سرالکس فرگوسن از خودش دفاع کرد: زندگینامه‌ام را برای مردم نوشتم، نه رسانه ها!

سرالکس فرگوسن از کتاب جنجالی زندگینامه خود که به تازگی منتشر شده دفاع کرده و تاکید دارد که آن را برای هواداران منچستریونایتد نوشته است.

فرخ حسابی: فرگوسن در کتابش برخی مسائل درون تیم را فاش کرده و از بازیکنانی مثل استیون جرارد نیز انتقاد کرده.  حرفهایی که پاسخ تند برندان راجرز سرمربی لیورپول را در پی داشت، طوری که او این کتاب را «بی ارزش» خواند.  فرگوسن حالا در یک تور تبلیغاتی برای معرفی کتابش شرکت کرده. توری که او را به پنج ورزشگاه خواهد برد و اولین آن، اولدترافورد بود که سالن «لوری تئاتر» آن در حضور 1700 تماشاگر میزبان فرگوسن بود که از کتابش اینچنین دفاع کرد: «این کتاب را برای هواداران نوشتم، نه برای رسانه ها. برای اینکه بفهمند چرا مجبور به گرفتن بعضی تصمیم ها شدم. کتاب برای این است که مردم بقهمند کار در منچستریونایتد چقدر سخت است. یونایتد باشگاه بسیار بزرگی است، بزرگترین در جهان و توقعات همیشه در آنجا بالاست.» بلیتهای اولین تور فرگوسن در عرض چهار دقیقه پیش فروش و تمام شد، و رکورد قبلی سریعترین پیش فروش در این سالن  که متعلق به «موریسی» خواننده سرشناس انگلیسی بود را شکست.

دیوید مویس سرمربی یونایتد در کنار اسطوره های این باشگاه نظیر بابی چارلتون و دنیس لا نیز در میان جمعیت حضور داشتند. فرگوسن در این مراسم در مورد وضعیت فعلی منچستریونایتد نیز حرف زد. فرگی معتقد است که شیاطین سرخ می توانند بر شروع ضعیف خود در این فصل غلبه کرده و قهرمانی لیگ برتر را به دست آوردند، حتی با وجود اینکه هشت امتیاز از آرسنال صدرنشین عقب افتاده اند. سرالکس 71 ساله گفت: «چندین بار پیش آمد که شروع بدی در ابتدای فصل داشتیم. ما تنها باشگاهی در لیگ هستیم که میتواند در حالی که از دیگران عقب افتاده بیاید و قهرمانی لیگ را به دست آورد و دلیلش هم تاریخ ماست.»

فرگوسن در این مراسم که به صورت مصاحبه و سوال و جواب در مورد کتاب بود همچنین گفت در طول 27 سال حضور در اولدترافورد مشکلات بسیار اندکی با بازیکنان داشته: «در 27 سال حضور من در اولدترافورد، تقریبا فقط 6 مورد مشکل ساز با بازیکنان داشتم. این فوق العاده است. البته که شما باید تصمیماتی در جهت منافع باشگاه بگیرید و در این شرایط مورد غضب این بازیکنان قرار می گیرید، همانطور که طی همین هفته می توانید واکنشها در مورد کتاب مرا ببینید. اما این بخشی از مسئولیت من است که از اصول باشگاه حمایت کنم، و مطمئنم باشم که بازیکنان به من به عنوان مربی تیم احترام می گذارند. مربی من هستم و نه هیچ کس دیگری!»

فرگوسن در مورد شروع کار خود در یونایتد هم اینطور گفت: «نکته مهم در مورد آمدن به باشگاهی مثل یونایتد این است که شما هیچ وقت نمی توانی از سطح بالای توقعات فرار کنی و من این موضوع را خیلی زود فهمیدم. اوایل که آمده بودم وقت زیادی را بابت نگاه به تاریخچه باشگاه هدر کردم و نتایج 10 فصل گذشته تیم را مرور می کردم، کاری که اصلا به دردم نخورد و از آن به هیچ نتیجه ای نرسیدم. یاد گرفتم که باید به موقعیت خودت نگاه کنی. بردن جام همیشه در این باشگاه مهم بوده. 27 سال آنجا بودم و این اجازه داد که با نگاه رو به جلو حرکت کنم. باشگاهی که مربی خود را اخراج می کند هیچ دلیلی برای اینکه آیا این تصمیم جواب می دهد یا نه، ندارد. وقتی یک مربی در شغلش ثبات داشته باشد باشگاه بهتر نتیجه می گیرد و من قویا به این موضوع باور دارم.»

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =