۰ نفر
۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲

ایسنا نوشت:

روزنامه ساندی تایمز نوشت: رئیس جمهوری روسیه با سوء استفاده از روابط مخدوش میان واشنگتن و قاهره با هدف دسترسی به بنادر مصر به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه اورشلیم پست، آمریکا 9 اکتبر سال جاری تصمیم گرفت ارسال سیستم‌های نظامی و کمک مالی در مقیاس بزرگ به دولت مصر را تا روی کار آمدن یک دولت مدنی منتخب از طریق انتخاباتی آزاد و عادلانه در این کشور متوقف کند.

پس از آنکه 57 تن در ناآرامی‌های مصر در بحبوحه درگیری نیروهای امنیتی با حامیان محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده این کشور کشته شدند، آمریکا این تصمیم را اتخاذ کرد.

براساس گزارش ساندی تایمز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در بحبوحه خلاء واشنگتن و ترس از بازگشت به دوران جنگ سرد در این منطقه قصد ازسرگیری روابط نظامی با مصر را دارد.

دسترسی به بنادر مدیترانه نیز یکی دیگر از انگیزه‌های روسیه برای از سرگیری روابط است. روسیه در حال حاضر تنها از طریق بندر طرطوس سوریه به مدیترانه دسترسی دارد که ممکن است به دنبال سرنگونی احتمالی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه این دسترسی به مخاطره بیفتد.

روزنامه ساندی تایمز به نقل از یک منبع دفاعی اسرائیلی نوشت: بندر طرطوس آسیب پذیر است و به اندازه کافی مناسب نیست اما بنادر مصر برای نیروی دریایی روسیه کاملا عالی است.

به گزارش ساندی تایمز، پوتین همچنین قصد دارد تا جای خالی آمریکا در عراق را پر کرده و روابط میان واشنگتن و نوری المالکی، نخست وزیر عراق را خدشه دار کند.

این روزنامه به نقل از یکی از منابع امنیتی عراق نوشت: آمریکا در حال عقب نشینی از تمام خاورمیانه از جمله عراق، سوریه، عربستان، سعودی و مصر است و روس‌ها وارد خاورمیانه شده و قصد ماندن دارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =