علی اصغر فانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دفاعیات خود از برنامه هایش، به تجربه کاری ۴۳ ساله و همچنین اجرای قوانین مجلس اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فانی گفت: سرمایه اصلی هر کشور نیروی انسانی ان کشور است. اموزش و پرورش زیرساخت نیروی انسانی را تامین می کند. 

او گفت: بنده با ۴۳ سال خدمت در آموزش و پرورش در همه رده ها معتقدم برای تربیت نیروی انسانی کار آمد اموزش و پرورش باید به سمت تفکر خلاق، ایجاد عادت فرهنگی و اجتماعی متناسب با شئون جامعه اسلامی خودمان و آموزش حرفه های مورد نیاز جامعه حرکت کند. این امکان پذیر نیست مکر اینکه به معلمان کشورمان توجه شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: معلم می تواند بیشترین تاثیر را بر شاگردانش داشته باشد.  از این رواست که همه همت ما در اموزش و پرورش باید این باشد  که معلمینی داشته باشیم عاشق تربیت و دانش آموز، دارای مهارت و دانش و رفتاری نیکو برای برخورد با مخاطب. 

او گفت: برای داشتن معلمان این جنینی، مراکزی برای تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت معلمان فعالیت می کنند که امید است با تقویت دانشگاه فرهنگیان زمینه تحول در آموزش و پرورش مهیا شود و بدیهی است که معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند تا بتوانند با فراغ بال فعالیت کنند. 

فانی در ادامه گفت: نکته دیگر نقش معلمان در فرهنگ عمومی کشور است. همه فرزندان ما ساعت زنده و مفید عمرشان را در مدارس می گذرانند. باید با هم افزایی نقشی در ارتقای جایگاه معلمان داشته باشیم. 

او گفت: موضوعات و مشکلاتی مهمی در آموزش و پرورش است که باید در جلسات دیگر و کمیسیون ها به انها پرداخت. موضوعات مهم دیگری از قبیل عدالت آموزش، شیوه اجرا و رسیدن به آن، مشکلات مدارس تیزهوشان، امور تربیتی، ورزش، هنر، کتاب‌های درسی، دانش‌آموزان استثنایی و صدها مشکل دیگر در آموزش و پرورش وجود دارد که ان‌شاءالله به مدد نمایندگان نسبت به حل این مشکلات اقدام می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بین اینکه خدمت در آموزش و پرورش در هر سطحی که باشد را فرصت و نعمتی بابرکت برای خود می‌داند، گفت: خدا را سپاسگزارم که توفیق داده همه عمرم را در راه تعلیم و تربیت صرف کنم و حالا که توسط رییس‌جمهور معرفی شده‌ام ضمن تشکر از حسن نظر و اعتماد ایشان در صورت انتخاب وظیفه خود می‌دانم با تبعیت از رهنمودهای رهبری که همواره بر اهمیت آموزش و پرورش تاکید داشته‌اند، در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید بدون سیاست‌بازی و با اتخاذ مشی اعتدال از همه ظرفیت و نیروهای انقلابی و ارزشی استفاده کنم.

او گفت: مشکلات آموزش و پرورش با این اهمیت حل نمی شود مگر با حمایت مجلس محترم. اگر توفیق خدمت در کسوت وزارت را داشتم در تمام زمینه با از نظرات مجلس محترم استفاده کامل خواهم کرد. 

فانی راهبرد اصلی اموزش و پرورش را ارتقا کیفیت آموزش و پرورش اعلام کرد . گفت: در همین راستا ارتقا مدارس دولتی هدف است. درواقع راهبرد ما کیفیت بخشی به آموزش و پرورش است.

او ۴ اولویت خود در آموزش و پرورش را چنین بیان کرد: ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، مدیریت بر منابع آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: از همه نمایندگان موافق و مخالف صمیمانه تشکر می کنم و اگر توفیق خدمت پیدا کردم،‌ این تکلیف من است که قوانین مجلس اجرا کنم یکی از انها استخدام پیش دبستانی ها و نیروهای آزاد است که امیدوارم در مدت مقرر اجرا کنم.

در پایان دفاعیات فانی، قاضی پور، نماینده ارومیه در تذکری کتبی به فانی چنین گفت: چرا ۶۰ هزار نفر از آموزش و پرورش خارج شده است. اما هنوز تکلیف استخدام ها مشخص نشده است؟

فانی در پاسخ گفت: تلاش می کنیم اجرای قانون مجلس را تا قبل از مهلت قانونی به سرانجام برسانیم.

همچنین از او پرسیده شد چرا حقوق مهرماه هنوز پرداخت نشده؟ که فانی پاسخ داد: تا آنجایی که مطلع هستم۷ حقوق ها پرداخت شده. اما از مجلس که خارج شود، این موضوع را پیگیری می کنیم. 

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    11 1
    مشكل ما حقوق نيست كه دير واريز شده مشكل اينست كه مبلغ واريزي تا 5روز دجيب دوام نمي آورد و هزينه مي شود اين كه مبلغي نسيت نه اضافه كاري نه حق ماموريتي نه بني نه پاداشي نه هزار مزاياي ديگري كه همه كاركنان مي گيرند و اموزش و پرورش از آنها محروم است
  • ... توسی A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    9 2
    اضافه کار یه ماه سال قبل مونده!
  • معلم IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    13 0
    فقط و فقط حرف . الان 3 ماه است سرپرست شده ايد چرا چندر غاز اضافه كار اريبهشت و خرداد را نداده ايد؟ چرا فقط موقع راي اعتماد حرف از معيشت معلمان مي زنيد و بعد فراموش مي كنيد كه اصلا معلمي هست؟ الان با گذشته 1 ماه و 5 روز اضافه كار مهر پرداخت نشده هيچ هنوز اضافه كار سال تحصيل گذشته مانده است. البته كه مي دانم انچه البته به جائي نرسد فرياد است
  • صدیق A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    10 0
    فقط موقع رای گیری یادمعیشت معلم می افتین الذین والذین هرروزبدترازاین.حداقل پول خودمان که سهم دولت برای پرداخت بیمه طلا‌یی که بیش ازچندماه بود روپرداخت می کردین یادتون که می اید‌
  • از خراسان رضوی IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    8 0
    کم کم عید داره از راه میرسه ولی ما هنوز عیدی سال قبل را نگرفتیم .!!!
  • فرهنگی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    7 0
    حذف از معیشت معلم می زنند پای اضافه حقوق که می رسه حقوق مدیر ومعاون ها اضافه می شه به خدا قسم معلم نصف وظیفه اش را در منزل انجام می دهد .
  • مهدی ذاکری A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    1 0
    باسلام خدمت وزیر محترم آموزش وپرورش لطفا به فکر کمبود معلم در منطقه دلگان سیستان وبلوچستان باشید .
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    1 0
    با سلام لطفا آقای فانی جلوی پارتی بازی رابگیرید .قراربود عدالت درمورد پیش دبستانی ها اجرا شود نه اینکه تعداد کثیری از آشناهای رئیسان به نان ونوایی برسندبه خاطر خدا فقط کسانی که تاسال 91-90اشتغال به کار داشته اند را درآزمون شرکت دهید خدا یارتان باد.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    0 0
    جناب فانی مشکل ما فرد نیست وزیر نیست مشکل نظام تعلیم و تربیت نوع نگاه به آموزش و پرورشه که فعلا زیادیه ! لطفا شعار ندهید و تو هیچ رسانه ای مصاحبه نکنید.
  • دلسوخته از ظلم IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    1 0
    آقای فانی به فکر مدرک معادل فرهنگیان برای ادامه تحصیلدر ارشد 93 باشید باتوجه به این تبعیض و بی عدالتی که در وزارت علوم جهت پذیرش مدارک مادل وجود دارد
  • سرباز گمنام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    1 0
    سلام جناب آقای ورزیر برا استخدام پیش دبستانی ها فکر اساسی بکنید .تا سال گذشته خبری از استخدام نبودهمش مورد تمسخر بودیم .آشناهای رئیس روسا هم نبودن حالا که حرف استخدام اومده آمار داره اوج میگیره .تورو خدا من 8سال با مدرک کارشناسی تو یک روستای بی امکانات رایگان ارائه خدمات می دادم نذارین حق ما ضایع بشه .تورو به خون امام حسین اگه استخدام می کنید به سنوات وتحصیل نگاه کنید خیلی نگرانیم .
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    3 0
    سلام آقای وزیر داد ما معلمان اذربایجان غربی رو ا ز روئسایمان بگیرید خونمان را توشیشه کردن مدیر کل رو عوض کنین . متشکریم
  • ص ش IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    به عمل كار برايد به سخراني نيست
  • shah A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    آقای فانی لطفا به فکر مدرک معادل فرهنگیان بعداز77 برای ادامه تحصیل باشید.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اقای فانی بی زحمت هدیه ازدواج رو که حق ۸سلممون هست رو بعداز ۲سال بدید بخدا اینا همش جواب داره ها
  • دخترایران A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    اقای فانی سلام.من یک دختر18ساله هستم من معلم نیستم ودرکنکور92 مجاز به انتخاب رشته درمراکزتربیت معلم نشدم به امید و به عشقه قبولی تربیت معلم درسال93 همه ی سختی هاراتحمل کردم به امید اینکه بتونم باتحصیل در رشته ای که میتونم توانایی وگوهروجودی خودم رابه کشورعزیزم نشون بدم شروع کردم به سخت کوشی وتلاش شاید شما این نظررانخوانیدوحتی شایدافرادی که دراینجامعلم هستندونظرمیگذارندبه من بخندندامامینویسم وبطورمستقیم ازشماخاستاراین هستم که درسال93بازهم نیروجدیدبگیرید.اقای فانی من درمدرسه همیشه داوطلب برای کنفرانس وتدریس بودم خواهش میکنم بگذارید تلاش کنم تا به انچه میخواهم برسم این فرصت راازمانگیریدباتشکر.