مدیر عامل ایران خودرو: افزایش قیمت 30 درصدی خودرو های ایران خودرو کذب است

در حالی که گمانه زنی هایی درباره افزایش قیمت محصولات ایران خودرو منتشر شد، مدیرعامل این شرکت خودروسازی چنین خبری را تکذیب کرد.

مدیرعامل ایران خودرو صراحتا افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین هاشم یکه زارع که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو حضور پیدا کرده بود گفت: « ما در تلاش هستیم تا قیمت خودرو را ثابت نگه داریم اما اگر افزایش قیمت هم صورت بگیرد، بسیار جزیی خواهد بود. »

یکه زارع افزایش قیمت را به صورت کلی در محصولات ایران خودرو منتفی دانست و گفت:  « خودروهای 206 و ال 90 ممکن است مشمول افزایش 3 الی 4 درصدی قیمت شوند. » 

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: « مبنای محاسبه قیمت خودرو ارز 1226 تومان بود که به ارز مبادله‌ای در سال گذشته تبدیل شد اما خودروسازان در 6 ماه اول سال 92 اصلاً از ارز مبادله‌ای استفاده نکردند و تنها از ارز آزاد برای مبادلات خود بهره گرفتند. » 

بخش هایی از مهم ترین اظهارات مدیر عامل ایران خودرو در ادامه آمده است: 

*پیش‌بینی می‌کنم که خودروهایی که ارزبری بیشتری دارند و البته از جمله خودروهای پرتیراژ ما محسوب نمی‌شوند با افزایش قیمت ناچیزی مواجه خواهند بود.

*گفته می‌شود خودروسازان هزینه‌های دیگری دارند که باعث بالا رفتن قیمت خودرو می‌شود در حالی که کل هزینه‌های نیروی انسانی و امثال آن در ایران خودرو 8 درصد است که ما اگر تمام تلاش خود را به کار بگیریم حداکثر می‌توانیم آن را به 7 درصد برسانیم.

*خودکفایی و بالا رفتن تولید روی 92 درصد باقیمانده تأثیر مثبت می‌گذارد و ما در ایران خودرو روی همین مسئله تمرکز می‌کنیم.

*افزایش 30 درصدی قیمت خودرو را شدیداً تکذیب می‌کنم. با بالا رفتن تولید تلاش می‌کنیم افزایش قیمت نداشته باشیم و اگر با ظرفیت کامل تولید در سال 93 کار کنیم در سال آینده افزایش قیمت نخواهیم داشت اما ممکن است افزایش قیمت اندکی در سال جاری داشته باشیم.

*در ایران خودرو تلاش خواهیم کرد تا افزایش قیمت را شاهد نباشیم.

* در شش ماهه اول سال جاری توانستیم تولیدات خود را به هزار دستگاه در روز برسانیم این در حالی است که خوشبختانه در مهر ماه امسال این میزان به 1500 دستگاه رسید.

*امسال توانستیم پژو پرشیا را به اندازه سال گذشته به بازار عرضه کنیم. امسال با توجه به کاهش تولید توانستیم خودروهایی که مردم متقاضی و طرفدار آن هستند را با تیراژ بیشتری به بازار عرضه کنیم.

*یکی از دلایل افت تولید، تحریم‌های ناعادلانه و ناروایی است که اعمال می‌شود، پس باید به سمتی حرکت کنیم که با برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در صنعت خودروسازی به سطح قابل توجهی برسیم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیاده A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    145 6
    منصف باشید و به فکر جوانان و مردمی که قدرت خرید یک پراید دسته دوم راهم از دست داده اند. این رویه ظلم به مردم است. بترسید از آه کسانی که جز خدا پناهی ندارند و حتی به خودروهم دیگر نمی توانند فکر کنند.
  • سام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    111 6
    دولت و خودروسازان در اقدامی هماهنگ شده طی چند روز اخیر در تلاشند افکار عمومی را برای افزایش قیمت خودرو آماده کنند و این عدم روراستی دولت با مردم رو نشون میده در واقع بعد از اون افزایش قیمت وحشتناک خودرو که خودروهای بی کیفیت رو تا سی و پنج میلیون افزایش دهد دولت به جای اینکه همراه مردم در برابر افزایش قیمت خودروسازان بایستد در کنار خودروسازان و روبروی ملت آسیب دیده از تحریم قرار گرفت. حرکت هماهنگ این دو اینگونه بود که اول هفته پیش دولت اعلام کرد خودروسازان حق ندارند قیمت خودرو را زیاد افرایش دهند .لفظ( زیاد) تعجب برانگیز بود دو روز بعد شایعه کردن خودرو 30 درصد گران خواهد شد .لفظ سی درصد دقیقا آماده کننده اذهان برای افزایش مثلا ده درصدی بود و امروز صراحتا افزایش قیمت خودرو تایید شد .
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    112 4
    یه زمان یکی گفت خوذرو کیلویی چند.الان باید بگیم خودرو مثقالی چند/؟.
  • امیری A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    74 0
    ایرانخودروی دروغگووووو. خودروی تبلیغاتی رانا فرق زیادی با خودروی تحویلیه رانا داره !!!! هیچ کجای دنیا اینقد راحت کسی دروغ نمیگه بخدا که شماها میگید. دستگیره چراغای جلو چراغای عقب رینگ و . . .
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      20 0
      مجبور بودی بخری؟وقتی میخری یعنی داری از همین دروغگوها و گرانفروش ها و دولت که شریکیشه حمایت میکنی
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    66 1
    حالا 30 نه 29 درصد که اضافه می کنید
  • سپهر IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    24 0
    عجبا ...... برادر من اگه کذب هستش پس چرا 2 روز قبل اومدین اعلام کردین میخوایم گرون کنیم.....چرا تشویش تو بازار ایجاد میکنید. الانم این حرف فایده نداره چه قیمت زیاد بشه چه نشه شما به هدف خودت رسیدی.
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    24 0
    از 2 ماه پیش خودروی سمند اس ای 20میلیونی را از سایتتان حذف و فقط انواع گرانتر را باقی گذاشته اید. سایپا هم فقط لیست منتشر کرده و قیمت خوروهایش بالاتر رفته و فروش نقدی هم ندارد و به 2-3 سال رسیده. هر چه بخورید جیبتان به علت گشادی پر نمیشود و درامد شرکتتان فقط حقوق مدیر و معاون میشود.
  • انسان IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    28 0
    اینا که گفتن ماشین میاد پایین...پس کووووشششش؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    44 0
    قوانین گمرکی و عوارض آن را مانند اکثر کشورهای جهان بکنند این مونتاژکاران هم برن فرقون بسازن بهتره والا...
  • مهران . ت A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    14 0
    30 درصد کذب است - چند درصد درست است ؟!!!
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    24 0
    چند ماه پیش قیمت ها رو با دلار آزاد که 3700 بود حساب کردند بعد که دیدن مردم صداشون دراومده پای شورای رقابت رو کشیدن وسط و چند ماه مردم رو سر کار گذاشتن نهایت بعد یکی دو میلیون از قیمت خودرو ها اوردن پایین و بعدش به بهانه یورو 4 ، 3 میلیون کشیدن رو خودرو ها . کی گفته قیمت خودروها رو با ارز مرجع قیمت گذشتن؟ این دولت هم داره با این کاراش همپای دلال ها میشه مثل دولت قبلی .چرا ملت شریف همیشه در صحنه باید چوب ترحیم ها و زیاده خواهی خودرو سازان رو بخوره؟ این دلالی کی از این کشور رخت بر میبنده، خدایا کجایی پس؟
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    29 0
    یه سر به این سایت های فروش آنلاین جهانی خودرو بزنید و قیمتاشون که به دلاره ، با دلار آزاد حساب کنید ببینید چه ظلمی داره در حقمون میشه . ماشین های مدل 2013 با کیفیت و امکانات و زیبایی فوق العاده بین 10 تا 15 هزار دلار فروخته میشن که با دلار آزاد چیزی حدود 30 تا 40 ملیون میشه در حالی که 206 دنده اتوماتیک ما که ماشین 20 سال پیش اروپاست 50 میلیون به مردم قالب میشه اونم 20 درصد کیفیت خوردوهای خارجی رو نداره . ماشینهای همسطح مگان که با زیر 10هزار دلار گیر میان . اگر خودتون یه مقایسه کنید متوجه میشید که خرید خودرو در ایران یعنی ریختن پول توی جوب
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    16 0
    فقط خودتون قضاوت کنید!!! قیمت ال نود تا 1 ماه پیش حدود 35 میلیون تومن بوده، بگو خب... حالا ایران خودرو تو سایت فروشش زده 45 تومن، اینم لینکش:بگو خب... http://ikco.iranecar.com میشه چند درصد؟؟؟ 3 درصد یا 30 درصد از مسئولین خواهش میکنم قبل از مدیر شدن برن کلاس ریاضی ثبت نام کنن تا دیگه اینجور مشکلایی پیش نیاد!!! شعور مردم رو به سخره گرفتن... قضاوت با شما...
    • شمالی A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      5 0
      این نظر کاملا درست است . بنده ثبت نامی آبان ماه با موعد تحویل بهمن سال گذشته ال 90 بودم که بعلت عدم تولید در تاریخ شهریورماه سال جاری با تبدیل به 206 sd موفق شدم پولم را زنده کنم . واقعا" آقای یکه زارع مردم را هالو گیرد آورد . اگر خودرو ال 90 داشتید چرا به تعهد خود عمل نکردید اگر نداشتید چرا فروش فوری باتحویل ده روز در سایت میگذارید !!!! دنیای عجیبی است تو این خودرو ساز ها . جل الخالق !!!
    • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      4 0
      البته در نظر داشته باشید که این خودرو دنده اتوماتیکه اما بنظرم فرق 10 میلیونی خیلی زیاده!
  • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    12 0
    پس افزایش 30 درصدی تصویب شده...
  • بی نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    11 0
    در واقع هر دولت و بخشی سعی میکند با نفوذ دادن عوامل خود در بخش مدیریتی این صنایع بهره برداری لازم را بنماید.
  • بی نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    24 0
    دارید زمینه و افکار را اماده میکنید-اگر کذب است چرا مطرح کردید؟
  • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    22 0
    آیامديرعامل ايران خودرو تابحال دیده اند در کامنت هایی که مردم می گذارند حتی یک نظر (بله حتی یک نظر) به نفع ایران خودرو درج نشده؟ حتی یک نفر هم به آنچه در بالا آمده نظر منفی نداده است. البته ایشان می توانند امروز صبح به کارکنان خود دستور دهند که به این صفحه بیایند و نظر منفی بگذارند ولی همان کارمند عزیز هم از تعدی های ایران خودرو با خبر است. این خیلی معنی دارد!!!!!
  • اهالی گلباف کرمان IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    24 1
    وقتی وزیر صنعت و معدان از کف بودن قیمت خورو میگه چرا خودروساز به خودش اجازه نده قیمتها رو ببره به فلک برسونه؟ما موندیم به دولت جدید رای دادیم که با تورم مبارزه کنه یا تورم رو قانونی اعلام کنه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    22 1
    واقعا متاسفم برای خودروهای بی کیفیتی که روز به روز هم شاهد گرانتر شدن انها هستیم.
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    19 0
    واقعاً فکر میکنند چه خودرویی تولید میکنند که اینقدر قیمتها رو بالا میبرند اولش میگویند 30 درصد کذب است بعد بیشتر از 30 درصد افزایش پیدا میکنه
  • م ض A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    18 0
    اول کاراتونو میکنین ، بعد اعلام میکنین ، بعد هم تکذیب ، خدا خیرتون بده که فقط به فکر ملت شریف ایران هستید. اخه با هین قیمت دلار آزاد ، یه نگاه به قیمت خودروهای داخلی کنید بعد هم یه نگاه به قیمت خودروهای روز در خارج از کشور
  • جواد IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    13 1
    بابا حداقل حقوق ودست مزد را هم با نرخ دلار ازار مقایسه کنید ! ایا شما به این نکته اساسی که بازار عرضه وتقاصا باید توازن داشته باشد اهمیت میدهید یا نه؟ در کشورهای دیگر یک کارگر با 6ماه حقوق میتوان خودرو ملی بخرد مانند کره چرا در ایران نمی شود ؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    7 0
    پس صد در صد درسته و گرون میشه!
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    10 0
    مجبوریم بسازیم کاری از دستمان بر نمیاد .فقط نخریدن
  • جوانان ایران IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    15 0
    امید ما مردم ایران از بین رفتن این صنعت اشغال درست کن است که لگن های حلبی را حتی 2 هزار دلار ارزش ندارد به قیمت 6 هزار دلار به مردم ناچار می فروشد اگر دولت گمر ک خودرو را بردارد مردم بزرگترین آرزویشان که سوار شدن بر یک خودرو استادارد ارزان است برآورده می شود تویوتای ترسل در دبی بین 7 تا 11 هزار دلار می باشد و پراید در ایران هم همین قیمت را دارد // تفاوت از کجا تا کجا
  • دکتر A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    4 2
    من خودم دکترا اقتصادهستم مردم باید خارج از احساس تصمیم بگیرن با نخریدن ماشین نه اینکه قیمت پایین نمیاد هیچ ; بلکه بالاتر هم میره.بخاطر پیشرفته شدن سیستم ایمنی ماشین ها. ایران 206 sd می سازه به جرات میتونم بگم بهترین ماشین آسیا. اونوقت قیمتش واقعا نسبت به خودش خوبه. من یه 206 خریم 35 میلیون واقعا راضیم اگه 40 میلیون هم بود می خریدم
    • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      8 0
      شما چون دکتری و ماهی کمتر از 20 میلیون در نمیاری اگه تراکتور هم بخری میگی خوبه تجربه باحالی بود ، بهترین سواری عمرم رو باهاش داشتم . امثال شما که مرفه بی دردین میتونید با بودجتون تنوع طلبی زیادی در خرید خانه و ماشین و ... به خرج بدین ولی ما قشر متوسط (متوسط سابق) و فقیر که 90 درصد جامعه رو تشکیل میدیم هنر کنیم نون شبمون رو در بیاریم ، تجربه ی های ماشین سواریمون هم توی بازی های کامپیوتریه . بودجه ای برای خرید پیکان دسته دوم هم برامون نمونده . شما هم بلاخره دستتون توی کاسه ی دولته و باید از خودرو سازاش حمایت کنید
    • بی نام EU ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      7 1
      دکتر جان شما رفتی تمام آسیا رو سر زدی و دیدی که بهترین ماشین آسیا است؟؟؟؟؟ از اون حرفها زدی ها!!! یک سرچ کوچولو بکنی توی همین سایتهای ماشین به زبان فارسی یه چیزایی دستگیرت میشه! ما هم اونجوری که فکر می کنی بی اطلاع نیستیم ها!!! دوست عزیز پژو ۲۰۶ مال ۱۹۹۸ است یعنی ۱۵ سال پیش. در جایی که هر ۶- ۷ سال یک مدل ماشین از خط خارج شده و مدل جدیدترش می آید (نمونه اش سوناتا کمری اپتیما و ...) ۱۵ سال یعنی به اندازه ۳ نسل!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    4 1
    هرچه هست ازقامت ناساز بی اندام ماست و.......از ماست که بر ماست .
  • محمدرضا A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 1
    با سلام جناب آقای مدیرعامل آخه چرا ماشین های بی کیفیت می زنید وقیمت هارا بالا می برید؟مثلا 405.یه ماشین بی کیفیته تمام جنس ها چینیه چرا قطعات از فرانسه وارد نمی کنید .لطفا رسیدگی کنید