وزنه برداری قهرمانی جهان/ تک مدال برنز براری طلسم را شکست

رقابتهای دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری دنیا با تک مدال برنز محمدرضا براری به پایان رسید تا حداقل طلسم مدال نیاوردن ایران در هشتادمین دوره رقابتهای جهانی شکسته شود.

محمدرضا آخوندی: وروتسواف لهستان، رقابتهای وزنه برداری دسته 105 کیلوگرم، دو وزنه بردار ایرانی را در خود داشت. کیا قدمی و محمدرضا براری. دو وزنه برداری که کارشان را در یکضرب آغاز و به سرعت هم به پایان رساندند. براری که تجربه حضور در رقابتهای جهانی دور گذشته در پاریس را هم داشت، در ابتدا وزنه 171 و در تلاش دوم وزنه 176 کیلوگرم را بالای سر برد. او در آخرین شانسش در حرکت یکضرب موفق به بالای سر نگه داشتن وزنه 179 کیلوگرمی نشد. بدین ترتیب او در یکضرب در جایگاه هشتم ایستاد. 

در کنار براری، کیا قدمی قرار داشت که در رقابتهای قهرمانی آسیا سوم شده بود و در این مسابقه در ابتدا با بالای سر بردن وزنه 173 کیلوگرم کارش را آغاز کرد. او در ادامه موفق به مهار وزنه های 178 و 179 کیلوگرم نشد و تا همان وزنه نخست بهترین رکوردش باشد. البته باید به این نکته اذعان کرد که قدمی همه تلاشش را برای نگه داشتم وزنه 179 کیلوگرمی انجام داد، اما متاسفانه موفق به مهار آن نشد. او نیز در یکضرب با یک فاصله پس از براری نهم شد.

در پایان حرکات یکضرب نیز «روسلان نوردینوف» از ازبکستان که در بازیهای المپیک لندن چهارم شده بود، با رکورد 190 کیلوگرم به مدال طلا رسید. «بونک» از لهستان که سال پیش در المپیک سوم شده بود با رکورد 188 کیلوگرم به مدال نقره یکضرب رسید و «آله لوبان» از بلاروس با رکورد 182 کیلوگرم سوم شد.

لازم به ذکر است نواب نصیرشلال رکورد 187 کیلوگرم را در رقابتهای آسیایی و رکورد 184 کیلوگرم را در بازیهای المپیک در حرکت یکضرب ثبت کرده بود.

*حرکت دوضرب

در حرکت دوضرب نیز براری و قدمی از نخستین وزنه بردارانی بودند که در مجموع 10 وزنه بردار دیگر به روی تخته آمدند و کارشان را با وزنه های حدود 210 کیلوگرم آغاز کردند.

‎قدمی در ابتدا کار خود را با مهار وزنه 210 کیلوگرم آغاز کرد. اگرچه مهار این وزنه برایش سخت بود، اما به هر زوری که بود از پسش برآمد و سه چراغ سفید گرفت. او در دومین و سومین حرکت نیز نتوانست بر وزنه 216 کیلوگرمی فایق آید. البته اگر از انصاف دور نشویم او در دومین حرکت دوضرب با تمام وجود و غیرت تلاش کرد که وزنه را بالای سر نگه دارد که موفق به انجام این کار نشد.

محمدرضا براری دیگر وزنه بردارتیم ایران در این وزن با وزنه 212 کیلوگرم کارش را در دوضرب آغاز کرد و در مهار آن موفق بود. او برای حرکت دوضرب وزنه 221 کیلوگرم را انتخاب کرد. همان وزنه ای که دو سال پیش در رقابتهای فرانسه به روی سر کشیده بود. براری برای بار نخست در مهار این وزنه ناکام بود، اما در حرکت دوم با قدرت و غیرت وزنه را به روی سر نگه داشت تا همین وزنه باعث شود سرانجام طلسم مدال نیاوردن ایران شکسته شود و یک مدال برنز دوضرب نصیب ایران شود.

محمدرضا براری در مجموع با رکورد 397 کیلوگرم در مکان چهارم قرار گرفت. کیا قدمی هم در این دسته در دوضرب دهم و در مجموع با 383 کیلوگرم هفتم شد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    61 34
    هنر کردند! مدال نمی آوردند سنگین تر بودند !!!
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 5
    چه عجب یه اسپند واسه رضازاده و باقری دود کنید
  • امین A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    8 4
    افت شدید تیم ملی وزنه برداری را نمی توان فقط با بهانه جوان شدن تیم توجیه کرد . آقای رضازاده پاسخگو باشید
  • کامران A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    11 7
    ایتن جوانا واقعا با غیرت وزنه زدند؛ میانگین سنی شون خیلی جالبه زیر 20؛ اینده درخشانی دارند؛ کشورهای با برنامه بعد از هر دوره المپیک به جوانگرایی میپردازند؛ افرادی که فکر میکنند یک مربی باید به ورزشکارش باج بدهد اشتباه میکنند ما المپیکیها و مدال اوران رو دوست داریم و این درخواستها و ادعاشون در مقابل سرمربی ارزشمند وزنه برداری واقعا غیر قابل تحمل بود.
    • علیرضا IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      2 3
      میانگین سنی کدوم تیم زیر بیسته برادر جان کمی مطالعه کن.اگه مسابقات رو میدیدی وسن تیم رو که مجری وکارشناس مطلع اعلام میکرد گوش میکری سن واقعی این تیم اینه عسگری25سال سجادبهروزی28سال جابر22سال مولایی 21سال براری 26سال تقیان 27سال قدمی24سال فقط دهقانه که17سال داره اونم که حذف شد .چرا ندونسته حرف میزنیدااینها میانگین سنشون از المپیکیها بیشتره برادرمن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!لطفا نشونش بدید چون بارها مطلب نوشتم ولی.........ولی حتما رانت نداشتم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تازه سهراب مرادی29ساله وشریفی 32ساله اگه مشکل نداشتن حتما عضو تیم بودن شک نکنید بحث جوانگرایی برای فریب افکار عمومی زده میشه تا ضعفشون پوشونده بشه.!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    8 5
    خداروشکر که با مدال های بهادر و محمدرضا و امتیازات سوم شدیم و با این تیم جدید تونستیم عالی کار کنیم و جواب منتقدان بی فکر رو بدیم . هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      3 3
      منتقدان بی فکر! ها بعد سه سال ایران از طلای سنگین وزن و عنوان قوی ترین مرد جهان محروم شده! رتبه تیمی بر اساس مداله و اگر نمی دونی بدون ایران 7 ام شده. هوراتو رو برا روسها بکش که قهرمانی سنگین وزن رو پس گرفتن و کره شمالی که با 1 طلا و 5 نقره سوم واقعی شده.
  • علی A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    6 5
    آقای رضازاده که جمعی را فدای یکنفر میکنند نتیجه اش همین افتضاحی بود که به بار آمد آقای رضا زاده روت میشه ایران برگردی ؟ اگر هم روت شد خواهشا" مدالها را تو فرودگاه لهستان بدید گداها ملت ایران ارزششون بیش از اینهاست . کجائید پهلوانان لندن استقبالشون برید
  • علی A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    2 0
    سلام به کار مربیان کاری نداشته باشیم . این جوونا خیلی زحمت کشیدند . دستشون درد نکنه خسته نباشید قهرمانان