عضو هیات رئیسه مجلس می گوید رئیس جمهور می تواند در جلسه علنی روز سه شنبه وزیر پیشنهادی خود را معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی 13 مرداد ماه در مراسم تحلیف لیست وزیران پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد و نمایندگان مجلس هم پس از بررسی صلاحیت وزرا در نهایت به 3 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان رای اعتماد ندادند.

پس از آنکه 3 وزیر پیشنهادی دولت نتوانستند رای اعتماد را از مجلس کسب کنند رئیس جمهور توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم، فانی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همچنین صالحی امیری را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرد.

با پایان جلسات رای اعتماد به وزیران در تاریخ 24 آبان رئیس جمهور بر اساس قانون 3 ماه زمان برای معرفی وزیران پیشنهادی ورزش، علوم و آموزش و پرورش در اختیار داشت و بر همین اساس زود تر از پایان زمان قانونی فانی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، صالحی امیری را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد. در جلسه امروز مجلس نیز از سه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور سید رضا صالحی امیری نتوانست آرای لازم نمایندگان را کسب کند و به این ترتیب رئیس جمهور باید وزیر جدیدی را برای این وزارتخانه معرفی کند.

هم اکنون این سوال پیش آمده است که  رئیس جمهور چقدر برای معرفی وزیر جدید زمان دارد؟ چراکه علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پایان جلسه رای گیری گفت که  فرصت سه ماهه رئیس جمهور برای معرفی وزرا رو به پایان است. محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در همین رابطه می گوید زمان 3 ماهه برای معرفی وزیران قابل تمدید نیست و در صورتی که گزینه های پیشنهادی نتوانند رای اعتماد از مجلس بگیرند دولت باید بلافاصله وزیر پیشنهادی دیگری را به مجلس معرفی کنند.

البته نمایندگان مجلس نیز برای بررسی صلاحیت وزیران 10 روز زمان نیاز دارند و با توجه به این موضوع در صورتی که یکی از 3 وزیر پیشنهادی نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد رئیس جمهور باید تا 15 آبان ماه وزیر پیشنهادی دیگری را به مجلس معرفی کند تا نمایندگان نیز حداکثر تا 25 مرداد ماه جلسه رای اعتماد مجدد را برگزار کنند.

فرهنگی در این زمینه می گوید رئیس جمهور می تواند در جلسه علنی روز سه شنبه گزینه جدیدی را به مجلس معرفی کند.

219295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    28 32
    ریس جمهور می تواند از صالحی در حکم معاونت اجرایی استفاده نماید و از مهرعلی زاده به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش جدید باشد
  • مهربان توسی A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    20 6
    حق دکتر توفیقی و صالحی امیری این نبود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    31 1
    اقای امیری باید بخاطر اون همه تهمتی که سایت الف و اقای نادران به وی زدند اگر ادم پاکی است از انها شکایت کند مگر می شود ابروی یک فرد با یک تهمت برد تهمت دزدی و ...
  • یوسف نژاد A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    7 1
    ای کاش آقای رئیس جمهور از آقای فائقی و یا آقای مهر علیزاده که هر کدام از آنها سابقه طولانی و موفق مدیریتی را داشتند استفاده نماید.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      3 0
      خيليا اعتقاد دارن لابي فائقي در اين راي منفي دخيل بوده!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    3 1
    امیری باید به خاطر این همه تهمت شکایت کند اگر نکند دزد و نامرد است...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    1 0
    خوب شد صالحی رای نیاورد تبریک به نمایندگان با هوش اگر میشد بلای کردان و سکته ایشان باید میشد. باید بره از آنها تشکر کند.
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    4 0
    تیتر خبر اینه:رئیس جمهوربرای معرفی وزیر ورزش و جوانان چند روز زمان دارد؟ چرا اولش اینقدر توضیح اضافی دادید مطالبی ک میدونیم و در بقیه قسمت ها توضیح داد شده-کلی باید بگردیم تا قسمت اصلی رو بیدا کنیم فقط دو تا باراگراف آخر کافی بود خیلی از خبراتون اینجوریه حوصله آدم سر میره