تسنیم نوشت:

منابع مصری اعلام کردند که حدود ۱۲ هزار سرباز از نیروهای امنیتی و ارتش در کنار ۶۴ گروه جنگی تامین امنیت دادگاه «محمد مرسی» را بر عهده دارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق، وزیر دفاع و کشور مصر بر عملیات تامین امنیت دادگاه مرسی نظارت دارند و حدود 12 هزار سرباز و 64 گروه جنگی نیز امنیت داخل و خارج دادگاه را تامین خواهند کرد.
بر اساس این گزارش 64 گروه از افراد دارای ماموریت‌های جنگی و عناصر مبارزه با تروریسم بین المللی 999 ، کار تامین امنیت دادگاه مرسی را به عهده خواهند گرفت و مرسی را با بالگرد به دادگاه منتقل خواهند کرد.
یک منبع امنیتی نیز در این باره گفت که اول نوامبر سالن دادگاه تحویل داده خواهد شد و سیستم‌های ایجاد پارازیت و دوربین‌های مدار بسته تصویربرداری در داخل و خارج سالن کار گذاشته شده است و کارشناسان مواد منفجره نیز در سالن مستقر خواهند شد.
بر اساس این گزارش، سازمان امنیت ملی و اطلاعات جنگی نیز در تامین امنیت سالن دادگاه مشارکت دارد و نیروهای آن در داخل سالن دادگاه در کنار نیروهای عملیات ویژه پلیس مستقر خواهند شد و از دروازه‌های الکترونیک برای ورود خبرنگاران و روزنامه‌ نگاران استفاده خواهد شد و همچنین طرحی برای تامین امنیت قضات در نظر گرفته شده است.
بر پایه این گزارش، نیروهای مسلح هواپیماهایی را جهت تامین امنیت دادگاه و رصد هواداران مرسی اعزام می‌کند و همچنین هواپیماهای مجهز به نیروهای جنگی برای فرود فوری در صورت نیاز و تعامل مستقیم با هر گونه اقدامات تروریستی در اطراف دادگاه پرواز خواهند کرد.
بر پایه این گزارش 12 هزار نیروی پلیس نیز امنیت دادگاه مرسی را تامین خواهند کرد و علاوه بر آن تک تیراندازها در پشت بام ساختمان‌ها آماده‌باش خواهند بود.
قرار است نخستین جلسه دادگاه مرسی به همراه 14 تن از رهبران اخوان المسلمین روز 4 نوامبر(13 آبان) برگزار شود.
مرسی به تحریک به قتل تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه و جاسوسی برای حماس متهم است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    1 0
    یکی نیست بگه آخه مجبورید حتما دادگاه برگزار کنید؟ 12000 هزار تا نیرو و تک تیرانداز و هلی کوپتر و هواپیما برای مقابله با معترضان به دادگاه؟!! خب این قطعا به کشتار تظاهرکننده ها هم منجر میشه همونطوری که تا حالا در چند مورد شده. یعنی همون اتهامی که به خاطرش دارن مرسی رو محاکمه میکنن. همینطوری یه حکمی صادر کنید بره دیگه دنبال دردسر میگردید؟