خبرگزاری فارس نوشت:

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با پیوستن این رژیم به معاهده‌ای که تولید، ذخیره و استفاده سلاح‌های شیمیایی را منع می‌کند، مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با آنکه مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی متقاعد شده بودند که این رژیم به کنوانسیون منع کابرد سلاح‌های شیمیایی بپیوندد، یک مقام آگاه گفته کابینه این رژیم همچنان بر تصمیم قبلی خودش مبنی بر نپیوستن به این معاهده تأکید می‌ورزد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند هفته پیش نشستی با کابینه داشت تا درباره سیاست این رژیم در قبال این پیمان که هر گونه تولید، ذخیره و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را منع می کند بحث و گفت‌وگو کند. اسرائیل تا کنون این معاهده را امضا کرده اما آن را در کنست یا پارلمان تصویب نکرده است.

طبق گزارش روزنامه هاآرتص، اعضای کابینه در پایان این نشست تصمیم گرفته‌اند سیاست فعلی را ادامه دهند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر گفته نشست مذکور در حالی برگزار شده که آمریکا و روسیه درباره خلع سلاح‌های شیمیایی سوریه و اجازه ورود به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل توافق کرده بودند.

اسرائیل با آنکه در سال 1993 پیمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی را امضا کرده با عدم تصویب آن از زیر بار تعهدات این پیمان شانه خالی کرده است. در همین حال، مقامات اسرائیل درباره گزارش‌هایی که در هفته‌های گذشته بحث خلع شیمیایی اسرائیل را مدنظر قرار داده بود، اظهار نظر کرده‌اند.

نتانیاهو در یک نشست کابینه امنیتی این موضوع را مطرح کرد؛ در این نشست نتانیاهو و موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل هر دو گفتند باور دارند که اسرائیل نباید سیاستش را تغییر دهد و نباید تصویب آن در پارلمان را هم مد نظر قرار دهد.

این مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی گفته پس از یک مشورت کوتاه، وزیران کابینه اسرائیل تصمیم گرفتند سیاست فعلی را ادامه دهند.

یک مقام اسرائیل آگاه به موضوعات کنوانسیون منع تسلیحات شیمایی گفته با آنکه نتانیاهو و موشه یعلون مخالف پیوستن به این کنوانسیون هستند، تعداد زیادی از مقامات بلندپایه این رژیم معتقدند با توجه به خلع سلاح سوریه، اسرائیل هم باید این معاهده را تصویب کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    20 0
    تو دنیا هرچی شرارت هست عامل اصلیش اسرائیله
  • پوریا IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    13 0
    خیلی بی خود می کنه . مسخره