۰ نفر
۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۱

فارس نوشت:

رسانه‌های یمنی از وقوع انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در صنعا پایتخت یمن خبر دادند؛ این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا وقوع این انفجار را رد کرد.
به گزارش  شبکه خبری الجزیره قطر، روزنامه  مستقل "یمن پست" به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که این انفجار در مسافت 2 الی 3 کیلومتری سفارت آمریکا روی داده است. این منبع درعین حال اشاره ای نکرد که در این انفجار به کسی آسیبی رسیده است یا نه.

بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی در مسیر منتهی به سفارت پست‌های ایست وبازرسی ایجاد کردند و این مسیر را که با سفارت آمریکا 4 کیلومتر فاصله دارد، مسدود کردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه اعلام کرد که اطلاعاتی در دست ندارد که وقوع انفجار و تیراندازی نزدیک سفارت آمریکا را تائید کند.

این در حالی است که سفارت یمن در واشنگتن نیز حمله به اطراف سفارت آمریکا در صنعا را رد کرد.

«محمد الباشا» سخنگوی سفارت یمن با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری آلمان مخابره شده تاکید کرد که وقوع انفجار در اطراف سفارت آمریکا در صعنا صحت ندارد.

در این بیانیه آمده است: روشن است وقوع انفجار که در گزارش های  اینترنتی آمده است مرتبط به خودروهای مراسم عروسی بوده که در این منطقه در حرکت بوده است.

این سفارتخانه تاکید کرد که پلیس افرادی را که دست به آتش بازی در این منطقه زدند را دستگیر کرده است.

گفته می شود که گروههای مرتبط با سازمان القاعده در یمن دست به چنین حملاتی می زند. دولت این کشور نیز مبارزه گسترده ای را علیه آنچه که مبارزه با گروههای القاعده در این کشور خوانده می شود، آغاز کرده است. سفارت آمریکا در صنعا نیز از هر از چندگاهی هدف چنین حملاتی قرار می گیرد.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی یمن تدابیر امنیتی را در صنعا پس از یک رشته ترورهایی که افسران بلندپایه این کشور را طی هفته‌های اخیر هدف قرار داده است، برقرار کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در سراسر مناطق صنعا و نیز شهرهای اصلی این کشور مستقر شده‌اند و نیروهای امنیتی و پلیس با ایجاد پست های بازرسی خودروهای و موتورسیکلت‌ها را بازرسی می کنند.

 روز پنجشنبه گذشته نیز یک افسر بلندپایه در سرویس اطلاعاتی این کشور به ضرب گلوله افراد مسلح موتور سوار کشته شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    2 1
    امریکا پدر مادی و معنوی تروریست های وحشی در همه ی جای جهان ور در تمامی زمان هاست پس حق نداره از وحشی بازی های تروریست ها گله مند باشه !