این کاربااستفاده ازسامانه های پرداخت حقوق کارکنان وشتاسایی اشخاص بدون شغل ودرآمدازطریق یک سامانه پیامکی وپیگیری سازمان های مرتبط قابل انجام بوده وحتی می تواندتاخیری هم درپرداخت یارانه نیازمندان پیش نیاید.درضمن حانواده ماهم تقاضای دریافت یارانه نکردبااینکه کارمندبازنشسته هستیم.
    • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      7 0
      بچه مسلمون دمت گرم منم خیلیا رو میشناسم که یارانه نگرفتند و نخواهند گرفت با اینکه شاید می تونست بخشی از درآمدشون بشه. شاید همه اونا این روز رو می دیدند.
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    11 1
    احسنت. بر. مركز. آمار.
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    22 15
    سالی که نکوست از بهارش پیداست! حالا سه ماهی نمیشه دولت روحانی سرکار اومده و به هر بهانه ایی میخواد از دادن یارانه طفره بره!!!!!
  • یکی A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    63 0
    متاسفانه کشور داره به خاطر یک عده آدم مقدس نما که اسم اصلیشون دزده و در همه جا دست دارند به نابودی کشیده میشه
  • حمید A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 13
    به نظر من با قطع موقت یارانه ها و اجبار به ارائه مجدد اطلاعات کسانی که تمایل به دریافت آن دارند و درج در سامانه ای متمرکز و هماهنگ با سایر بانکهای اطلاعاتی ازقبیل بانک مرکزی ، ثبت احوال ، ثیت اسناد و اداره گذرنامه و ... نسبت به شناسایی افراد واجد شرایط و پرداخت آن بایستی در دستور کار دولت قرار گیرد... اینکار را میتوان حداکثر ظرف چند ماه انجام داد کماینکه یارانه افرادی که اطلاعات صحیح خود را ارائه و ثبت میکنند را بلافاصله میتوان پرداخت کرد و تاکید کرد که یارانه های ماههای قطع شده نیز به حساب واجدین شرایط پرداخت گردد...
    • سعید A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      10 0
      قیمت ها رو هم به قبل از پرداخت یارانه برگردونند و هر چقدر می خوان راه کار ارائه بدند و روش عوض کنند و وقت کشی کنند
  • باقر A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 42
    در اينكه سرويسهاي صهيونيستي با تاراج سهم رايانه امت سعي در بد جلوه دادن دولت خدوم دهم داشتند شكي نيست اما امت بيدار است و لحظه اي سر تسليم و ارعاب بخود راه نمي دهد
    • بی نام RS ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      0 0
      رایانه؟!!!!....:)......اخه سرویس های صهیونیستی چه ربطی یارانه دادن دولت دارن؟؟؟
  • جوان برنامه نویس IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    42 0
    خدایااااااااااااااا یعنی من جوان ۳۱ ساله هم باید تو این مملکت دزدی کنم یا قاچاق کنم تا بتونم ازدواج کنم و خونه بخرم و به حداقل های زندگی برسم؟ خدایااااااا با کار و درستی میشه به جایی رسید؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    36 1
    من فردی رو میشناسم چند باب مغازه تو همین میدون انقلاب داره و چند تا خونه تو آریاشهر، خونشم تو ولنجک تهرانه اما هنوز یارانه میگیره
    • باق A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      10 19
      لطفا فرا افكني نكنيد و دنيادوستي و زراندوزي را كنار بكذاريد. ممكنه اون برادر كه نام بردي از مخالفان امريكا باشه و ماموريت حفظ اموال امت و توزيع ميان مستضعفين رو داشته باشه. مكه دكتر محصولي نبود كه مي كفت امانتدار اموال است ان مرد حقكو؟!!
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      10 17
      نوش جونش ودولت موظفه درقبال افزایش قیمتی که تمام افراد رو پوشش میده یارانه پرداخت کنه
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    26 1
    ما دیگه کی هستیم؟؟؟!!!!!!!!!!!!کامپیوتر هم حریفمون نمیشه.جیب این بیچاره رو هم زدیم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد كريمي IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    23 1
    از اينكه چند درصد سوءاستفاده اي در پرداخت يارانه شود جاي تعجب ندارد ولي به جاي اصلاح امور اين را گنده ميكنند براي حزف يارانه. ما از اواخر آذر سال 1389 يارانه دريافت كرديم. دولتهاي پيشين و حتي دولت احمدي نژاد در دوره اول دولت ايشان كاري انجام نداده بودند تا امكانات آموزش و بهداشت براي عموم رايگان شود. كارشناساني كه ميخواهند يارانه قطع شود بفرمايند چرا زماني كه يارانه نمي دادند اين دولتها در اين زمينه كاري نكردند؟ حال كه دولت جديد با كسري بودجه روبرو شده، چرا همه دست روي يارانه گذاشته اند؟ چرا نبايد هزينه بخش هاي ديگر اين نظام كم كنند؟ چرا به تشكيلات دولتي كه ماليات نمي دهند فشار نمي آوريد؟ آيا بحث قطع يارانه تنها به اين دليل نيست كه زور دولت فقط به مردم ميرسد؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    14 2
    ننگی دیگر بر دامن اصول گرایان ای خدا ای مردم در 8سال اخیر چه بر ملت ما که نگذشت؟!!
  • saeed A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    3 0
    اينجاه همچي درهمه ؟
  • بی نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    12 0
    یعنی کلا در و پیکر نداره این بیت المال!!!!!
  • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 3
    خیلی از افراد هستند که در خارج از کشور به سر میبرن و یارانه دریافت می کنند چرا هیچ سازو کاری وجود نداره تا این افراد شناسایی بشن یارانشون قطع شه ؟ سهم یارانه این افراد می تونه به اقشار ضعیف جامعه تزریق بشه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 0
    ما که خودمون برای یارانه ثبت نام نکردیم ولی مثل اینکه با این چیزهایی که می شنویم یه عده دارند به اسم ما یارانه می گیرند. چه بخور بخوریه!!!
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 0
    این رقمی که شما میگین مال زمانیه که همه جمعیت ایران یارانه بگیرن من خودم کسانی رومیشناسم که اصلا ثبت نام نکردن واسه یارانه چون تمکن مالی داشتند
  • مونا A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    2 6
    سلام دوستان من که فکر میکنم هیچ یارانه اضافی پرداخت نمی شود چون جمعیت که ثابت نمی مونه پس این همه نوزاد که روزانه به دنیا میان چی میشن خوب این جمعیت اضافه هم همون نوزادان هستند دیگه مثلا تو شهر ما به دلیل اینکه روستاهای زیادی اطرافمان هستند روزانه 20 ال 30 نوزاد به دنیا میاد حالا ببینید در سالی چقدر میشه دیگه روی هم رفته کل شهرهای ایران هستن پس معلومه که جمعیت رو به افزایشه ...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    6 0
    درامدمشاغل ازادمعلوم نیست بیچاره کارمندان درامد محدود دارند یه کاسب درامد ماهانه اش اندازه یک سال کارمند است ولی امرشو کسی ندارد تا کسانیکه یارانه میگیرند ولی وجود خارجی ندارن فقط شناسنامه صادرشده دارن یارانه میگیرند ؟...
  • هم وطن IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    2 0
    اصلا نخواستیم قیمتهارا برگردونید به حالت قبل بخدا کمر خیلیها زیر اینهمه گرانی خم شده دیگه خسته شدیم
  • محمد A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    9 0
    خدا نیامرزد کسی را که ملت ایران را یارانه بگیر کرد و کاری کرد ملت حق خود را اینگونه گدایی می کندیارانه ای که دولت می پردازد حتی پول نون خالی هم نمی شه وای به حال کسانی که در خانه مریض دارند وچند برایر این یارانه را باید بپردازند تا شاید دارویی برای مریض خود تهیه نمایند آن هم اگر بتوانند گیر بیاورند. خبر خواهشن جون مادرت چاپ کن.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    1 0
    مشکل اینجاست الان بانکها هیچ امکانی ندارند که حساب اشخاصی که فوت شده اند را حداقل ببندند و...
  • ناصر A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 0
    بنده کارمند ثبت احوال هستم . شناسنامه ای که جعلی باشد بهیچ عنوان نمیتواند شماره ملی داشته باشد چون در زمان تکمیل فرم خانوار و درج آن در کامپیوتر حتی یک عدد از شماره ملی 10 رقمی اشتباه باشد سیستم قبول نمیکند . قبلا" که ادارات از شماره ملی استفاده نمیکردند با مشکل روبرو بودند سیستم آنها به روز نبوده و خیلی از موارد و پرونده ها تکراری بوده است و حتی بعضی از کارمندان از چند جا حقوق میگرفتند و یا اینکه حدود 20 درصدد از مستمری بگیران کمیته امداد در چندین شهرستان پرونده داشتند و حقوق ومستمری میگرفتند , با استفاده با شماره ملی , رو شدند . شماره ملی افراد منحصر بفرد است . و مختص به آن شخص میباشد . پس مسوول محترم سنجیده صحبت کن .
  • علی A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    3 0
    همه چیزو گران کردین حالا یک 45 تومان به مردم فقیر میدین اینو هم میخوان بگیرید دست بردارید از دست مردم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    1 0
    تاازه هستند کسانی مثل داماد و دخترم که ثبت نام نکرده ونمیگیرند که تعدادشان کم هم نیست
  • کیومرث A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    هر وقت می خواهند چیزی رو گران ویا چیزی از مردم بگیرند این حرفهارو میزنند در ضمن این چند سال مشخص شد اگر حذف یارنهای صورت بگیرد مال بد بخت بیچارها حذف میشود وگرنه زورشان که به پولدارها نمیرسد.