فرمانده ناجا امروز به قم رفت و با تعدادی از آیات عظام دیدار کرد. در دیدارها، آیت الله جوادی آملی و صافی گلپایگانی توصیه هایی به او درباره حجاب داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آیت الله جوادی آملی درباره حجاب و برخورد با بدحجابی به سردار اسماعیل احمدی مقدم چنین توصیه کرده است: نیروی انتظامی باید از جنبه نصیحت و با حفظ موازین اخلاقی و نه آمرانه حفظ حجاب را به افراد بدحجاب متذکر شود که در این صورت به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

همچنین آیت الله صافی گلپایگانی دراین باره به فرمانده نیروی انتظامی گفت: وضعیت بد حجاب و بداخلاقی‌ها در جامعه تاسف بار است؛ خطی که از ابتدای انقلاب روی آن همه علما و بزرگان پافشاری کردند خط اجرای احکام شرع مقدس و اسلام عزیز بود؛ به ویژه در مورد حجاب و عدم اختلاط زن‌ها و مردها فداکاری‌های بسیاری شد. الان هم باید همان خط و مسیر احیا شود و همه مسئولان و مردم خالصانه به وظیفه‌ خود در برخورد با این مسئله عمل کنند. دشمن‌هایی که ما داریم در واقع اساس دشمنی آنها، معارضه با اسلام است؛ معارضه با دین است و ما باید خیلی مراقب و آگاه باشیم. کسانی که مسئول هستند باید خیلی مواظب باشند که جلوی خطرات و هجوم‌های اینها را بگیرند و اعتقادات مردم، امنیت و مال مردم و ناموس آنها را حفظ کنند.

سخنان آیت الله جوادی آملی در دیدار با احمدی مقدم را پایگاه اطلاع رسانی پلیس منتشر کرده و سخنان آیت الله صافی گلپایگانی را خبرگزاری نسیم. 

مشروح سخنان آیت الله جوادی آملی به شرح زیر است:

حضرت آیت الله العظمی "جوادی آملی" در دیدار با فرمانده ناجا با تاکید بر استمرار طرح های بصیرت افزایی در نیروی انتظامی گفتند: بصیرت درک اهمیت حقیقی آبرو و تهدید هر لحظه آن توسط شیطان است.

سردار " اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و هئیت همراه که برای بازدید از مرکز بصیرت ناجا به قم سفر کرده بود با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء باحضرت آیت الله العظمی "جوادی آملی" دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی شیطان را تنها دشمن حقیقی و مشترک همه انسانها برشمردند و فرمودند: مشکل همه ما این است که ما یک دشمن قسم خورده داریم به نام شیطان که لحظه ای ما را رها نمی کند و آن دشمن حقیقی و مشترک همه انسان هاست و شیطان تنها دشمنی است که هرگز نمی شود با او صلح کرد و این دشمن تا ابروی انسان را نریزد دست بردار نیست.

معظم له ادامه دادند: بر خلاف مسائل علمی که تکرار آن برای انسان ملال آور و خسته کننده است ما همواره نیازمند نصیحت های اخلاقی و دینی هستیم چرا که شیطان همواره به سراغ ما می آید و هر لحظه ما در معرض وسوسه های او هستیم .

ایشان در بیان مفهوم حقیقی بصیرت فرمودند :بصیرت در واقع درک اهمیت حقیقی آبرو و تهدید هر لحظه آن توسط شیطان است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: طرح های بصیرت افزایی نیروی انتظامی باید مستمر و دائمی باشد چرا که اگر کسی به سبب بی بصیرتی مصلوب الحیثیه شد تاریخ مصرفش می گذرد و باید هر روز و شب این مطلب به نیروهای انتظامی یادآوری شود.

ایشان در خصوص برخورد ناجا با افراد بدحجاب اذعان داشتند: نیروی انتظامی باید از جنبه نصیحت و با حفظ موازین اخلاقی و نه آمرانه حفظ حجاب را به افراد بدحجاب متذکر شود که در این صورت به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

معظم له در فراز دیگری از فرمایشات خود حادثه تلخ شهادت تعدادی از سربازان نیروی انتظامی را در سراوان یادآور شدند و فرمودند:این حادثه قلب ما را بسیار رنجاند و باید جلو تکرار این گونه حوادث گرفته شود.

ایشان با بیان این مطلب که دفتر شهادت برای نیروی انتظامی بسته نشده است، خاطر نشان کردند: نیروی انتظامی باید بسیار هوشیار و دقیق باشد و درست است که نیروهای انتظامی جان بر کف برای پاسداری از کشور حاضرند از جان خود بگذرند اما تا انجا که امکان دارد باید کمتر شهید بدهیم و تنها راهش مرزشناسی و مرز بندی است.

حضرت آیت الله جوادی آملی استفاده از سربازان بومی آشنا به منطقه عملیاتی را از راه های کاهش تلفات در حوادث مشابه با حادثه سراوان دانستند. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    78 1
    حضرت آیت اله جوادی آملی با درود فراوان به شما با این طرز تفکرتان اگر برادران ناجا این فرمایش شما سر لوحه قرار دهند مردم به پلیس رو می اورند بجای اینکه دوری کنند
    • جلال IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      13 2
      نیروی انتظامی باید از جنبه "نصیحت: و با حفظ موازین اخلاقی و "نه آمرانه" حفظ حجاب را به افراد بدحجاب متذکر شود که در این صورت به وظیفه خود به درستی عمل کرده است
  • رضا A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    44 1
    عجب!
  • محسن IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    28 1
    ببین دید با دید چه فرقی داره!!
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    53 2
    خدا حضرت آیت الله جوادی آملی را حفظ کند که همیشه منادی حق است
  • رضا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    10 1
    بالاخره باید چیکار کرد؟
  • صادق مهدی علوی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    7 0
    خوب که آخرش چی بشه؟اولی ودومی حرفشان تو یه جو نمی رفت..
  • ارمان A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    6 0
    حالا دل رو بدم کدوم ور؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    19 0
    حجاب حق زنان است نباید برای زنان تعیین تکلیف کرد زن شهروند درجه دو نیست زن زن است همان گونه که مرد مرد است هر دو انسان ودارای حق انتخاب
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    11 0
    متاسفانه در حادثه سراوان 12 نفر سرباز وظیفه بودن که حتی به اندازه 2 تا کادر هم نه توان نظامی دارن و نه عملیاتی نیروی انتظامی و نیرویهای مسلح فقط به فکر عددن فک میکنن 12 تا سرباز باشه مرز امنه نه برادر جان کار نظامی آدم نظامی میخواد نه سرباز بدبخت با ماهی 40 تومن حقوق!